راهنمای جامع خرید دستکش دوچرخه سواری! - آیبایک
بازدید
زمان مورد نیاز
برای مطالعه

راهنمای جامع خرید دستکش دوچرخه سواری!

فهرست

امتیاز
No votes yet.
Please wait...

ممکن است فکر کنید که استفاده از دستکش های دوچرخه سواری ضرور نیستند اما اهمیت آن ها را زمانی درک می کنید که با دوچرخه تان زمین می خورید (البته خدانکند اما برای همه دوچرخه سواران رخ می دهد). البته محافظت از دستانتان تنها دلیل استفاده از دستکش ها نیستند و پوشیدن آن ها مزایای بسیار زیادی دارد. ما در ادامه برای شما یک راهنمای کامل آماده کرده ایم که به شما کمک می کند تا دستکش دوچرخه سواری خود را متناسب با شرایطتان انتخاب کنید!

انواع دستکش های دوچرخه سواری

به صورت کلی دو نوع اصلی دستکش در بازار موجود است:

  1. دستکش دوچرخه سواری بدون انگشت یا انگشت کوتاه (Mitts)
  2. دستکش دوچرخه سواری انگشت دار (Full-Finger)

انواع دستکش دوچرخه سواری - آیبایک

 

دستکش دوچرخه سواری بدون انگشت (Mitts)

دستکش های بدون انگشت به دلیل سبکی، راحتی و قابلیت تنفس پذیری محبوب ترین نوع دستکش مخصوصا در فصل تابستان هستند. دستکش های میتس یا بدون انگشت برای همه سبک های دوچرخه سواری به جز رشته های اندرو و دانهیل و در برخی مواقع کراس کانتری (معمولا در این رشته ها از دستکش های انگشت دار استفاده ی شود) مناسب هستند.

دستکش های دوچرخه سواری بدون انگشت می توانند کم و بیش از دست در برابر سرما و باد محافظت کنند اما معمولاً برای هوا با دمای کمتر از 10 درجه سانتیگراد مناسب نیستند، مگر اینکه فردی گرمایی باشید یا تمرینات شدیدی انجام دهید که باعث گرم شدن بدنتان می شود. تنوع مدل‌ های بدون انگشت بسیار زیاد است و از دستکش‌ های آیرودینامیک فوق‌ سبک که صرفاً یک لایه نازک از پارچه بدون پد هستند تا دستکش‌ های تمام ژل که دارای پاک ‌کننده بینی و محافظ بند انگشت هستند، شامل می ‌شود.

ویژگی های کلیدی دستکش های بدون انگشت یا میتس:

  • استفاده از پارچه های صنعتی
  • مناسب سایزهای تنگ، نیمه تنگ و گشاد

دستکش دوچرخه سواری بدون انگشت - آیبایک

 

بسته به مدلشان می توانند امکانات و ویژگی های زیر را داشته باشند:

  • بست های نواری روی مچ دست
  • دستمال برای پاک کردن بینی و عرق
  • وجود ژل در قسمت کف دست
  • مواد و متریالی که چسبندگی به فرمان را بهبود می بخشد

انتخاب اندازه مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. دستکشی که خیلی بزرگ است به خوبی در دست شما فیت نمی شود و به جای اینکه ایمنی و راحتی را افزایش بدهد، ممکن است احساس ناراحتی را افزایش دهد و امنیت شما را به خطر بیندازد.

چک لیست و زمان‌بندی بررسی و تعویض قطعات دوچرخه (سرویس دوره ای)

 

دستکش دوچرخه سواری انگشت دار (Full Finger)

دستکش های انگشت دار تنوع بیشتری دارند زیرا تمام سبک ها و رشته های دوچرخه سواری می توانند از آن ها استفاده کنند و برای تمامی فصول مناسب هستند. دستکش های انگشت دار به طور کلی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

دستکش انگشت دار تابستانی: عمدتا از این نوع دستکش در رشته دوچرخه سواری کوهستان استفاده می شود و ویژگی های آن همانند دستکش های بدون انگشت یا میتس است اما با انگشت های بلند!

دستکش انگشت دار بین فصلی: این مدل دستکش ها حفاظت حرارتی کمی بیشتری را به خاطر ضخیم ‌تر بودن پارچه یا به این دلیل که از پارچه‌ پشم های مصنوعی یا طبیعی مانند پارچه پشم مرینو استفاده می کنند، ارائه می دهند.

دستکش انگشت دار زمستانی: دستکش های زمستانی وظیفه دارند دستان شما را گرم نگهدارند و در برابر باد محافظت کنند. این دستکش ها دارای پارچه هایی مانند Gore-Tex، Windstopper، PrimaLoft، Polartec و تعداد نامحدودی از فناوری ها، ویژگی ها و الیاف مختلف هستند. همچنین می توان در طراحی برخی از آن ها پارچه پشم مرینوس یا چرم را مشاهده کرد. برخی از مدل ها کاملاً نازک و سبک وزن هستند در حالی که برخی دیگر تقریباً شبیه دستکش های برفی یا حتی دستکش های گرم زمستانی هستند. در این نوع دستکش ها می ‌توان یک کاف بلندتر در ناحیه مچ دست داشت تا سرما از شکاف بین لباس و دستکش عبور نکند.

