آموزش استفاده از بالانس بایک + راهنمای جامع

آموزش استفاده از بالانس بایک یا دوچرخه تعادلی

آموزش استفاده از بالانس بایک + راهنمای جامع

خوشحالیم که بالاخره تصمیم جسورانه ای گرفتید که بچه هایتان را با دوچرخه تعادلی یا بالانس بایک به جای دوچرخه یا سه چرخه تمرین دهید. اگر هنوز در مورد اینکه چرا این حرکت را بزرگ جلوه می دهیم، سوال دارید به خاطر این است که دلایل زیادی وجود دارد که دوچرخه های تعادلی باعث می شود بچه ها سریعتر به هنر دوچرخه سواری تسلط پیدا کنند.

بهترین راه برای نشان دادن عشق والدین این است که به کودکشان آموزش دهند که چگونه دوچرخه های تعادلی خود را سوار شوند، سپس آن ها را برای دوچرخه سواری های دنده‌ای یا معمولی آماده کنند.

به ما اعتماد کنید، ظاهر کودکتان و لذت تسلط بر بالانس بایک، دیدنی است. حتی اگر برای تسلط بر دوچرخه های تعادلی نیاز به زمان، صبر، فضا، تشویق و زمان دارید، هنوز هم بهترین گزینه برای شماست.

بنابراین، هنگام آموزش دوچرخه سواری به یک کودک، از کجا شروع کنیم؟

 

هر آنچه باید در مورد بالانس بایک یا دوچرخه های تعادلی بدانید

 

بهترین سن برای استفاده از بالانس بایک چه سنی است؟

قبل از اینکه به فرآیند یادگیری دوچرخه سواری یا آموزش دوچرخه سواری به کودک بپردازیم، اجازه دهید به این سوال مرتبط بپردازیم. بچه ها می توانند دوچرخه سواری را از 18 ماهگی تا 5 سالگی شروع کنند. در بیشتر موارد، کودکان بین 2 تا 5 سال از بالانس بایک ها لذت می برند و همیشه یاد می گیرند که چگونه با سرعت بیشتری دوچرخه سواری کنند. با این حال، مشاهدات نشان می دهد که در سن 4 سالگی، اکثر کودکان به سمت دوچرخه های پدالی متمایل می شوند.

 

لوازم ایمنی در بالانس بایک

 

آیا بالانس بایک ها ایده خوبی هستند؟

دوچرخه های تعادلی برای کودکان نوپا طراحی شده اند. طراحی مخصوص آن ها این امکان را به بچه ها می‌دهد که کنترل بیشتری روی دوچرخه‌هایشان داشته باشند و مطمئناً یاد بگیرند که چگونه دوچرخه را متوقف کنند یا سرعتش را کاهش دهند.

در حالی که بالانس بایک ها در مقایسه با اسکوترها، سه چرخه ها و دوچرخه های دارای چرخ تمرینی منحنی یادگیری تندتری دارند، اما به کودک یاد می دهند که چگونه بهتر دوچرخه سواری کنند. بچه ها مهارت های مهم دوچرخه مانند هماهنگی، کنترل، تعادل و انعطاف پذیری را یاد می گیرند. بنابراین به راحتی می توانند از پس دوچرخه های پدالی بربیایند.

هدف اصلی دوچرخه تعادلی همیشه این است که به کودکان یاد بدهد که چگونه تعادل را برای حرکت دوچرخه ها بدست آورند. همچنین این اعتماد به نفس را در بچه‌ها ایجاد می‌کند که در هنگام سوار شدن بر روی دوچرخه، شجاع باشند. وقتی بچه ها دوچرخه سواری را بدون چرخ های آموزشی یاد می گیرند، به نقطه عطف مهمی دست می یابند.

بنابراین با وجود بالانس بایک ها در سایزهای مختلف، هم کودکان نوپا و هم بچه های زیر 5 سال می توانند از دوچرخه تعادلی لذت ببرند.

 

بالانس بایک چگونه کار می کند؟

همانطور که از اسمش پیداست، دوچرخه تعادلی در حالت متعادل به خوبی کار می کند. بنابراین، ممکن است فکر کنید که پس همه‌ی دوچرخه ها تعادلی هستند. منظور ما در اینجا یک بالانس بایک بدون پدال برای کودکان است. دوچرخه های تعادل به کودکان نوپا و حتی بزرگ تر اجازه می دهد تا در هنر حفظ تعادل و کنترل دوچرخه مهارت پیدا کنند. به این ترتیب، یادگیری دوچرخه سواری برای بچه ها آسان تر می شود.

یکی از ویژگی‌های بارز دوچرخه‌های تعادل، نداشتن پیشرانه یا پدال است و فقط گاهی اوقات برخی از آن‌ها ترمز دارند. این موارد به این علت حذف شده‌اند که هر چه اجزای بالانس بایک کمتر باشد، یادگیری دوچرخه سواری آسان تر است.

