آموزش دوچرخه سواری به کودکان + چند روش ساده

آموزش دوچرخه سواری به کودکان - آیبایک

آموزش دوچرخه سواری به کودکان + چند روش ساده

آشنایی و آموزش دوچرخه سواری به کودکان در سنین پایین می تواند نتایج بزرگی داشته باشد. دوچرخه های زیادی برای بچه ها وجود دارد که والدین می توانند آن ها را تهیه کنند، با این حال، برای شروع یکی از گزینه های خوب بالانس بایک ها یا دوچرخه های تعادل هستند.

آموزش دوچرخه سواری به کودکان در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ بین والدین است. اغلب، احتمالاً پدر یا مادری را می بینید که در حالی که پف کرده‌اند و احساس خفنی دارند دنبال فرزندشان که بر روی دوچرخه کودک است، می دوند. لذت بردن از دوچرخه سواری فرزندتان باعث می شود که او این کار را انجام دهد.

راه های متفاوت، ایمن تر و مؤثرتری برای آموزش سواری به کودک وجود دارد. ابتدا با پدال زدن شروع می شود و سپس تعادل را برقرار می کند. آیا این بدان معناست که کمر شما دیگر برای خم شدن درد نخواهد کرد؟ بله، ما به شما یاد می‌دهیم که چگونه چرخ‌های تمرینی را به‌طور موثر کنار بگذارید و بچه‌های خود را با انرژی کمتر آموزش دهید.

این مقاله به این موضوع می‌پردازد که چگونه کودکان را از چرخ‌های کمکی دور کنید. همچنین تا حدودی به غلبه بر ترس از دوچرخه سواری، سن مناسب کودکان نوپا برای یادگیری پدال زدن و سن دوچرخه سواری سه چرخه و دوچرخه تعادل می پردازد.

 

سن و روش یادگیری دوچرخه سواری برای کودکان

در حالی که دوچرخه سواری بسیار سرگرم کننده است، مهارت در ایجاد تعادل بر روی دوچرخه یک شبه به دست نمی آید. دوچرخه بچه ها را فعال می کند و ورزش خوبی برای آن هاست و به عنوان یک فعالیت کم تاثیر طبقه بندی می شود. بنابراین، یادگیری نحوه دوچرخه سواری با کمی آموزش می تواند یک نقطه عطف برای رشد باشد. با این حال، همه کودکان یکسان یاد نمی گیرند.

عموماً کودکان، بین 3 تا 8 سالگی دوچرخه سواری را یاد می گیرند. میانگین سنی برای یادگیری دوچرخه سواری بالای 5 سال است. کودک در سن 5 سال و بالاتر می تواند دوچرخه سواری بدون چرخ های کمکی را یاد بگیرد.

اغلب، در حالی که دوچرخه تعادل ممکن است ارجحیت داشته باشد، برخی از بچه ها شروع به رکاب زدن با سه چرخه می کنند. سه چرخه برای کودکان 1 تا 3 ساله ترجیح داده می شود. به طور عمده، یک بچه حدود 3 سال می تواند به راحتی سوار سه چرخه شود.

همانطور که بچه ها مهارت های دوچرخه سواری خود را توسعه می دهند، اولین نقطه عطف خود را به دست می آورند: پدال زدن. حتی اگر رسیدن به نقطه عطف دوم بیشتر طول بکشد: ایجاد تعادل، اولین مورد هم در نوع خود هیجان‌انگیز است. نقطه عطف دوم آموزش دوچرخه سواری کودکان به این معنی است که یک کودک می تواند بدون چرخ تمرینی روی دو چرخ، دوچرخه سواری کند.

 

یادگیری دوچرخه سواری توسط کودک - آیبایک

دوچرخه، سه چرخه یا بالانس بایک؟

والدین اغلب می پرسند: چگونه آموزش دوچرخه سواری را برای کودکان بدون استفاده از چرخ های کمکی راحت‌تر کنند؟ خب، برخی از والدین سه چرخه را ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر دوچرخه تعادل با چرخ های آموزشی را ترجیح می دهند. با کمال تعجب، برخی با ذهن ترکیبی ترجیح می دهند از هر دو روش برای آموزش به فرزندان خود استفاده کنند. این دومی ها اغلب فرزندان خود را مجبور می کنند در سال های پیش دبستانی خود از سه چرخه به دوچرخه‌ای با چرخ های آموزشی کوچ کنند!

هیچ یک از روش ها برتر از دیگری نیست، همه‌ی این ها به ترجیحات شخصی یا خواسته های فرزند شما خلاصه می شود.

 

چرخ های آموزشی را کنار بگذارید و به جای آن این مراحل را دنبال کنید

چرخ های کمکی را کنار بگذارید و این مراحل ساده را دنبال کنید تا به کودک خود نحوه سوار شدن را در کمتر از 15 دقیقه آموزش دهید. یادگیری نحوه دوچرخه سواری بدون چرخ کمکی یک واقعه‌ی حماسی است. در واقع، این یک نقطه عطف برای رشد کودکان است.

