نکات گفته نشده‌ای که باید درباره چرخ های کمکی دوچرخه بدانید!

راهنمای کامل استفاده از چرخ های کمکی دوچرخه - آیبایک

نکات گفته نشده‌ای که باید درباره چرخ های کمکی دوچرخه بدانید!

هر آنچه که باید درباره‌ی چرخ های کمکی دوچرخه بدانید + راهنمای کامل

برخی افراد به این چرخ ها، چرخ کمکی و برخی دیگر چرخ های آموزشی می گویند اما سوال اصلی این است که آیا این چرخ ها جز ضروری ابتدایی هر دوچرخه‌ای هستند یا خیر؟ حتی بسیاری از دوچرخه سواران حرفه ای و حتی خودمان احتمالاً نحوه دوچرخه سواری را از طریق چرخ های آموزشی یاد گرفته ایم.

قطعا شما هم موافق هستید که چرخ های آموزشی کل فرآیند یادگیری دوچرخه سواری را به خصوص برای بچه های ترسو ساده می کند. با این حال، طبق بررسی هایی که انجام شده ممکن است به عنوان یک منبع سردرگمی برای کودکان دسته بندی شوند.

قطعا ما نمی توانیم خانواده ها را مجبور کنیم که برای آموزش دوچرخه سواری به کودکانشان از بالانس بایک ها استفاده کنند. یکی از دلایلی که خانواده ها به چرخ های آموزشی علاقه دارند این است که هنوز ترجیح می‌دهند بچه‌های خود را روی دوچرخه‌ هایی با چرخ‌ های آموزشی سوار کنند چرا که این دوچرخه ها ایمن هستند.

بسیاری از والدین سوالات جدی در مورد چرخ های کمکی، نحوه عملکرد، کارایی آن ها و اینکه آیا نیاز به حذف آن ها دارند، پرسیده اند. در این مقاله، به نگرانی‌های اصلی در مورد چرخ‌های آموزشی می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا تصمیمی عالی برای بچه‌ های کوچک خود بگیرید.

نظر ما همچنان این است که استفاده از دوچرخه‌ های تعادلی یا بالانس بایک ها به ‌عنوان شروع دوچرخه سواری بهترین راه است. اما اگر طرفدار چرخ های آموزشی هستید، ما در اینجا به سوالات شما پاسخ می دهیم.

 

یک دوچرخه کودک با چرخ های کمکی - آیبایک

 

چرخ کمکی دوچرخه چیست؟

چرخ های آموزشی یا چرخ های کمکی به یک جفت چرخ متناسب برای پشتیبانی گفته می شود که در دو طرف چرخ عقب دوچرخه کودک نصب می شود.

چرخ‌ های تمرینی به حفظ وضعیت عمودی هنگام دوچرخه ‌سواری در سنین پایین کمک می‌کنند. این نکته مهمی است زیرا برای راه اندازی کودک لازم نیست به حالت ایستاده کار خود را آغاز کند و چرخ های آموزشی کودکتان را تحت پوشش قرار می دهند.

چرخ‌ های آموزشی همچنین به کوچولو های ترسو کمک می‌کنند تا در نحوه پدال زدن و کنترل دوچرخه مهارت پیدا کنند. علاوه بر این، از آنجایی که چرخ‌ های آموزشی، موازی با چرخ عقب هستند، به کودکان تعادل دوچرخه را آموزش می‌ دهند.

 

بهتر است بخوانید: آموزش استفاده از بالانس بایک + راهنمای کامل

 

بالانس بایک یا چرخ کمکی، کدام بهتر است؟

ما اصرار داریم که بالانس بایک ها بهتر از چرخ های تمرینی هستند و دلیل موجهی برای این موضوع وجود دارد.

اول از همه، بچه‌ها یاد می‌گیرند که چگونه دوچرخه‌ها را با استفاده از بالانس بایک، هماهنگ، متعادل و کنترل کنند. از این نظر، بچه‌ هایی که از دوچرخه‌ های تعادلی به دوچرخه‌ های پدالی روی می اورند، می‌توانند به طور مستقل و با حداقل آموزش به دوچرخه سواری بپردازند.

