مصرف چه میزان قند یا شکر موجب افزایش چربی نمی شود؟

مصرف چه میزان قند یا شکر موجب افزایش چربی نمی شود؟ - آیبایک

مصرف چه میزان قند یا شکر موجب افزایش چربی نمی شود؟

بر اساس تحقیقات جدید منتشر شده در مجلات اروپایی، قند اضافه شده بیش از حد در رژیم غذایی می تواند میزان چربی اطراف قلب و شکم شما را افزایش دهد. این موضوع می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند بیماری های قلبی و دیابت شود. پس بهتر است شکر اضافه شده را به کمتر از 10 درصد از کل انرژی دریافتی خود محدود کنید.

هر ماده غذایی حاوی کربوهیدرات شامل سبزیجات، میوه ها، غلات و لبنیات دارای قند طبیعی هستند و منبع سوخت اولیه برای بدن شما محسوب می شوند. اما بعد از این دسته، دسته ای وجود دارد که به عنوان قند افزوده (added sugar) شناخته می شود. این نوع همان قند یا شکر افزوده شده به غذاها و نوشیدنی هاست.

برای دوچرخه سواران در سواری‌های طولانی، سوختشان اغلب از تنقلات و نوشیدنی های پر از شکر تامین می شود که البته ممکن است فکر کنید مصرفشان ضروری است و گاهی اوقات شما واقعاً به بسته ای از ژله های خوراکی، شکلات بارها یا نوشیدنی های انرژی زا نیاز دارید تا به شما برای ادامه سواریتان کمک کند. با این حال تحقیقات جدید نشان می دهد که وجود بیش از حد این قندها در رژیم غذایی شما خطرات زیادی را به همراه دارد.

 

نمونه های قند و شکر - آیبایک

 

تحقیقات منتشر شده در مجله اروپایی قلب و عروق، قند افزوده بیش از حد را به افزایش بافت چربی در شکم و اطراف قلب مرتبط می کند که می تواند خطر ابتلا به مشکلات سلامتی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

تحقیقاتی بر روی 3000 بزرگسال و جوان سالم 18 تا 30 ساله انجام شد که نشان داد در اثر مصرف بی رویه قندهای افزوده ممکن است به مشکلات خطرناک عروق کرونری مبتلا شوند. آن ها دریافتند که مصرف بیش از حد قند و شکر با افزایش حجم چربی در مراحل بعدی زندگی مرتبط است که منجر به مشکلات دیابت و بیماری های قلبی می شود. آن ها همچنین به این نتیجه رسیدند که افرادی که قند افزوده زیادی مصرف می کنند باعث می شود تا غذاهای سالم مانند سبزیجات، حبوبات و غلات کمتری مصرف کنند.

 

راهنمای استفاده از چربی در رژیم غذایی دوچرخه سواران + برنامه غذایی

 

در پاسخ به این سوال که چرا این اتفاق می افتد باید بگوییم که مصرف قند افزوده یک چرخه ای ایجاد می کند که در آن قند اضافی به اسیدهای چرب تبدیل می شود و آن ها به عنوان تری گلیسیرید و لیپید (نوعی چربی بدن) ذخیره می شوند .

البته باید گفت که مقداری چربی خوب است، زیرا از اندام های حیاتی محافظت می کند اما مصرف بیش از حد آن با خطرات متعددی از جمله مشکلات قلبی عروقی، دیابت، چاقی و بیماری کبد چرب مرتبط است.

 

مصرف شکلات بار با قند افزوده در حین دوچرخه سواری - آیبایک

 

چه مقدار قند یا شکر می توانید بخورید قبل از اینکه تبدیل به مصرف بیش از اندازه شود؟ اگرچه این مطالعات به صورت مشاهده ای بود و برخی از عوامل ژنتیکی و تفاوت های فیزیولوژیکی در مورد میزان قندی که هر فرد می تواند قبل از تبدیل شدن به چربی مصرف کند، وجود دارد اما به طور کلی مصرف بیش از 50 گرم قند افزوده در روز در یک دوره زمانی طولانی با حجم بیشتر چربی رابطه مستقیم دارد.

در این تحقیقات از 50 گرم قند یا شکر در روز به عنوان مقدار قطعی استفاده شد، زیرا این مقدار تقریباً با توصیه جهانی برای محدود کردن قند افزوده به کمتر از 10 درصد کل انرژی دریافتی مطابقت دارد.

 

مصرف کافئین برای دوچرخه سواران چه مزایایی دارد؟

 

به عنوان نمونه یک بطری کوچک کوکاکولا دارای 44 گرم قند افزوده است و بسیاری از ماست های طعم دار می توانند تا 30 گرم قند افزوده داشته باشند. پیشنهاد می کنیم که بررسی اطلاعات درج شده بر روی محصولات برای دریافت ایده ای از میزان مصرف قند افزوده بهترین راه حل است، به خصوص از آنجایی که مقادیر شکر ممکن است در غذاهایی مانند سس سفید، سس کچاپ، جو دوسر و حتی مکمل های پروتئینی و نوشیدنی های ورزشی بیشتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]