آموزش نصب گریپ و نوار فرمان دوچرخه (راهنمای گام به گام تصویری) - آیبایک
بازدید
زمان مورد نیاز
برای مطالعه

آموزش نصب گریپ و نوار فرمان دوچرخه (راهنمای گام به گام تصویری)

فهرست

امتیاز
No votes yet.
Please wait...

اگر از ظاهر یا راحتی گریپ های سر دسته فرمان دوچرخه خود خسته شده اید یا احساس می کنید مدت زیادی است از آن ها استفاده می کنید و فرسوده شده اند، پس باید تصمیم بگیرید که آن ها را تعویض کنید. در این راهنمای از آیبایک قرار است به شما آموزش دهیم که چگونه گریپ های فرمان دوچرخه خود را تعویض کنید. پس با ما همراه باشید.

 

گریپ های قبلی خود را جدا کنید

اگر گریپ های قدیمیتان کثیف شده است و فقط به همین خاطر قصد تعویض آن را دارید، بهتر است آن ها را با کمی آب و صابون بشویید و در هزینه و وقتتان صرفه جویی کنید.

اگر می خواهید گریپ های قبلیتان را داخل سطل زباله بیندازید و دیگر به آن ها احتیاج ندارید، به راحتی و با استفاده از یک قیچی می توانید گریپ های خود را ببرید و داخل سطل زباله بریزید. موقع قیچی کردن حواستان باشد که خط و خش و آسیبی به فرمان وارد نشود.

اما اگر قصد دارید که دوباره از گریپ هایتان استفاده کنید، باید سعی کنید که روند کمتر مخربی را اجرا کنید. برای این کار به یک پیچ گوشتی بلند و مقداری چربی زدا نیاز دارید. به جای چربی زدا می توانید از اسپری مو و یا اسپری های ضد عفونی کننده هم استفاده کنید اما یادتان باشد که زیاد از آن ها استفاده نکنید و از انواع روان کننده مانند گریس هم به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا تبخیر نمی شوند و دوشاخ و فرمان شما را لیز می کنند.

 

آموزش جدا کردن گریپ فرمان دوچرخه - آیبایک

 

از پیچ گوشتی برای ایجاد فاصله بین میله فرمان و گریپ های دوچرخه استفاده کنید و سپس مایع چربی زدا را در بین این دو اسپری کنید تا بتوانید چسبندگیشان را از بین ببرید. محلول های مایع باید به صورت دستی در بین این دو پخش شوند، بنابراین هنگامی که مقداری از مایع را بین فرمان و گریپ ریختید و کاملا مطمئن شدید چسبندگی از بین رفته است، گریپ ها را بچرخانید. ممکن است مجبور شوید چند بار از این مایع چربی زدا استفاده کنید اما در نهایت چسبندگی بین گریپ و فرمان به درستی از بین می رود و می توانید گریپ ها را جدا کنید.

 

گریپ های جدید را نصب کنید

نصب گریپ های جدید ساده تر از جدا کردن گریپ های قبلی است! می توانید در انتهای گریپ چسب نیکل بریزید تا از پاره شدن گریپ ها جلوگیری کنید. با استفاده از چسب نیکل می توانید مطمئن شوید که آسیبی به انتهای گریپ های شما وارد نمی شود و پاره نمی شوند.

 

استفاده از چسب نیکل در انتهای گریپ فرمان - آیبایک

 

سپس با استفاده از همان محلول های چربی زدا مانند ضدعفونی کننده یا اسپری مو، سعی کنید بر روی گریپ و میله فرمان اسپری کنید. آن ها را زیاد اسپری نکنید زیرا به قدری لیز می شوند که در حین دوچرخه سواری لیز می خورند. کمپی از محلول را اسپری کنید سپس گریپ ها را به سمت داخل بپیچانید. اگر نیاز دارید تا محلول بیشتری اسپری کنید بهتر است بگذارید تا محلول قبلی کمی خشک شود سپس دوباره آن را اسپری کنید. بعد از چند دقیقه گریپ ها در سرجایشان محکم و خشک می شوند.

 

آموزش نصب گریپ فرمان جدید دوچرخه - آیبایک

 

حالا همه چیز برای یک دوچرخه سواری ایده آل آماده است. گریپ ها نباید به هیچ وجه تکان بخورند. اگر احساس می کنید محلول زیادی اسپری کرده اید، بهتر است کمی زمان بدهید تا خشک شوند. فقط قبل از اینکه شروع به دوچرخه سواری کنید، همه چیز را چک کنید.

