راهنمای کامل لباس های بیس لایر (راهنمای سایز، الیاف و نحوه استفاده) - آیبایک
بازدید
زمان مورد نیاز
برای مطالعه

راهنمای کامل لباس های بیس لایر (راهنمای سایز، الیاف و نحوه استفاده)

فهرست

امتیاز
No votes yet.
Please wait...

لباس بیس لایر (لایه پایه) از آن دسته لوازمیست که سواری شما را لذت بخش تر می کند. بیس لایر هم مانعی بین بدن شما و سرمای زمستانی است و هم می تواند بدن شما را در گرمای تابستان خشک نگهدارد. برای هر فصل از سال یک لباس بیس لایر وجود دارد. به عنوان مثال می توانید از بیس لایر آستین کوتاه، آستین بلند یا بدون آستین استفاده کنید. پوشاک بیس لایر یا لایه پایه به حفظ دمای بدن و راحتی شما کمک می کنند و حتی از شما در برابر اجسام ریز و درشتی که در جاده به سمتتان پرت می شود، محافظت می کنند. در ادامه با یکدیگر انواع لباس های بیس لایر را مقایسه می کنیم و یک راهنمای کلی برای خرید لباس های بیس لایر در اختیارتان قرار می دهیم.

 

لباس بیس لایر (لایه پایه) چیست؟

بیس لایر، اولین لایه لباس شما یا به عبارتی زیر پیراهن شماست. این پوشاک برای کمک به حفظ دمای اصلی بدن و راحتی در هر آب و هوایی طراحی شده است. انتخاب بهترین نوع بیس لایر بستگی به این انتخاب دارد که آیا برای گرم نگه داشتنتان نیاز به آن دارید یا برای خنک کردن بدنتان! دوچرخه سواران اغلب یک نوع از پوشاک بیس لایر را در تابستان و دیگری را در زمستان می پوشند. یک زیرپیراهن نخی معمولی نمی تواند این کار را انجام دهد زیرا پنبه رطوبت را حفظ می کند اما الیاف موجود در بیس لایر رطوبت را جذب می کند و اگر دوخت و الیاف خوبی داشته باشد، پف نمی کند یا چروک نمی شود.

 

لباس بیس لایر آستین کوتاه - آیبایک

 

بیس لایر (لایه پایه) دوچرخه سواری برای هوای سرد (زمستان و پاییز)

در زمستان، استفاده از بیس لایر ضرورت دارد. بیس لایر زمستانی یک لایه عایق در زیر لباس دوچرخه سواری شما ایجاد می کند. بیس لایرهای زمستانی برای گرم کردن بدن بدون حجم اضافی بسیار عالی هستند. این پوشاک گرما را در پوست شما به دام می اندازد و عرقی را که موجب سرد شدن بدنتان می شود دفع می کند. بیس لایرها به عنوان عایق عملکرد بسیار خوبی دارند اما در برابر باد محافظت نمی کنند، به همین دلیل است که باید در زمستان زیر لباس و ژاکت دوچرخه سواری پوشیده شوند. بیس لایر تنها یکی از ملزومات زمستانی دوچرخه سواری است.

 

بیس لایر (لایه پایه) دوچرخه سواری برای هوای گرم (بهار و تابستان)

بیس لایرهای تابستانی با کمک به فرآیند تنظیم دمای طبیعی، بدن شما را خنک می کنند. همانطور که بدن شما شروع به گرم شدن می کند، شروع به عرق کردن می کند تا گرما آزاد شود. با تبخیر عرق، بدن شما هم خنک می شود. لایه پایه تابستانی عرق را جذب می کند و آن را از پوست شما دور می کند و به خارج از مواد جذب کننده رطوبت می برد تا تبخیر شود. هرچه لایه پایه قابلیت تنفس بیشتری داشته باشد، برای تابستان‌ های گرم مناسب ‌تر است، زیرا اجازه می ‌دهد هوای بیشتری وارد شود و رطوبت را به بیرون منتقل کند.