 

قبل از استفاده از بالانس بایک ها باید مطمئن شوید که همه چیز تنظیم شده است. بنابراین، با تنظیم دسته و ارتفاع صندلی شروع کنید.

وقتی بچه‌ها از دوچرخه تعادلی استفاده می کنند و وقتی روی زین می‌نشینند، هر دو پایشان باید محکم روی زمین باشد. به این ترتیب، اطمینان پیدا می کنیم که به راحتی از بالانس بایک خود استفاده می کنند.

به طور معمول یک دوچرخه تعادلی مناسب باید به کودک اجازه بدهد که ارتفاع صندلی خود را تنظیم کند و بتواند به راحتی زانوهای خود را خم کند و راه برود.

 

best balance bike

آیا احتمال افتادن کودک از روی بالانس بایک هست؟

بله، احتمال افتادن ان ها وجود دارد اما مانند هر ورزش دیگری، لازم نیست نگران آسیب دیدگی باشید. همچنین برای اطمینان از سلامت کودک می توانید برای آن ها یک کلاه ایمنی آماده کنید یا از آرنج بند و زانو بند استفاده کنید. این کار به کودکان هم آموزش می دهد که اهمیت ایمنی را درک کنند و بدانند که همیشه حرف اول را می زند.

وقتی بچه‌ها زمین می‌خورند، احتمال آسیب دیدن زیادی وجود ندارد. با این حال، همانطور که آن ها اعتماد به نفس، کنترل و هماهنگی را تمرین می کنند، به کوچولوهای جسوری بر روی دوچرخه تبدیل می شوند در نتیجه احتمال افتادن آن ها وجود دارد. افتادن از دوچرخه تعادلی به دلیل نداشتن پدال و سایر اجزایی که می تواند باعث آسیب دیدگی و خراش پوست بچه ها شود، نمی تواند به بچه ها آسیب برساند. همچنین، از آنجایی که بالانس بایک ها پایین‌تر و نزدیک به زمین هستند، فاصله افتادن برای ایجاد آسیب شدید بسیار کم است، مگر اینکه، سنگ یا موارد دیگری بر روی زمین وجود داشته باشد.

 

 

مراحل آموزش بالانس بایک یا دوچرخه های تعادلی به کودکان

مرحله 1: آمادگی روانی

قبل از شروع عملی آموزش به کودک، سعی کنید با او در مورد اینکه چرا دوچرخه های تعادلی بهترین هستند، صحبت کنید. از آنجایی که ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم، می توانید برای بچه ها ویدیوهای کودکانی که از بالانس بایک استفاده می کنند را پخش کنید.

همانطور که آن ها فیلم ها را تماشا می کنند و سرگرم می شوند، به حقایقی در مورد دوچرخه تعادلی اشاره کنید. همچنین به آن ها آموزش دهید که چرا هنگام دوچرخه سواری همیشه باید کلاه ایمنی مناسب به سر بگذارند.

هنگامی که آن ها آماده شدند، شما را با درخواست هایی برای خرید دوچرخه یا حداقل آموزش به آن ها مواجه می کنند. مهم نیست که به این مرحله رسیده باشید یا خیر. بهترین چیز این است که می خواهید به کودک نشان دهید که چگونه از بالانس بایک ها استفاده کنند.

 

شاید علاقه داشته باشید: 17 نکته شگفت انگیز برای افزایش اعتماد به نفس کودکان!

 

مرحله 2: دوچرخه تعادلی و تجهیزات ایمنی مناسب را تهیه کنید

این موضوع که بچه ای که برای اولین بار از بالانس بایک نمی تواند استفاده کند و برای همیشه از دوچرخه سواری متنفر می شود، انکارناپذیر است. بنابراین، قبل از اینکه به طور کامل به هنر تسلط کودکتان بر دوچرخه تعادلی پی ببرید، با تهیه بالانس بایک مناسب، او را در مسیر درست قرار دهید.

در میان انبوهی از انتخاب بهترین دوچرخه های تعادلی در بازار، می توانید به سرعت سردرگم شوید. به همین دلیل است که ما بهترین دوچرخه های تعادلی را انتخاب کرده و آن ها را بر اساس آزمایش های جامع بررسی کردیم. بالانس بایک های کاپریولو توانستند به راحتی از رقبای خود پیشی بگیرند.

سعی کنید قسمت‌های مختلف دوچرخه تعادلی، از جمله چرخ‌ها، رینگ‌ها، پایه صندلی، زین، قاب، فرمان، زنگ و ترمز را به کودک خود معرفی کنید. همچنین به آن ها بگویید که همیشه رو به جلو بر روی زین بنشینند. علاوه بر این، به آن ها توضیح دهید که می توانند زین را از طریق سیستم رهاسازی سریع تنظیم کنند. با این حال، به آن‌ها بگویید زمانی که دست‌هایشان بر روی فرمان قرار می گیرد هرگز نباید ان را رها کنند، مگر اینکه از دوچرخه پیاده شوند.