 

 آموزش نصب نوار فرمان دوچرخه

مرحله 1

نوار فرمان قدیمیتان را برش دهید یا باز کنید. اغلب اوقات می توانید به سادگی نوار قدیمی را از روی دوچرخه باز کنید. در صورت نیاز، با استفاده از پیچ گوشتی سر صاف، درپوش انتهای فرمان را جدا کنید.

قبل از برداشتن، توجه داشته باشید که نوار قدیمی چقدر بر روی میله فرمان پیچیده شده است. این راهنمای خوبی است برای اینکه بدانید باید نوار فرمان جدیدتان را چند دور بپیچید.

باز کردن نوار فرمان دوچرخه - آیبایک

 

مرحله 2

هر توده چسب باقیمانده بر روی فرمان از نوار قدیمی را بشویید. از یک چربی گیر ملایم یا مقداری آب گرم و صابون ظرفشویی استفاده کنید تا به آرامی بقیه چسب را از روی فرمان پاک کنید.

 

مرحله 3

نوار فرمان جدید و میله ها را برای پیچیدن آماده کنید. نوار فرمان جدید را به آرامی بر روی فرمان بپیچید. توجه داشته باشید که می‌خواهید نوار به کجا ختم شود و بعد از اتمام کار، چاقو یا قیچی خود را برای بریدن نوار اضافی آماده کنید.

همچنین برای کمک به نگه داشتن نوار فرمان در جای خود، مقداری چسب دو طرفه را پشت نوار فرمان و در قسمت ابتدایی نوار بچسبانید.

 

اموزش نصب نوار فرمان دوچرخه - آیبایک

 

مرحله 4

برای پیچیدن نوار فرمان از انتهای فرمان شروع کنید و در سمت راست و خلاف جهت عقربه های ساعت در سمت چپ بپیچید. نوار فرمان باید به گونه ای پیچیده شود که از باز شدن در حین سواری جلوگیری شود. شروع از قسمت انتهایی فرمان، مانع از سر خوردن نوار در زیر دستان شما می شود. علاوه بر این، پیچیدن در جهت مناسب برای هر دست، مانع از پیچ خوردن مچ دست شما در حین سواری می شود.

 

نحوه پیچیدن نوار فرمان - آیبایک

 

مرحله 5

به آرامی کار کنید. در هر چرخش همانطور که رو به جلو حرکت می کنید، حدود یک چهارم نوار را روی هم قرار دهید. اگر چسب در نوار وجود داشته باشد، اغلب روی آن پوشانده می شود. اکنون پوشش چسب را بردارید و به آرامی نوار را به سمت بالا و دور میله بپیچید. ممکن است مجبور شوید چندین بار نوار را بکشید و کار کنید تا مطمئن شوید که هیچ شکافی وجود ندارد.

اغلب بهتر است قبل از شروع، کشش نوار را آزمایش کنید. نوار را خ وب بکشید تا احساس کنید چقدر می توانید نوار را بدون پاره کردن آن محکم بکشید.

برای جلوگیری از شکاف هایی که ایجاد می شود، ممکن است مجبور شوید کمی بیشتر نوارها را روی هم قرار دهید.

فرمان سمت راست باید در خلاف جهت عقربه های ساعت پیچیده شود.

فرمان سمت چپ باید در جهت عقربه های ساعت پیچیده شود.

 

مرحله 6

نوار را به طول دلخواه خود ببرید و کار را تمام کنید. می توانید از یک خودکار برای علامت گذاری نقاطی که می خواهید آن را برش دهید استفاده کنید. سپس به سادگی این خط را با قیچی برش بزنید تا یک نوار فرمان تمیز و حرفه ای داشته باشید.

 

بخش انتهایی پیچیدن نوار فرمان دوچرخه - آیبایک

 

مرحله 7

2 تا 3 چسب برق (نوار برق) اضافه کنید تا نوار فرمان را در جای خود ثابت نگه دارید. در انتهای نوار، از مقداری نوار برق برای محکم کردن پوشش در جای خود به اندازه ای اضافه کنید که به راحتی باز نشود، معمولاً از 1 الی 2 دور نوار استفاده کنید.

برای ثابت ماندن بهتر نوار فرمان می توانید از یک کبریت روشن استفاده کنید تا نوار برق ها را ذوب کنید.

 

استفاده از چسب برق برای نوار فرمان دوچرخه - آیبایک

 

 

منتخب
دوچرخه های کودک

محصولات

مرتبط

هیچ داده‌ای یافت نشد

مجله آیبایـک

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است