 

آیا باید در تابستان فقط از بیس لایر استفاده کنید؟

اینکه آیا بیس لایرها در آب و هوای گرم موثر هستند یا نه، یکی از موارد مورد بحث است. برخی از دوچرخه سواران فکر می کنند که بیس لایرها در تمام فصول مفید هستند اما به شرطی که با توجه به آب و هوا، بیس لایر مناسبی بپوشید. برخی از دوچرخه سواران معتقدند که یک بیس لایر تابستانی به انتقال و تبخیر عرق کمک می کند و رطوبت پوست را از بین می ‌برد و در قسمت بیرونی تبخیر می‌ شود.

از سوی دیگر، بسیاری از دوچرخه ‌سواران می‌گویند که اگر لباس شما برای جذب رطوبت طراحی شده است، دیگر نیازی به بیس لایر نیست. آن ها معتقدند بسیاری از پیراهن ‌های تخصصی امروزی، در کنترل رطوبت عالی عمل می کنند. بر اساس یک مطالعه، پوست سریع تر عرق را تبخیر می کند، بدون اینکه هیچ چیزی مانع تبخیر شود. هر ماده اضافی بین پوست و هوا، تبخیر را کند می کند. با این حال، در همین مطالعه معلوم شد استفاده از بیس لایرها هیچ تاثیری در کند شدن تبخیر عرق ندارند.

 

یک مدل الیاف لباس بیس لایر دوچرخه سواری - آیبایک

 

اگر مطمئن نیستید که وقتی بیرون گرم است می توانید از بیس لایر استفاده کنید یا نه، آن را آزمایش کنید. راحتی بیشتر یکی از دلایل اصلی پوشیدن بیس لایر است، بنابراین اگر پوشیدن آن در تابستان برایتان راحت نیست، بهتر است از آن استفاده نکنید اما به خاطر داشته باشید که بیس لایرها علاوه بر اینکه شما را گرم یا خنک نگه می دارند، فواید دیگری نیز دارد.

 

مزایای استفاده از بیس لایرها در تمام فصول

  • دمای بدن شما را تنظیم می کند.
  • از ساییدگی بدن در برابر لباس های دیگر جلوگیری می کند.
  • با خیال راحت می توانید زیپ لباس خود را باز کنید بدون اینکه بدنتان نمایان شود.
  • هنگام دوچرخه سواری در باران شما را خشک تر نگه می دارد.
  • برای راحتی بیشتر، یک مانع نرم بین بدن شما و پیراهنتان ایجاد می کند.
  • یک لایه بیشتر به شما کمک می کند تا در برابر اجسام ریز جاده ای در امان باشید.

 

بیس لایرهای آستین بلند، آستین کوتاه و بدون آستین

انتخاب درست یکی از انواع بیس لایر با توجه به آب و هوا و راحتی شما بسیار مهم است. طول آستین مناسب با توجه به دما، زمان روز و سلیقه شخصی متفاوت است.

بیس لایرهای آستین بلند برای صبح های سرد بهترین انتخاب هستند. همچنین در زمستان، شما نیاز دارید بدنتان گرم تر شود و برای عایق کاری کافی، باید بازوها و گردن خود را نیز بپوشانید که بیس لایرهای آستین بلند بهترین انتخاب است. هنگام استفاده از یک بیس لایر آستین بلند، مطمئن شوید که هیچ شکافی بین دستکش و مچ دست یا در ناحیه کمر شما که هوا می تواند به داخل آن نفوذ کند، باقی نمی ماند.

گرمکن های بازو جایگزینی برای بیس لایرهای آستین بلند هستند اما به عایق بندی قسمت مرکزی بدن شما کمکی نمی کنند. با این حال، اگر در منطقه ای با هوای خیلی سرد زندگی می کنید، می توانید از گرم کن های بازو در کنار بیس لایرهای آستین کوتاه استفاده کنید. بیس لایر آستین کوتاه به حفظ دمای بدن شما کمک می کند و می توانید پس از گرم شدن، گرم کننده های بازو را بردارید.