 

بالانس بایک کاپریولو مدل پاپا - سایز 16
بالانس بایک کاپریولو مدل پاپا – سایز 16

 

مرحله 3: ایستادن و راه رفتن در حین دوچرخه سواری تعادل (سطح مبتدی)

با توجه به اینکه کودک تصوری تقریبی از چیستی دوچرخه تعادل و اجزای آن دارد، به او بگویید بالای قاب دوچرخه بایستد. همانطور که آن ها موقعیت خود را حفظ می کنند، ارتفاع زین را بررسی کنید. اگر ارتفاع زین درست نیست، تا ارتفاعی که بعد از نشستن بتوانند پاهای خود را روی زمین صاف بگذارند، آن را تنظیم کنید.

توصیه ما این است که کودک در حالی که بالای دوچرخه ایستاده است چند قدم بردارد. به طور معمول، کودکان 18 ماهه تا 3 ساله می توانند این فرآیند را به راحتی انجام دهند. اگر آن ها تصمیم گرفتند فاصله ای را که برایشان مشخص کرده اید افزایش دهند، بگذارید این کار را انجام دهند زیرا این تازه شروع تجربه های بزرگ است!

اگر کودک شما از دوچرخه سواری می ترسد، پشت سر او راه بروید. همچنین اگر در روز اول آن را به درستی انجام ندادند، خوب است که صبور باشید.

 

مرحله 4: نشستن و راه رفتن در حین دوچرخه سواری تعادل

از آنجایی که قبلاً ارتفاع زین را به درستی تنظیم کرده بودید، کودک خود را مجبور کنید روی زین بنشیند و فرمان را محکم بگیرید. زمانی که به طور کامل نشستند، به آن ها بگویید در حالی که روی دوچرخه نشسته اند راه رفتن را شروع کنند. از هیجانی که فرزندتان در این مرحله به نمایش می گذارد، هیجان زده خواهید شد. اگرچه در ابتدا ممکن است ترسو باشند اما اعتماد به نفس آن ها تنها در چند دور افزایش می یابد.

توصیه می کنیم همه چیز را به آرامی انجام دهید. به زودی، پس از ساعت‌ها و چند جلسه، کودک شما احتمالاً هنر برقراری تعادل راحت دوچرخه را در حالی که همزمان می‌نشیند و حرکت می‌کند، به دست آورده است. این مرحله زمان بسیار کمی طول می کشد زیرا بچه ها شروع به شناخت دوچرخه های خود می کنند و وسوسه می شوند تا قدم های بیشتری بردارند. اگر کودک شما هنوز در مورد حفظ تعادل دوچرخه کودک دلسرد است، زمان بیشتری را صرف کنید تا زمانی که میل به دوچرخه سواری پیدا کند.

 

کودک و دوچرخه تعادلی

 

مرحله 5: به آن ها بیاموزید که چگونه دوچرخه تعادلی را متوقف کنند

اکثر دوچرخه های تعادلی دارای ترمز نیستند، اگرچه برخی ممکن است ترمز دستی داشته باشند. در هر صورت نیاز به یادگیری نحوه توقف دوچرخه تعادلی سریع یا آهسته دارد و دو راه برای آن وجود دارد. اولین گزینه استفاده از پای کودکان است.

با این حال، هنگامی که کودک حرکت می کند، به او آموزش دهید که چگونه با استفاده از هر دو پا توقف کند. هنگام توقف، باید از پاشنه خود استفاده کنند و پاهای خود را جلوتر از آنها قرار دهند. کشیدن پاها به عقب نیز در توقف حرکت مؤثر است، اما هر از چند گاهی برای خرید کفش های دیگر آماده باشید. بنابراین، آن ها را تشویق کنید که بالانس بایک را با قرار دادن پایشان به طور صاف بر روی زمین متوقف کنند که باعث صرفه جویی در هزینه کفش های جدید و سرعت بیشتر می شود.

جایگزین دوم از طریق ترمز دستی است. اما این کار همیشه باید با استفاده از پاها انجام شود. هنگامی که کودک نحوه کنترل و تعادل دوچرخه را درک کند، می تواند از ترمز دستی به خوبی استفاده کند. بنابراین، نحوه استفاده از ترمز دستی را در سن سه سال به بالا به آن ها آموزش دهید. اگر بچه‌ها دوچرخه‌های تعادلی خود را در زمین‌های ناهموار می‌رانند، ترمزهای دستی مفید هستند چرا که باعث می شود سریع تر متوقف شوند.