بالانس بایک ها همچنین به بچه های دو ساله اجازه می دهند از دوچرخه سواری لذت ببرند.

دوچرخه‌های بالانس نیز سبک‌تر، چابک‌تر و سریع‌تر هستند، به این معنی که برای بچه‌ها در کاوش سطوح مختلف انعطاف بیشتری می دهند. بچه‌ها می‌توانند در اطراف خانه، روی چمن‌زارها، پیاده رو ها، و حتی بالا رفتن از تپه ‌ها از بالانس بایک ها استفاده کنند.

از سوی دیگر، دوچرخه های دارای چرخ های کمکی اغلب سنگین و دست و پا گیر هستند. فقط بچه‌های قد بلندتر و بچه‌های بالای ۳ سال می‌توانند به راحتی سوار آن‌ها شوند. به همین ترتیب، چنین دوچرخه هایی کار را برای کودکان نو پا سخت می کند. استفاده از آن ها در مکان های شیب ‌دار نیز چالش برانگیز است، زیرا می‌توانند از یک طرف واژگون شوند. با این حال، آن ها فاقد انعطاف برای استفاده بر روی سطوح ناهموار هستند. وقتی روی زمین‌های نرم‌تری قرار می‌گیرید، چرخ‌ های کمکی دوچرخه در زمین فرو می‌ روند و مانع حرکت بچه‌ ها می‌ شوند.

در نهایت، بچه‌هایی که از بالانس بایک ها استفاده می کنند، سریع‌ تر در رکاب زدن مهارت پیدا می‌کنند شاید حتی در چند دقیقه به این مهارت دست پیدا کنند!

 

چرخ های کمکی دوچرخه - آیبایک

 

آیا در بالانس بایک ها باید از چرخ کمکی استفاده کرد؟

اگر پدر و مادری دلسوز هستید، باید از بالانس بایک ها بدون چرخ کمکی استفاده کنید.

ما دوچرخه های تعادلی یا بالانس بایک ها را به عنوان ایمن ترین و کارآمدترین مسیر برای انتقال بچه ها به دوچرخه های پدالی آن هم بدون استفاده از چرخ های آموزشی توصیه می کنیم. کارشناسان رشته دوچرخه سواری هم همین نظر را دارند.

به گفته رئیس دوچرخه سواری جهانی، درک بوچارد هال، اختراع بالانس بایک استفاده از چرخ های تمرینی را منسوخ کرده است. علاوه بر این، مکانیک‌های دوچرخه و مشاورانی مانند شلدون براون نیز خاطرنشان می‌کنند که چرخ‌ های کمکی مانعی برای یادگیری نحوه دوچرخه‌ سواری هستند.

بنابراین، به جرات می توان گفت که چرخ های کمکی اگرچه جای خود را دارند، اما ناکارآمد هستند. والدین باید به جای آن از بالانس بایک ها استفاده کنند زیرا این دوچرخه ها برای کودکانی که می خواهند دوچرخه سواری را یاد بگیرند بهتر است. برای دوچرخه های تعادلی از چرخ های آموزشی استفاده نکنید.

توجه: اگر فرزند شما یکی از آن بچه‌های آزاد، ماجراجو، با اعتماد به نفس و ورزشکار است که در هنر برقراری تعادل دوچرخه مهارت دارد یا می‌خواهید روی دوچرخه‌ای سرمایه ‌گذاری کنید که بتواند با آن رشد کند، می‌توانید به طور کلی بالانس بایک را کنار بگذارید.

اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید و در نهایت قصد خرید دوچرخه پدالی دارید، می‌توانید پدال ‌ها را بردارید و آن را به بالانس بایک تبدیل کنید. سپس، کودک شما می تواند مهارت های تعادل خود را در حین سر خوردن با دوچرخه تقویت کند. هنگامی که آن ها به اندازه کافی صلاحیت داشتند، می توانید پدال ها را دوباره بچسبانید و پدال زدن را به آن ها آموزش دهید. اقتصادی ترین و بهترین راه ممکن ?

