بازدید
زمان مورد نیاز
برای مطالعه

راهنمای جامع خرید عینک دوچرخه سواری

فهرست

امتیاز
No votes yet.
Please wait...

استفاده از عینک های دوچرخه سواری در هنگام رکاب زدن اهمیت بسیار زیادی دارد. این عینک های مخصوص دوچرخه سواری از چشمان شما در برابر اشعه ماوراء بنفش، نور خورشید، سنگ ریزه ها، حشرات و باد محافظت می کند و در عین حال به چشمان شما کمک می کند تا بدون خشک شدن یا تحریک شدن روی جاده پیش رو متمرکز باقی بماند. عینک های دوچرخه سواری به طور خاص برای دوچرخه سواری طراحی شده اند و دارای ویژگی هایی است که آن ها را راحت و کاربردی می کند.

انتخاب یک عینک دوچرخه سواری مناسب می تواند کار دشواری باشد زیرا برندها و طراحی های زیادی برای انتخاب وجود دارد. هیچوقت به طور قطع نمی توانیم بگوییم که مثلا فلان برند بهتر است و انتخاب بهترین عینک به اولویت ها و نیازهای شما بستگی دارد. اما نکاتی وجود دارد که با دانستن آن ها می توانید عینکی را انتخاب کنید که کاملا متناسب با فیزیک، سبک سواری و اولویت های شما باشد.

 

هنگام خرید عینک آفتابی دوچرخه سواری به چه نکاتی توجه کنیم؟

حتما نوع عینک دوچرخه سواری را متناسب با سبکی از دوچرخه سواری که انجام می دهید انتخاب کنید. بسته به اینکه دوچرخه ‌سواری کوهستانی انجام می‌دهید یا دوچرخه‌ سواری جاده‌ای، به انواع مختلفی از عینک ها احتیاج خواهید داشت.

در مرحله بعد یک عینک دوچرخه‌ سواری را انتخاب کنید که با محیطی که معمولاً در آن دوچرخه‌ سواری می کنید مطابقت داشته باشد. برای مثال اگر در مکانی زندگی می کنید که فصل های مختلف با بارندگی زیاد دارد، پس بهتر است که یک عینک را انتخاب کنید که قابلیت قطبی شدن داشته باشد یا به شما امکان ‌دهد لنزها را با توجه به نیاز خود تغییر دهید.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام فریم برای شما بهتر است، به ارتفاع لنز و تنوع رنگ نگاه کنید. باید مطمئن شوید که لنزها به اندازه‌ای بلند هستند که مانع از ورود نور خورشید به چشمان شما شوند. این کار همچنین به محافظت از آن‌ها در برابر زباله‌ها در هنگام رانندگی در فضای باز کمک می‌کند.

نکته مهم: مطمئن شوید که عینکی که می خرید متناسب با اندازه صورت شما باشد. در این مورد بسیار حساس باشید. اگر عینک خیلی محکم روی صورت شما قرار بگیرد، ناراحت کننده و حتی خطرناک است. این واقعاً می تواند دید شما را مختل کند و در نتیجه خطر تصادف را افزایش دهد.

 

یک نمونه عینک دوچرخه سواری بر روی چشم یک دوچرخه سوار - آیبایک

 

حتما عینک آفتابی را با کلاه ایمنی امتحان کنید. گاهی اوقات ممکن است وضعیت نور به صورتی باشد که دید شما را حتی با عینک هم مختل کند پس استفاده همزمان از هر دو می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند.

عامل کلیدی در انتخاب انواع عینک های دوچرخه سواری توانایی آن ها در جلوگیری از نور خورشید است. این موضوع به محافظت از چشمان دوچرخه سوار در برابر زباله ‌هایی که می‌توانند در هنگام دوچرخه سواری به سمت چشمانش پرت شود یا تحریک کننده باشد، کمک می کند. برای دوچرخه سواری کوهستانی و دوچرخه سواری جاده‌ای، بسته به روشن بودن یا ابری بودن، جاده های خیس یا غبار و مه در هوا و غیره به انواع مختلفی از لنزها نیاز دارید.

 

انواع لنز عینک دوچرخه سواری

لنزهای موجود در عینک دوچرخه سواری می توانند در هر آب و هوایی، نه فقط در برابر نور خورشید، محافظت کنند اما انواع مختلف لنزها بسته به درصد نوری که از خود عبور می دهند، توانایی های متفاوتی دارند. برخی از لنزها در هوای ابری بهترین عملکرد را دارند، برخی دیگر در روزهای آفتابی ملایم بهترین عملکرد را دارند، در حالی که برخی دیگر در جلوگیری از تابش شدید آفتاب عالی هستند.

لنزهای فتوکرومیک همه کاره ترین نوع لنز هستند. این لنزها رنگ را تنظیم می کنند تا وضوح بیشتری در سطوح مختلف نور ارائه کنند. اگر آب و هوا به طور غیرمنتظره ای در سفر تغییر کند، لنزهای فتوکرومیک مطابق با آن تنظیم می شوند. اگر در ساعات مختلف روز یا در هر آب و هوایی سوار می شوید، این لنزها انتخاب بسیار خوبی هستند.