 

مرحله 6: نشستن، راه رفتن، دویدن و تعادل (مبتدی)

همانطور که کودک مراحل مختلف تمرین را طی می کند، در نهایت قدرت تسلط بر دوچرخه تعادل را به دست می آورد. وقتی آن ها توانستند بایستند، راه بروند، بنشینند و با بالانس بایکشان راه بروند، بهترین موقع برای خرید دوچرخه آن هاست.

در این مرحله، کودک را تشویق کنید تا روی زین بنشیند، در حین دوچرخه سواری بدود و در حین سر خوردن هر دو پای خود را بلند کند. بنابراین باید به آن ها بگویید همانطور که دوچرخه را به جلو پیش می برند می توانند گاهی اوقات هم سر بخورند و هنگام سر خوردن حتما باید پاهایشان را بالا نگه دارند.

 

بالانس بایک کاپریولو مدل پاپا - سایز 12
بالانس بایک کاپریولو مدل پاپا – سایز 12

 

 

مرحله 7: نشستن، راه رفتن، دویدن، تعادل و سر خوردن (سطح حرفه ای)

این نقطه اوج تمام آموزش هایی است که هنگام دوچرخه سواری به کودک خود یاد می دهید. در این مرحله، آن ها عاشق بالانس بایک ها هستند. ما این مرحله را هیجان‌انگیزترین مرحله برای آموزش دوچرخه سواری به بچه‌ها می‌دانیم. اگر چه ممکن است یک امر عادی به نظر برسد، اما از شما به خاطر حضورتان ممنونیم.

بچه‌ها به زودی متوجه می‌شوند که می‌توانند تمام مهارت‌های خود را با هم ترکیب کنند و از این روند لذت ببرند. بنابراین همانطور که آن ها در آخرین مرحله دوچرخه سواری تعادل قرار می گیرند، از شما فرصتی برای رفتن به مکان های مختلف می خواهند و با دوچرخه تعادل خود، حتی یک مکان وجود ندارد که نتوانند کاوش کنند.

 

حتما بخوانید: راهنمای جامع خرید دوچرخه کودک

 

پس دقیقا چقدر طول می کشد تا یک بچه دوچرخه سواری را یاد بگیرد؟

این یک سوال مهم است زیرا اکثر والدین نگران این هستند که چقدر طول می کشد تا کودکشان دوچرخه سواری تعادل را یاد بگیرد.

در مقایسه با اسکوترها، دوچرخه‌های دارای چرخ آزمایشی و سه چرخه‌ها، یادگیری نحوه کنترل بالانس بایک ها مدتی طول می‌کشد. این اساساً دلیلی است که از شما می خواهیم در این مورد برای فرزندان خود صبور باشید. شما همچنین باید آن ها را در طول این فرآیند تشویق کنید زیرا این یک نقطه عطف مهم است.

مدت زمان آموزش به مرحله رشد کودک، تعهد و علاقه او به یادگیری بستگی دارد. اگر به اندازه کافی علاقه و انگیزه داشته باشند، با در نظر گرفتن جلسات دو ساعته روزانه، می توانند در عرض یک هفته یاد بگیرند که چگونه بر دوچرخه های تعادلی مسلط شوند . برای کوچولوهای ترسو، این روند می تواند سه هفته تا یک ماه طول بکشد . در نهایت، هر بچه ظرفیت یادگیری خود را دارد، برخی سریعتر یاد می گیرند در حالی که برخی آهسته تر، اما تنها چیزی که مهم است یادگیری است!

ویدیوهای یک کودک یک ساله را که در حال یادگیری دوچرخه تعادلی است، ببینید. شما می توانید فقط با تماشای کارهایی که والدین دیگر انجام داده اند یاد بگیرید که چگونه کودکتان را در این زمینه آموزش دهید.

 

نتیجه

اگر کودک شما بین 18 ماه تا 5 سال سن دارد، همیشه می توانید یک بالانس بایک برای او تهیه کنید. دوچرخه‌های تعادل در مقایسه با اسکوترها، سه چرخه‌ها یا دوچرخه‌های دارای چرخ‌های آموزشی، بهتر آموزش می دهند. حتی با وجود اینکه آن ها منحنی یادگیری نسبتاً تندتری نسبت به موارد ذکر شده در بالا دارند، دوچرخه های تعادلی در نهایت به یک اولویت برای اکثر بچه ها تبدیل می شوند زیرا به آنها اجازه می دهند خلاقیت، ترس های درونی و اعتماد به نفس خود را کشف کنند. آن ها همچنین ایمن تر هستند. در هر صورت بالانس بایک ها بهترین روش برای آموزش به بچه ها هستند که چگونه بدون چرخ های آموزشی دوچرخه سواری کنند.

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات (1)

[…] بهتر است بخوانید: آموزش استفاده از بالانس بایک + راهنمای کامل […]