ارزان‌ترین و گران‌ترین دوچرخه‌های تور دو فرانس 2023 + دوچرخه‌هایی با بیشترین برد - آیبایک
بازدید
زمان مورد نیاز
برای مطالعه

ارزان‌ترین و گران‌ترین دوچرخه‌های تور دو فرانس 2023 + دوچرخه‌هایی با بیشترین برد

فهرست

امتیاز
No votes yet.
Please wait...

مسابقات تور دو فرانس مردان بهترین مکان برای برندهای معتبر جهانیست تا دوچرخه هایشان را توسط دوچرخه سواران تبلیغ کنند. معمولا هر ساله دوچرخه هایی که توسط دوچرخه سواران استفاده می شود گران ترین دوچرخه های کورسی یا جاده هستند که یا قرار است به تازگی در بازار عرضه شوند یا در حال عرضه شدن هستند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که گران ترین و ارزان ترین دوچرخه های مسابقات تور دو فرانس چیست و چه قیمتی دارند؟ آیا واقعا فرقی بین این دوچرخه ها وجود دارد؟

قطعا پاسخ به سوال اول ساده تر است اما در مورد سوال دوم چالش های مختلفی وجود دارد که باید ان ها را در نظر گرفت. اما با دریافت برخی اطلاعات می توان تا حدودی از پس این سوال هم برآمد.

قبل از اینکه ارزان ترین دوچرخه های مسابقات سال 2023 را بررسی کنیم باید بگوییم که هیچکدام از این دوچرخه ها را نمی توان در کشورمان ایران خریداری کنیم. حتی 4 دوچرخه ارزان قیمت امسال را در خود آمریکا هم نمی توان خریداری کرد. ارزان ترین دوچرخه سبک تور که یک مصرف کننده آمریکایی می‌تواند بخرد دوچرخه Canyon Aeroad است که توسط تیم Alpecin-Deceuninck و Movistar در مسابقات استفاده می شود آن هم با قیمت 8500 دلار! البته تفاوت هایی بین نسخه تیمی که در مسابقات استفاده می شود و نسخه موجود در دسترس عموم وجود دارد، از جمله طبق قامه و چرخ های DT سوئیس که به صورت عمومی بر روی این دوچرخه ها موجود است در حالی که در مسابقات از طبق قامه و چرخ های Dura-Ace استفاده شد.

 

دوچرخه Dare VSR - آیبایک

 

ارزان ترین دوچرخه در تور دو فرانس 2023 دوچرخه Dare VSR بود که توسط تیم UNO-X استفاده شد. Dare برندی است که حتی در آمریکا هم برای خرید موجود نیست، اگر این چنین بود قیمت تبدیل شده آن به دلار بسیار معقول بود یعنی 7450 دلار! و این قیمت با احتساب یک گروپست کامل Dura-Ace و چرخ‌های کربنی DT Swiss ARC 1400 بود.

در مقابل، گران ترین دوچرخه در مسابقات تور دو فرانس سال 2023 قیمتی چشمگیر در حدود 18000 دلار داشت. این دوچرخه همان دوچرخه Colnago V4Rs است که توسط تیم امارات در مسابقات استفاده شد. البته قیمتی که گفته شد نسخه ارتقا یافته این دوچرخه است و به صورت حدودی قیمت آن را تخمین زدیم زیرا نسخه عمومی این دوچرخه قیمتی در حدود 16800 دلار قیمت دارد.

 

دوچرخه Colnago V4Rs - آیبایک

 

دوچرخه هایی که در اختیار تیم امارات قرار داشت از لوازم و قطعات گران قیمت مانند لوله زین Darimo، خورشیدی و همچنین دیسک Carbon-Ti که بر روی دوچرخه هایشان به صورت اختصاصی نصب شده بود. به علاوه فرمان یک تکه Enve که هنوز به صورت عمومی عرضه نشده است و مطمئنیم وقتی عرضه شود ارزان نخواهد بود، در دسترس تیم امارات قرار داشت. همه اینها باعث می شوند تا دوچرخه های تیم امارات تقریباً دو و نیم برابر گران تر از Team UNO-X Dare  باشد.