در حالی که میزان پیشرفت در یادگیری متفاوت است، میانگین سنی برای تسلط بر دوچرخه سواری بدون چرخ های آموزشی حدود 5 تا 7 سال است. بنابراین، اگر کودک هفت ساله شما می خواهد سوار شود، اکنون زمان آن است که چرخ های کمکی را کنار بگذارید. این کار حتی برای کودکانی که از دوچرخه سواری می ترسند نیز معجزه می کند.

مطالعات نشان می دهد که یادگیری دوچرخه سواری می تواند به کودکان کمک کند بر ترس های خود غلبه کنند . علاوه بر این، مطالعات همچنین نشان داده است که والدین مضطرب همان ترس ها را به فرزندان خود منتقل می کنند. بنابراین، اگر از دوچرخه سواری می ترسید، ابتدا بر آن غلبه کنید و بعد به کودک خود آموزش دهید.

 

آموزش استفاده از بالانس بایک + راهنمای جامع

 

1. به حرف فرزندتان گوش دهید. خوب است که به کودک خود دوچرخه سواری را پیشنهاد دهید و به او اجازه دهید علاقه‌مند شود.

یکی از راه‌هایی که آن ها را مجبور به انجام این کار به صورت غیرارادی کنید، این است که خودتان یک دوچرخه خوب تهیه کنید. تحت فشار قرار دادن کودک برای یادگیری نحوه سواری می تواند فاجعه آمیز باشد.

هنگام تصمیم‌گیری، میزان رعایت دستورالعمل‌ها را برای ایمنی فرزندتان در حین سواری نیز توضیح دهید. به خاطر داشته باشید، طبق قانون؛ دوچرخه یک وسیله نقلیه محسوب می شود و تمام قوانین راهنمایی و رانندگی باید رعایت شود.

 

2. با تمرین تعادل شروع کنید. در حالی که حفظ تعادل دومین نقطه عطف مهم در آموزش دوچرخه سواری کودکان است، نقطه شروع خوبی است.

عاقلانه است که مهارت های تعادل کودک را حتی قبل از سوار شدن بر دوچرخه آزمایش کنید. برای این مورد، می توانید مراقب فعالیت های عملکردی آن ها مانند ژیمناستیک، اسکوتر سواری، دویدن و اسکیت باشید و تصمیم بگیرید که کنترل تعادل آن ها چگونه است.

دیدن نشانه هایی از قابلیت های تعادل به این معنی است که کودک آماده یادگیری دوچرخه سواری است.

 

آموزش دوچرخه سواری - آیبایک

 

3. دوچرخه مناسب را برای کودک خود انتخاب کنید. دوچرخه ها برای همه یک سایز نیستند. اشتباه شماره یک که یک والدین می توانند انجام دهند این است که یک دوچرخه بخرند به این امید که کودک وقتی بزرگ تر هم شد بتواند از آن استفاده کند. این موضوع باعث می شود اذیت شوند زیرا یا سایز دوچرخه آنقدر بزرگ است یا خیلی کوچک که راحتی، تعادل و کنترل را برای کودک دشوار می کند.

کودک شما باید بتواند هر دو پای خود را در هنگام ایستادن روی میله ضربدری روی زمین بگذارد. همچنین، سه سانتی متر بین ناحیه ران و میله عرضی فاصله داشته باشد.

 

4. هنگام آموزش سواری به کودک خود، انتخاب زمین و مکان دوچرخه سواری بسیار مهم است. همیشه یک مکان آرام با چمن و بدون ترافیک و جایی که کودک در صورت شکست نتواند خجالت بکشد، بهترین مکان است. شکست ها بخشی از یادگیری دوچرخه سواری است.

احتمالاً یک پارک، محوطه خانه یا زمین مدرسه می تواند انتخاب مناسبی باشد. آموزش دوچرخه سواری به کودک در کنار دوستان و همسالان خود یک اشتباه است. زمین خوب باعث شگفتی کودک شما می شود.

تنها چیزی که نیاز دارید یک منظره چمنی نسبتاً شیبدار است. به یاد داشته باشید، بچه های 4 تا 7 ساله می توانند با خیال راحت دوچرخه سواری کنند زیرا هم هماهنگی و هم تعادل دارند. منطقه ای را پیدا کنید که دوچرخه بتواند به سمت پایین حرکت کند.

باید آنقدر شیب های این منطقه ملایم باشد که کودک بتواند دوچرخه را کنترل کند.

 

نکات گفته نشده‌ای که باید درباره چرخ های کمکی دوچرخه بدانید!

 

5. به کودک بیاموزید که چگونه توقف کند. قبل از یادگیری نحوه حرکت دادن دوچرخه، یادگیری نحوه توقف دوچرخه ضروری است. کودک را با کار ترمزها، نحوه و زمان استفاده از آن ها آشنا کنید. این بهترین تکنیک دفاعی برای یک کودک دوچرخه سوار است.

