راهنمای کامل خرید کوله پشتی دوچرخه سواری + جدول انتخاب سایز - آیبایک
بازدید
زمان مورد نیاز
برای مطالعه

راهنمای کامل خرید کوله پشتی دوچرخه سواری + جدول انتخاب سایز

فهرست

امتیاز
No votes yet.
Please wait...

اگر از دوچرخه سواران حرفه‌ای کوهستان یا جاده بپرسید که مهم ترین وسیله ای که همراه خود برای رکاب زدن می برید چیست، قطعا کوله پشتی های دوچرخه سواری را انتخاب می کنند. اگر مسافت‌ های طولانی انفرادی را همراه با دوچرخه‌تان سپری می کنید، کوله پشتی می‌تواند یک راه آسان برای همراه بردن ابزار مورد نیاز و برخی قطعات یدکی باشد. برای دوچرخه سواران کوهستان، کوله پشتی های دوچرخه سواری به عنوان بهترین وسیله حامل آب شناخته می شود و در بین آن ها بسیار محبوب و پرطرفدار است. اما دوچرخه سوارانی که با دوچرخه‌شان به مسافرت یا کمپ می روند چطور؟ قطعا این گونه افراد به یک کوله پشتی دوچرخه سواری با فضایی مانند چمدان زیاد نیاز دارند. آیا می خواهید بدانید چه نوع کوله پشتی برای شما مناسب است؟ و چه وسایلی داخل آن جا می شود؟

کوله پشتی های دوچرخه سواری در اشکال و اندازه های مختلف عرضه می شوند. یک کوله پشتی دوچرخه سواری خوب به راحتی بر روی کمر شما قرار می گیرد و یک فضای کافی برای قرار دادن ابزارهای دوچرخه یا لوازم دیگر دارد. حتی برخی از این کوله پشتی ها دارای مخزن آب هستند که در حین سواری بتوانید آب مورد نیازتان را بنوشید!

 

یک کوله پشتی دوچرخه سواری راحت

نیازی به گفتن نیست اما بهتر است بدانید که در انتخاب کوله پشتی، راحتی حرف اول را می زند. چه برای یک سواری نسبتاً کوتاه به جاده بروید یا یک روز کامل را رکاب بزنید، کوله پشتی دوچرخه سواری به هیچ وجه نباید مانع شما باشد. همچنین باید تهویه بسیار خوبی داشته باشد.

دقت کنید که هر چه تسمه یا بندهای کوله پشتی پهن تر باشد، راحت تر است. کارخانه های استاندارد اطمینان حاصل می کنند که فضای زیادی بین کمر شما و کوله پشتی وجود داشته باشد تا هوا به خوبی بتواند جریان پیدا کند در غیر این صورت کوله پشتی می تواند خیس عرق شود.

 

بندهای یک کوله پشتی دوچرخه سواری - آیبایک

 

انواع کوله پشتی برای سبک های مختلف دوچرخه سواری

علاوه بر فضای داخلی کافی، بسیاری از کوله پشتی های دوچرخه سواری برای دوچرخه سواران کوهستان دارای مخزن آبرسانی هم هستند. کوله پشتی دوچرخه سواران جاده معمولا جمع و جور و سبک هستند و مخزن آب ندارند.

اکثر کوله پشتی های دوچرخه سواری که برای دوچرخه سوارانی که مسافرت و کمپ می روند، تولید می شود، کاملا ضد آب و جادار هستند و می توان آن ها را حتی بر روی دوچرخه تان هم نصب کنید. اکثر کیف ها دارای چندین محفظه هستند که به شما امکان می دهد وسایل خود را به راحتی مرتب کنید.

بسیاری از کوله پشتی های دوچرخه سواری غیر ضد آب دارای کاور ضد آب هستند که در یک جیب کوچک زیپ دار قرار داده شده است. اگر کوله پشتی دوچرخه سواری شما همراه با کاور نیست، احتمالاً باید آن را جداگانه خریداری کنید. این کاورها معمولاً رنگ چشمگیری دارند و دارای عناصر بازتابنده یا به اصطلاح شبرنگ هستند که دید و ایمنی را برای سایر رانندگان داخل جاده و مردم دیگر افزایش می دهد.