لنزهای آینه ای محافظت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش را با پوششی بازتابنده ارائه می دهند. آن ها همچنین تابش نور را کاهش می دهند تا به شما کمک کنند جاده یا مسیر را واضح تر ببینید.

لنزهای پلاریزه برای فیلتر کردن نور پلاریزه افقی که از سطوح صاف منعکس شده و تابش زیاد و شدید ایجاد می کند، استفاده می شوند. هنگام دوچرخه سواری در زیر نور شدید خورشید، این لنزها می توانند به طور قابل توجهی فشار چشم را کاهش دهند. با این حال، اگر هوای بیرون آفتابی نیست، لنزهای پلاریزه محیط اطراف شما را تاریک تر می کنند اما برای سواری‌های طولانی در روزهای آفتابی انتخابی عالی هستند.

لنزهای چند کانونی برای دوچرخه سوارانی طراحی شده اند که چشمانشان برای فوکوس در فواصل مختلف به کمک نیاز دارد. این لنزها از یک ناحیه دید بزرگ در بالا، یک ناحیه دید متوسط ​​در وسط و ناحیه دید کوچک در پایین استفاده می کنند. اگر دید عالی دارید، پس تنها یک لنز تنها چیزی است که نیاز دارید.

لنزهای با کنتراست بالا شفافیت رنگ‌هایی را که معمولاً در فضای باز یافت می شوند، مانند سبز، آبی و قهوه‌ای برجسته می کنند. آن ها تشخیص موانع و منحرف شدن سریع را برای دوچرخه سواران آسان تر می کنند.

 

انواع لنزهای دوچرخه سواری - آیبایک

 

هر عینک برای چه سبک دوچرخه سواری مناسب است؟

برای دوچرخه سواری جاده یا دوچرخه سواری کوهستان، مهم است که از عینک هایی با تهویه مناسب استفاده کنید. همچنین یک لنز را انتخاب کنید که میدان دید وسیع تری را ارائه می دهد و از چشمانتان در برابر باد بهتر محافظت می کند.

در جاده، به یاد داشته باشید که از لنزهای آینه ای استفاده کنید یا لنزهای فتوکرومیک را به دلیل تطبیق پذیری آن ها انتخاب کنید. لنزهای پلاریزه نیز در تابستان برای جلوگیری از تابش خیره کننده انعکاس خورشید در جاده ها به شدت توصیه می شود.

هنگام دوچرخه سواری در کوهستان، استفاده از لنزها یا محافظ های ضد ضربه برای محافظت از لنزهای شما در برابر برخورد سنگریزه یا خاک ضروری است. از محافظ های آبگریز و اولئوفوبیک نیز می توانید استفاده کنید به خصوص اگر در زمستان که مسیرها لغزنده و هوا مرطوب است، دوچرخه سواری می کنید.

 

چگونه از عینک دوچرخه سواری نگهداری کنیم؟

در حین دوچرخه سواری حتی اگر در مکان های صعب العبور یا آب و هوای نامساعد هم دوچرخه سواری نکنید، عینک کثیف می شود. باران، برخورد آشغال های جاده ای، گرد و غبار و … لنزها را کثیف می کنند اما فریم ها به دلیل تعریق نیز کثیف می شوند. برای تمیز کردن عینک خود به شما توصیه می کنیم آن را زیر آب بشویید. تمام بخش های عینک را بشویید. لنزها، پد دماغ و غیره را به صورت کامل بشویید و به لنزها توجه ویژه ای داشته باشید زیرا آن ها بیشتر از بقیه جاها کثیف می شوند. تمیز کردن با آب ولرم کافی است، به عنوان مثال نیازی به استفاده از صابون و مخصوصاً مایع ظرفشویی نیست. حلال های موجود در مایع ظرفشویی به شیشه عینک آسیب می رساند.

هنگامی که شیشه های عینک تمیز شدند، یک پارچه میکروفایبر بردارید تا آنها را تمیز کنید. هنگامی که عینک شما خشک شد، آن را در جعبه خود نگهداری کنید. اگر عینک خود را در کمد، کشو یا جعبه نگهداری کنید از خراشیدگی و آسیب جلوگیری می کند اما خطر له شدن و در نتیجه شکستگی را نیز به همراه دارد.

 

چرا هنگام دوچرخه سواری باید از عینک آفتابی دوچرخه سواری یا UV استفاده کرد؟

 

3 نکته نهایی برای انتخاب عینک دوچرخه سواری

به طور خلاصه، در اینجا 3 نکته کلیدی وجود دارد که قبل از خرید عینک دوچرخه سواری باید به خاطر بسپارید:

سبک دوچرخه سواری خود را در نظر بگیرید.

یک عینک راحت و متناسب با صورتتان را انتخاب کنید.

لنزها را با توجه به استفاده و تکنولوژی آن ها انتخاب کنید.

 

 

منتخب
دوچرخه های کودک

محصولات

مرتبط

هیچ داده‌ای یافت نشد

مجله آیبایـک

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است