بیس لایرهای آستین کوتاه برای تمام فصول عالی هستند. آن ها بخش اصلی تجهیزات دوچرخه سواری تابستانی هستند. بیس لایرهای آستین کوتاه از جنس مرینو برای زمستان های ملایم عالی هستند. آنها همچنین در پاییز یا بهار یا صبح ‌های کمی سرد عملکرد بسیار خوبی دارند.

بیس لایرهای بدون آستین جایگزینی برای بیس لایرهای آستین کوتاه هستند و بسیاری از دوچرخه سواران با بیس لایرهای بدون آستین راحت تر هستند. یک ویژگی مثبت بیس لایر بدون آستین این است که هنگام حرکت دست ها، آستین دیگر در قسمت بازو و شانه تا نمی شود. بیس لایرهای بدون آستین برای پیراهن‌ های تنگ عالی هستند.

 

لباس بیس لایر بدون آستین دوچرخه سواری - آیبایک

 

بهترین مواد و متریال به کار رفته در بیس لایرهای دوچرخه سواری

پارچه پشم مرینو یا مرینوس یک الیاف محبوب در بین دوچرخه سواران است. این الیاف یک عایق عالی است اما در جذب رطوبت به خوبی مواد مصنوعی نیست، بنابراین اغلب برای دوچرخه سواری در زمستان استفاده می شود، زمانی که زیاد عرق نمی کنید اما باید گرم بمانید. این الیاف بدن شما را در سرما گرم نگه می دارد، بدون اینکه حجم بالایی داشته باشد. این جنس الیاف به طور طبیعی بی بو است و سریع خشک می شود. خاصیت دفع باکتری آن در سفرهای طولانی دوچرخه سواری نیز مفید است. پارچه پشم مرینو یک الیاف تجدیدپذیر است.

الیاف مصنوعی به دلیل کشش راحت، تناسب خوب و مدیریت عالی عرق مورد استقبال قرار می گیرند. این الیاف عبارتند از لاکرا (Lycra)، پلی استر و پارچه نایلون. این متریال اغلب برای لباس های دوچرخه سواری آیرودینامیک و عملکردی استفاده می شوند زیرا قواره صاف و محکمی دارند. الیاف مصنوعی بسیار قابل تنفس هستند اما به گرمی پارچه پشم مرینوس نیستند.

ترکیبی از پارچه پشم مرینوس و الیاف مصنوعی، ویژگی ‌های گرما و بازدارنده بو پارچه پشم مرینو را با کشش و تناسب بسیار خوب الیاف مصنوعی ترکیب می ‌کند. لباس های دوچرخه سواری ساخته شده از الیاف ترکیبی طبیعی و مصنوعی تبدیل به پوشاک همه کاره می شوند و راحتی را در تمام فصول به ارمغان می آورند.

 

نحوه پوشیدن بیس لایر دوچرخه سواری

بیس لایرهای دوچرخه سواری، جزئی از پوشاک اولیه دوچرخه سواری هستند. یعنی باید بیس لایرها را زیر شلوار، شلوارک و پیراهن دوچرخه سواری خود بپوشید و در زمستان، آن را زیر یک ژاکت دوچرخه سواری بپوشید. یک بیس لایر زمانی که در تماس با پوست شما باشد در از بین بردن رطوبت و عایق کاری بسیار موثر است، به همین دلیل است که باید زیر تمام لایه های دیگر لباس شما قرار بگیرد.

 

اندازه لباس بیس لایر دوچرخه سواری باید چگونه باشد؟

یک بیس لایر دوچرخه سواری مناسب باید دارای تناسب خوبی باشد تا رطوبت را به خوبی جذب کند اما نباید آنقدر سفت باشد که مانع حرکت دست های شما شود یا مهار کند. همچنین درزها باید کاملا صاف روی پوست شما بنشینند تا ساییده نشوند و زخم ایجاد نکنند. اندازه یک بیس لایر باید بلند باشد تا هنگام دوچرخه سواری کاملاً پوشیده باشد و در زمستان هوای سرد را روی پیراهن خود احساس نکنید.

 

منتخب
دوچرخه های کودک

محصولات

مرتبط

هیچ داده‌ای یافت نشد

مجله آیبایـک

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است