دستکش انگشت دار بارانی: دستکش های بارانی از الیاف و متریال مختلف مانند نئوپرن برای دفع آب بیشتر ساخته می شوند. اگرچه هر دوچرخه سواری تمایل دارد تا هنگام بارندگی بتواند دست و پای خود را خشک نگهدارد اما نمی توان هیچ پوشاکی را پیدا کرد که 100 درصد ضد آب باشد چرا که الیاف 100 درصد ضد آب تنفس را به خطر می اندازد.اگر زمان زیادی را زیر باران بگذرانید، دستکش‌ هایتان در نهایت خیس می ‌شوند و در این مرحله نکته کلیدی این است که دستانتان را گرم نگه دارید.

 

دستکش دوچرخه سواری انگشت دار - آیبایک

 

در مورد دستکش های انگشت دار، جدا از دما و شرایط آب و هوایی که قرار است در آن استفاده کنیم، دو نکته مهم دیگر وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:

اندازه مناسب را انتخاب کنید. اگر دستکش خیلی بزرگ باشد، انگشتان و دستان شما داخل آن حرکت می کنند و ممکن است نتوانید هر چیزی را به خوبی بگیرید. علاوه بر این بزرگ بودن دستکش می تواند کارکردن با ترمز و دنده را دشوار کند. همچنین یک دستکش خیلی کوچک هم می تواند جریان خون را مسدود کند و از گرم شدن دست ها جلوگیری کند.

دستکش های دارای انگشت اشاره سازگار با صفحه لمسی را انتخاب کنید. با این نوع دستکش ها نه تنها می‌ توانید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید، بلکه می‌ توانید از برخی لوازم هوشمند مانند ساعت های لمسی یا رایانه های همراه لمسی هم استفاده کنید.

حالا که متوجه تفاوت انواع دستکش ها شدید بیایید نگاهی بیندازیم به دلایل استفاده از دستکش ها و استفاده نکردن برخی از دوچرخه سواران از آن ها! البته برخی از دوچرخه سواران از دستکش ها فقط در رویدادهای خاص مانند سواری های گروهی یا مسابقات و یا در رشته های خاص مانند اندرو، دانهیل و کراس کانتری استفاده می کنند.

دلایل استفاده از دستکش های دوچرخه سواری

کنترل بهتری روی فرمان دارید به خصوص اگر دستان شما زیاد عرق می کند.

دستکش ها عرق را جذب می کنند و دستان شما را خشک نگه می دارند که باعث می شود دوچرخه سواری برای شما راحت تر و ایمن تر باشد زیرا اگر اهرم ترمز را با انگشتان خیس فشار دهید به راحتی می توانند لیز بخورند و منجر به عواقب ناخوشایندی شوند.

اگر دستکش ‌ها دارای ژل یا هر نوع پد دیگری باشند، به دلیل داشتن محافظ بیشتر می توانند از آسیب جلوگیری کنند.

از دست ها هنگام تصادف محافظت می کند زیر هنگامی که به زمین برخورد می کنید ممکن است دست ها آسیب زیادی ببینند.

 

راهنمای کامل لباس های بیس لایر (راهنمای سایز، الیاف و نحوه استفاده)

 

برای دیدن فواید استفاده از دستکش نیازی به زمین خوردن ندارید زیرا در دوچرخه سواری کوهستان، دستکش های انگشت دار لایه ای محافظ هستند که از ساییدگی، بریدگی یا خراش دستان شما جلوگیری می کند.

از آنها برای پاک کردن بینی و خشک کردن عرق صورت استفاده می شود. برخی از مدل ها دارای قسمت مخصوص پاک کردن هستند.

به طور طبیعی، دستکش های استاندارد از بدن ما در برابر سرما و باران محافظت می کنند زیرا دستان ما در هنگام دوچرخه سواری به سرعت سرد می شوند.

از پینه بستن بر روی دست که ممکن است در صورت صرف زمان زیاد روی دوچرخه یا محکم گرفتن فرمان آن ایجاد شود، اجتناب می کند.

دلایل عدم استفاده از دستکش های دوچرخه سواری

اجتناب از به وجود آمدن خطوط برنزه بر روی دست

تماس مستقیم دست با فرمان احساس بهتری را ایجاد می کند که برخی از دوچرخه سواران هم این موضوع را تایید می کنند.

دستکش دستان شما را گرم می کند و باعث عرق کردن می شود.

می توانید به جای دستکش از سردسته یا گریپ فرمان با بالشتک مناسب برای جلوگیری از آسیب دست استفاده کنید.

 

 

منتخب
دوچرخه های کودک

محصولات

مرتبط

هیچ داده‌ای یافت نشد

مجله آیبایـک

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است