بهترین زمان مصرف منیزیم چه زمانی است؟ - آیبایک
بازدید
زمان مورد نیاز
برای مطالعه

بهترین زمان مصرف منیزیم چه زمان از روز است؟

فهرست

امتیاز
No votes yet.
Please wait...

منیزیم یک ماده معدنی فوق العاده ضروری است که به بدن ما کمک می کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد. منیزیم به عملکرد بهتر اعصاب و ماهیچه های ما کمک می کند و باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن وظایف خود را به خوبی انجام دهد. همچنین منیزیم برای تولید انرژی، متابولیسم گلوکز و سنتز DNA اهمیت بسیار بالایی دارد و باعث می شود تا نورون، استخوان و قلب سلامت خود را حفظ کنند. در واقع، منیزیم یک کوفاکتور برای بیش از 300 فرآیند آنزیمی مختلف در بدن است. اما چه زمانی بهترین زمان مصرف منیزیم است؟

اما بسیاری از مردم فکر می کنند که مواد مغذی کافی را از طریق غذا دریافت نمی کنند و تصمیم می گیرند رژیم غذایی خود را با مکمل ها یا قرص های منیزیمی تکمیل کنند. تقریبا نیمی از جمعیت مردم کشورمان به میزان کافی منیزیم دریافت نمی کنند. همچنین آزمایش های خونی که می دهیم به میزان کافی دقیق نیستند تا از کمبود این ماده مغذی بتوانیم اطمینان حاصل کنیم.

اگر شما فردی هستید که مصرف مکمل های منیزیم را تبدیل به بخشی از برنامه روزانه خود کرده اید، ممکن است ندانید که بهترین زمان از روز برای مصرف آن کدام است. در این مطلب قرار است بررسی کنیم که بهترین زمان از روز برای مصرف مکمل های منیزیمی چه زمانیست و اطلاعات کافی درباره این ماده مغذی داشته باشیم.

 

علائم کمبود منیزیم چیست؟

علائم اولیه مبنی بر اینکه ممکن است فرد دچار کمبود منیزیم باشد کمی مبهم است. مثلا ممکن است به صورت از دست دادن اشتها، بی حالی یا احساس ضعف خود را نشان دهد. اگر گرفتگی عضلانی یا ضعف عضلانی، بی‌حسی و سوزن سوزن شدن یا مشکلات خواب مانند احساس خواب ‌آلودگی یا علائم خستگی مزمن دارید، ممکن است با کمبود منیزیم مواجه شده باشید.

حتی با وجود اینکه بسیاری از مردم منیزیم کافی را از طریق غذا دریافت نمی کنند، افراد مسن، افراد مبتلا به دیابت نوع 2، مبتلایان به بیماری های گوارشی و افرادی که الکل مصرف می کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کمبود منیزیم هستند.

 

موادی که شامل منیزیم هستند - آیبایک

 

بهترین زمان مصرف منیزیم چه زمانی است؟

می توانید منیزیم را در هر زمانی از روز ترجیحاً همراه با غذا مصرف کنید. نیاز نیست نگران این باشید که چه زمانی باید آن را مصرف کنید. کافیست هر زمان که به یاد آوردید آن را مصرف کنید. اما بهتر است نوع مکمل را هم در نظر بگیرید!

 

منیزیم گلیسینات

منیزیم گلیسینات برای ایجاد آرامش مصرف می شود، بنابراین برخی افراد آن را در شب مصرف می کنند تا خواب بهتری داشته باشند. اما نیازی نیست تا شب منتظر بمانید زیرا اگر زودتر آن را مصرف کنید، خوابتان نمی برد. بر اساس یک  متاآنالیز در سال 2021 که در BMC Complementary Medicines and Therapies منتشر شد، هیچ مدرکی مبنی بر موثر بودن منیزیم برای بی خوابی وجود ندارد اما این مطالعه همچنین می گوید از آنجایی که مکمل ها معمولاً قیمت مناسبی دارند و به‌ طور گسترده در دسترس همه افراد هستند، اگر می خواهید ببینید آیا این مکمل ها به خواب شما کمک می کند، اشکالی ندارد که دوز کمی از آن ها را امتحان کنید.

 

رابطه کیفیت غذا و کیفیت خواب!

 

منیزیم سیترات

منیزیم سیترات همان قرص یا مکملی است که به صورت رایج مصرف می شود و در اغلب داروخانه ها و فروشگاه های بزرگ یافت می شود. این ماده به خوبی توسط بدن جذب می شود و اگر فکر می کنید به منیزیم بیشتری نسبت به غذا نیاز دارید، منیزیم سیترات انتخاب خوبی است.