 

راهنمای جامع خرید عینک دوچرخه سواری

 

کوله پشتی برای دوچرخه سواران کمپ یا مسافرتی

دسته‌ای از کوله ‌پشتی‌ های مسافرتی بزرگ‌ وجود دارد که می‌ توان از آن‌ها برای سفرهای آخر هفته دوچرخه ‌سواری یا سفرهای دیگر استفاده کرد. این کوله ‌پشتی‌ های دوچرخه‌ سواری ممکن است نتوانند تمام وسایل شما را در خود جا بدهند اما فضای بیشتری را به نسبت سایر کوله پشتی ها فراهم می کنند.

می توانید از این نوع کوله پشتی ها برای حمل کیسه خواب خود استفاده کنید که ممکن است فضا را اشغال کند اما وزن زیادی ندارد. هنگامی که کیسه خواب در کوله پشتی شما قرار دارد، تمرکز بار روی شانه های شما حداقل است.

 

کوله پشتی بدون مخزن آب

کوله پشتی دوچرخه سواری برای دوچرخه سواران جاده و دوچرخه سواران کوهستان باید سبک و راحت باشد. بیشتر این کوله پشتی ها نیز کمی باریک تر از کوله پشتی های معمولی هستند.

به هر حال بیشتر دوچرخه سواران جاده‌ای از کوله پشتی استفاده نمی کنند، مگر در شرایط زمستانی بسیار سرد یا بارانی! این دوچرخه سواران از کوله پشتی برای آوردن قطعات یدکی بیشتر و یک ژاکت دوچرخه سواری ضد باد یا ضد آب استفاده می کنند.

معمولاً دوچرخه سواران جاده وسایل ضروری را در کیف های اتصالی دوچرخه یا خورجین قرار می دهند. دوچرخه سواران کوهستان نمی توانند این کار را انجام دهند زیرا در زمین های ناهموار و پر دست اندازی رکاب می زنند که احتمالا افتادن وسایلشان وجود دارد.

در تابستان، کوله پشتی های دوچرخه سواری بدون مخزن آب، عمدتاً توسط دوچرخه سواران تفریحی که برای سفرهای طولانی یک روزه بیرون می روند، استفاده می شود. برای آنها، کوله پشتی باعث می شود تا فضای زیادی برای قطعات یدکی، ابزار دوچرخه و مقداری غذا و نوشیدنی داشته باشند.

 

معرفی انواع کوله پشتی های دوچرخه سواری - آیبایک

 

کوله پشتی با مخزن آب

کوله پشتی دوچرخه سواری با مخزن آب برای دوچرخه سواران کوهستان راحت تر است. این گروه از دوچرخه سواران دوست ندارند وسایلی را داخل خورجین یا کیف های اتصالی دوچرخه خود قرار دهند زیرا ممکن است در حین دوچرخه سواری به راحتی بیفتند. البته توجه داشته باشید که همه ی کوله پشتی ها همراه با مخزن و سیستم آبرسانی عرضه نمی شوند و گاهی اوقات باید به صورت جداگانه آن ها را تهیه کنید.

در بیشتر کوله پشتی های دوچرخه های کوهستان، فقط یک جایگاه برای قرار دادن بطری آب تعبیه شده است و در برخی مدل های دیگر حتی این فضا هم بسیار محدود است. در یک روز گرم تابستان، یک بطری آب حتی برای یک سواری نسبتاً کوتاه هم کافی نیست.

علاوه بر این، در زمین های ناهموار، یک بطری آب می تواند از جای خود به بیرون پرتاب شود. پس جای تعجب نیست که بسیاری از دوچرخه سواران کوهستان ترجیح می دهند یک کوله پشتی دوچرخه سواری با سیستم آبرسانی حمل کنند. اندازه این مخزن ها حتی به 3 لیتر هم می رسد.