همچنین مهم است که به بچه ها بگویید چه زمانی پاهای خود را روی زمین بگذارند زیرا این یک تکنیک برای ترمز گرفتن است. برای کودکی که به شدت از افتادن می ترسد، او را تشویق کنید که دوچرخه سواری مانند راه رفتن است.

 

6. در صورت لزوم، پدال ها را از دوچرخه جدا کنید و زین را بالا بیاورید. اگر بودجه کمی دارید، خرید دوچرخه تعادلی قطعا اسراف خواهد بود. بنابراین، می توانید پدال ها را بردارید و ارتفاع زین را طوری تنظیم کنید که کودک بتواند روی هر دو پا بایستد. این به پاهای آن ها اجازه می دهد تا در هنگام ورود به زمین با دوچرخه های جدید خود به راحتی حرکت کنند و بایستند.

 

آموزش دوچرخه سواری کودکان - آیبایک

 

7. حرکات آهسته اما مطمئن. آموزش باید به صورت مرحله ای انجام شود. توصیه می شود که افزایش سرعت های قابل کنترل را انجام دهید. فقط در صورت امکان حدود 30 تا 45 دقیقه در روزهای آزاد یا به صورت روزانه تمرین کنید. یک ساعت تمرین برای بچه ها زیاد است و می تواند باعث خستگی شود.

از زمین های هموار شروع کنید و اجازه دهید بچه ها با دوچرخه به سمت پایین شیب سر بخورند. لبخند غرورآمیز پدر یا مادر در حالی که کودک شما به آرامی دوچرخه سواری می کند، انگیزه خوبی برای یادگیری است.

 

8. صبر و استقامت. به طور متوسط ​​سه تا چهار هفته طول می کشد تا یک کودک در دوچرخه سواری بدون چرخ کمکی مهارت پیدا کند. احساسات کودک خود را در حالی که دوچرخه سواری می کند، ارزیابی کنید. اگر احساس می‌کنید استرس دارند یا علاقه خود را به دوچرخه سواری از دست می‌دهند، وقت آن است که مدتی استراحت داشته باشند. چند هفته تعطیلی هم یک تمرین مفید است.

 

9. اول ایمنی. بسیار مهم است که هر جلسه تمرینی شامل نکات ایمنی هنگام دوچرخه سواری باشد. اصرار بر استفاده از کلاه ایمنی و نحوه قرار دادن آن در سر بچه ها یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. استفاده از کلاه ایمنی برای جلوگیری از آسیب های سر در هنگام دوچرخه سواری توسط کودکان بسیار توصیه می شود. مقاله ای توسط سایت Helmet بر اهمیت استفاده از کلاه ایمنی تاکید می کند. تقریباً 85 درصد از آسیب های سر به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه سواری رخ می دهد.

بررسی کنید که آیا کودک به درستی از کلاه ایمنی استفاده کرده است. از دفترچه های راهنمایی که به همراه کلاه ایمنی ارائه می شود برای کمک به آن ها در استفاده از کلاه ایمنی استفاده کنید. ما برای ایجاد نوآوری و پیشرفت جهان به مغز نیاز داریم پس مراقب سر کودکان خود باشید.

 

کامل ترین راهنمای خرید دوچرخه کودک

 

نتیجه‌گیری:

آیا کودک شما واقعاً هنگام یادگیری دوچرخه سواری به چرخ های کمکی نیاز دارد؟ خیر!

این نکات تنها زمانی می توانند کارساز باشند که شما واقعا مصمم باشید که بچه های خود را بدون چرخ های کمکی آموزش دهید. با کمال تعجب، این مراحل حتی با ترسو ترین کودکان نیز بسیار خوب عمل می کنند. آیا فرزند شما از دوچرخه سواری می ترسد و می خواهید او را آموزش دهید؟ بسیار خب، چرخ های کمکی را جدا کنید. به یاد داشته باشید، هنگام یادگیری، اهداف قابل دستیابی را برای فرزند خود تعیین کنید.

آنقدر زیاده روی نکنید که دانش و مهارت های تازه کسب شده آن ها را کمرنگ کنید. این همیشه یک مرحله و یک دستورالعمل است. چه برای رویدادهای دوچرخه ‌سواری زمستانی یا تابستانی برای بچه‌ها تلاش می‌کنید، یا فقط یک تمرین معمولی برای فعال نگه داشتن فرزندتان، بسیار مراقب ایمنی او باشید.

ایمنی قابل تعویض نیست. همیشه به کودک یادآوری کنید که دوچرخه وسیله نقلیه محسوب می شود و عابران پیاده و قوانین راهنمایی و رانندگی باید رعایت شوند. چه کسی می داند، شاید ما در حال پرورش یک گراینت توماس یا یک کریس فروم فردا هستیم.

دوچرخه سواری به تنهایی یک ورزش است، بگذارید آن قهرمان کوچک یاد بگیرد. دوچرخه سواری دیگر فقط یک سرگرمی نیست. آرامش درونی را نیز به ارمغان می آورد.

 

 

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات (1)

[…] آموزش دوچرخه سواری به کودکان + چند روش ساده […]