 

اکسید منیزیم

برخی افراد از اکسید منیزیم برای رفع یبوست استفاده می کنند. اکسید منیزیم برای یبوست می تواند بسیار مفید باشد. بسیاری از افراد این نوع مکمل را در شب همراه با غذا مصرف می کنند، بنابراین وقتی صبح از خواب بیدار می شوند، مدفوع منظم تری خواهند داشت. یک مطالعه در سال 2021 بیان کرد که اگرچه اکسید منیزیم به نظر می رسد یک درمان ایمن و کم هزینه برای یبوست باشد اما استفاده از آن باید تحت نظارت پزشک باشد تا در هنگام درمان علائم IBS کنترل شود.

 

معرفی 5 ماده غذایی اقتصادی مناسب دوچرخه سواران (مناسب تمام ورزشکاران)

 

فواید مصرف منیزیم چیست؟

مصرف مکمل های منیزیم می تواند به حفظ سلامتی بدن کمک کند. یک مطالعه کوچک در سال 2014 بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف 300 میلی گرم منیزیم به مدت سه ماه به آن ها کمک می کند تا قند خون خود را کنترل کنند. بر اساس یک مطالعه دیگر در سال 2018، مصرف مکمل های منیزیم می تواند به کاهش تعداد سردردهای میگرنی در افرادی که به طور مرتب از آن ها رنج می برند، کمک کند. مطالعه دیگری که در سال 2017 انجام شد نشان داد که یک نوع منیزیم (کلرید منیزیم) به کاهش علائم خفیف تا متوسط ​​افسردگی در یک دوره شش هفته‌ای کمک کرد.

 

سبزیجات و مواد غذایی شاما منیزیم - آیبایک

 

بهترین دوز چه مقدار است؟

طبق گفته موسسه ملی بهداشت (NIH) ، زنان باید 310-320 میلی گرم منیزیم در روز و مردان باید 400-420 میلی گرم منیزیم مصرف کنند. راه های زیادی برای دریافت این ماده مغذی کلیدی از طریق غذاهایی که می خورید وجود دارد. منیزیم در غلات، آجیل، لوبیا، سبزیجات برگ دار و دانه ها یافت می شود. پزشکان تغذیه به مردم می گویند که اسفناج، دانه کدو تنبل، دانه چیا، ادامام، سیب ‌زمینی، ماهی تن، بادام درختی، بادام هندی، بادام زمینی، آووکادو، ماست، بلغور جو دوسر و موز مصرف کنند.

اگر منیزیم بیشتری را از طریق غذا جذب بدنتان کردید نیازی نیست نگران باشید زیرا جذب منیزیم بیش از مقدار توصیه شده، آسیبی به بدنتان نخواهد زد. در وهله اول بهتر است به جای مصرف مکمل ها، منیزیم بدنتان را توسط غذاهای سالم جذب کنید و اگر هم منیزیم زیادی مصرف کردید، بدن شما منیزیم اضافی را دفع می کند.

با این حال، مصرف بیش از حد منیزیم از طریق مکمل ها قطعاً می تواند خطری برای سلامتی ایجاد کند و ممکن است باعث ایجاد مشکلات گوارشی از جمله اسهال و حالت تهوع شود (به خاطر داشته باشید که برخی از داروها و مکمل های غذایی، مانند برخی از آنتی اسیدها و ملین ها نیز حاوی منیزیم هستند، بنابراین هنگام تعیین مقدار مصرف این نکته را نادیده نگیرید). توصیه ما این است که از 350 میلی گرم در روز بیشتر مصرف نکنید. اگر به صورت مکمل منیزیم را مصرف می کنید، این مقدار باید سقف مصرف روزانه شما باشد.

 

سخن پایانی

وقتی درباره مکمل های منیزیمی صحبت می کنیم، زمان مصرف آن ها کمتر از مصرف مداومشان اهمیت دارد. اگر این مکمل ها را برای یبوست یا خواب مصرف می کنید، آن را با یک وعده غذایی یا میان وعده شبانه مصرف کنید. در انتها اگر می توانید حتما برای مصرف مکمل ها از یک دکتر مشورت بگیرید تا شرایطتان به صورت استاندارد بهبود پیدا کند.

 

منتخب
دوچرخه های کودک

محصولات

مرتبط

هیچ داده‌ای یافت نشد

مجله آیبایـک

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است