در اکثر کوله های دوچرخه سواری با مخزن آب، می توانید سایر وسایل ضروری را نیز قرار دهید. یک تیوب یدکی، تلمبه دستی و یک ژاکت دوچرخه سواری سبک وزن و همچنین یک کیت با چند ابزار جمع ‌و جور یا حتی یک کیت تعمیر!

 

نکاتی درباره بایک پکینگ (Bikepacking) یا سفر کمپینگ با دوچرخه!

 

ویژگی های کوله پشتی برای دوچرخه سواران مسافری

در کوله پشتی هایی که باید وسایل زیادی را در خود جای دهند، نه تنها حجمشان مهم است بلکه ضد آب بودن آن نیز مهم است. هیچ کس نمی خواهد در یک روز بارانی و در انتهای مسیر تمام وسایلش را خیش از داخل کوله بیرون بیاورد!

همچنین بهتر است که کوله پشتی شما چند جیب و محفظه کوچک که به راحتی در دسترس باشند، داشته باشد. می توانید در داخل این محفظه ها پول خرد، تلفن، کارت های بانکی و غیره را قرار دهید و دیگر لازم نیست ساعت ها در انتهای کیفتان به دنبال وسایل باشید.

 

یک نمونه کوله پشتی قرار گرفته بر روی دوش یک دوچرخه سواری - آیبایک

 

اندازه کوله پشتی باید چقدر باشد؟

بنابراین هنگام انتخاب یک کوله پشتی دوچرخه سواری، عاقلانه است که زمان بگذارید و درباره آن ها اطلاعات کسب کنید. ابتدا تصمیم بگیرید که آیا می خواهید کوله پشتیتان سیستم آبرسانی داشته باشد یا خیر. سپس بر اساس نوع استفاده میزان بزرگی را تعیین کنید.

آیا از کوله پشتی برای سفرهای روزانه در جاده یا سواری های کوهستانی استفاده خواهید کرد؟ برای تعطیلات آخر هفته یا رفت و آمد روزانه احتیاج به یک کوله دارید؟ قبل از خرید تمام وسایلی را که می خواهید همراه خودتان هنگام دوچرخه سواری حمل کنید را بر روی میر قرار دهید و روی هم انباشته کنید تا یک تصویر ذهنی از حجم مورد نیازتان داشته باشید.

بهتر است مقداری فضا باقی بماند تا اینکه جا کم بیاورید. در واقع بیشتر کوله پشتی های دوچرخه سواری دارای بند های دستی هستند که می توانید از آنها برای فشرده کردن فضای خالی استفاده کنید و یک کوله جمع و جور و خوب بسازید.

 

کلاه ایمنی دوچرخه خود را متصل کنید

آخرین نکته ای که در هنگام خرید یک کوله پشتی دوچرخه سواری باید در نظر گرفت این است که آیا می توانید به راحتی کلاه ایمنی دوچرخه خود را به آن وصل کنید یا نه. برخی از کوله های دوچرخه سواری دارای حلقه کلاه یا حتی محفظه مخصوص کلاه هستند.

به ویژه دوچرخه سواران سبک دانهیل و اندرو احتیاج به یک کوله دارند که بتوانند کلاه ایمنی خود را حمل کنند. با وجود کلاه های حجیم دوچرخه سواری، بهتر است زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید بتوانید در جایی نگهشان دارید.

در تصویر زیر می توانید ببینید که نیاز دارید حجم کوله پشتیتان چقدر باشد تا بتوانید وسایل مختلف را داخلشان قرار دهید. البته مقادیر گفته شده و لوازم نامبرده قطعی نیست و بر اساس تجربیات دوچرخه سواران مختلف است. شما می توانید بر اساس لوازم موردنیاز خودتان، حجم کوله را انتخاب کنید. همچنین در این جدول مخزن آب در نظر گرفته نشده است.

 

حجم و و لوازم قرار گرفته داخل کوله پشتی دوچرخه سواری - آیبایک

منتخب
دوچرخه های کودک

محصولات

مرتبط

هیچ داده‌ای یافت نشد

مجله آیبایـک

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است