بدیهی است که بزرگترین چیزی که قدرت و تفاوت بین رتبه های مختلف مسابقات را رقم می زند، دوچرخه سواران هستند اما اگر به جایزه ای که هر تیم تاکنون در تور دو فرانس امسال برنده شده است نگاه کنید ، باعث می شود شما شگفت زده نشوید که تیم امارات بسیار جلوتر از تیم Uno-X باشد. در حال حاضر تیم امارات با امتیاز 43،310 جلوتر از تیم UNO-X با امتیاز 18050 قرار دارد.

چیزی که باعث شد تا توجه ما جلب شود این است که تیم UNO-X علی‌رغم اینکه ارزان ترین دوچرخه مسابقات امسال را در اختیار دارد اما هیچ شباهتی به یک تیم ضعیف ندارد. در واقع از بین بیست و دو تیم در مسابقات امسال، تیم UNO-X در اولین روز استراحت در رده هشتم جدول قرار گرفته است. قطعا هر تیمی که از تیم UNO-X شکست می خورد از دوچرخه های گران تر و محبوب تر استفاده می کنند. تیمی که در حال حاضر در صدر جدول قرار دارد تیم Alpecin-Deceuninck است که دوچرخه سواران آن از دوچرخه های Canyon Aeroads استفاده می کنند که حدود 9000 دلار کمتر از دوچرخه های تیم امارات به فروش می رسد.

 

تیم UNO-X در مسابقات تور دو فرانس - آیبایک

 

قطعا اگر یک دوچرخه سوار حرفه ای باشید و قصد شرکت در مسابقات را داشته باشید فکر می کنید که هر چه هزینه بیشتری برای دوچرخه تان کنید، بهتر است و شانس شما برای موفقیت افزایش پیدا می کند اما این موضوع تنها تا یک نقطه خاصی پاسخگوست.

اگر بخواهیم به صورت حدودی این نقطه خاص را حدس بزنیم احتمالا زمانیست که از دوچرخه ای با فریم 3000 دلاری آلومینیومی استفاده می کنید. یعنی بزرگترین نقطه قوت برای شرکت در مسابقات تور دو فرانس و نهایت آن استفاده از یک فریم آلومینیومی باکیفیت است به جز این بخش، اگر لوازم و قطعات باکیفیتی ندارید لازم نیست نگران باشید زیرا می توانید با افزایش عملکرد و قدرتتان، تاثیر این بخش ها را کوچک و کوچک تر کنید تا حدی که همه چیز به عملکرد خودتان بستگی داشته باشد.

با توجه به مواردی که مطرح شد می توانیم نتیجه بگیریم که در سطوح حرفه ای، تفاوت بین افرادی که از دوچرخه های 8000 دلاری یا 18000 دلاری استفاده می کنند ناچیز است و آنطور که ما در نظر داریم نمی تواند تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد دوچرخه سواران بگذارد.

در زیر می توانید دوچرخه هایی که بیشترین برد را در تور دو فرانس 2023 داشتند مشاهده کنید:

بهترین دوچرخه: Canyon Aeroad CFR با 4 برد

بهترین ست دنده: Shimano Dura-Ace Di2 با 18 برد

بهترین چرخ: Shimano Dura-Ace C60 با 4 برد

بهترین تایر: Continental Grand Prix 5000 S TR با 8 برد

4 برنده اصلی مسابقات تور دو فرانس - آیبایک

 

برندگان مسابقات تور دو فرانس 2023 و دوچرخه هایشان:

بخش کلی مسابقات (General Classification): برنده جوناس وینگگارد (Jonas Vingegaard) با دوچرخه Cervelo S5 / Cervelo R5

بخش امتیازی (Points Classification): برنده جسپر فیلیپسن (Jasper Philipsen) با دوچرخه Canyon Aeroad CFR

بهترین دوچرخه سوار جوان (Best young rider): برنده تادج پوگاکار (Tadej Pogacar) با دوچرخه Colnago V4Rs

بهترین دوچرخه سوار کوهستان (King of the Mountains): برنده جولیو سیکونه (Guilio Ciccone) با دوچرخه Trek Madone SLR / Trek Emonda SLR

منتخب
دوچرخه های کودک

محصولات

مرتبط

هیچ داده‌ای یافت نشد

مجله آیبایـک

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است