 

چرخ های کمکی دوچرخه - آیبایک

 

چه سنی برای استفاده از چرخ های کمکی مناسب است؟

برخلاف دوچرخه‌ های تعادلی که به بچه‌های 18 ماهه اجازه دوچرخه‌ سواری را می‌دهند، کودکانی که از چرخ‌ های کمکی استفاده می‌کنند باید حدود 3 تا 5 سال سن داشته باشند. با این حال، کودکان بین 3 تا 8 سال بسته به اندازه و تجربه خود می توانند با چرخ های کمکی دوچرخه سواری کنند.

با چرخ‌ های کمکی، برخی دوچرخه‌ها ک به کودکان اجازه نمی‌دهند که هنگام نشستن روی دوچرخه، با هر دو پای خود زمین را لمس کنند. هرگز سن خاصی وجود ندارد که چرخ های تمرینی باید برداشته شوند. به محض اینکه بچه ها یاد بگیرند که چگونه دوچرخه را حفظ کنند، می توانید آن ها را بردارید.

اگر چرخ های کمکی برای کودک شما خوب کار می کنند، می توانید از آن ها به عنوان وسیله ای برای آموزش دوچرخه سواری به او استفاده کنید. با این حال، اگر کودک شما یاد نگرفت و تقریباً دوچرخه سواری را رها کرد، یک بالانس بایک خوب برای او بخرید.

 

نکاتی برای جدا شدن از چرخ های کمکی!

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، وقتی به کودک یاد می‌دهید که چگونه دوچرخه ‌سواری کند، می‌تواند بدون استفاده از بالانس بایک یا چرخ ‌های کمکی شروع به استفاده از دوچرخه پدالی بکند. فقط باید قبل از اینکه کامل بر روی دوچرخه پدالی بنشیند پدال های دوچرخه را بردارید و بگذارید به عنوان دوچرخه تعادل عمل کند.

شما باید صندلی دوچرخه را پایین بیاورید تا دوچرخه سوار جوان در حالی که هر دو پای خود را صاف روی سطح زمین می گذارد، روی دوچرخه بایستد. با این موقعیت، آن ها می توانند یاد بگیرند که چگونه روی دوچرخه جدید خود تعادلشان را حفظ کنند.

هنگامی که کودک بر تعادل و کنترل مسلط شد، می‌توانید پدال ‌ها را دوباره وصل کنید و از آن ‌ها بخواهید تا نحوه پدال زدن مستقل را تمرین کنند.

 

چرخ های کمکی - آیبایک

 

آیا چرخ های کمکی باید هم سطح باشند؟

وقتی با مکانیک دوچرخه صحبت می‌ کردیم، آن ها گفتند که وقتی چرخ‌ های کمکی سنگین و هم سطح باشند، وزن زیادی بر روس سطح عقب دوچرخه به وجود می‌آید و ترمزگیری را دشوار می‌کند.

این بدان معناست که قرارگیری چرخ‌ های آموزشی باید به اندازه‌ای کارآمد باشد که مانع دوچرخه سواری کودکان نباشد.

به طور پیش فرض، چرخ های کمکی باید کمی بالاتر از چرخ عقب قرار بگیرند. این چیدمان بسیار مهم است زیرا زمانی که چرخ‌های آموزشی و چرخ‌ های عقب همگی در یک سطح قرار می گیرند، حفظ وزن روی لاستیک عقب دوچرخه دشوار خواهد بود. در این صورت، همانطور که قبلا ذکر کردیم، ترمزگیری دشوار می شود

این به سادگی توضیح می‌دهد که چرا اکثر دوچرخه ‌های دارای چرخ‌ های کمکی دارای نوع دیگری از ترمز هستند و مانند بقیه دوچرخه ها از ترمز دستی معمولی پیروی نمی کنند.

همیشه اطمینان حاصل کنید که چرخ ‌های آموزشی کمی بالاتر از سطح زمین باشند تا به کودک اجازه دهد هنگام دوچرخه ‌سواری به جلو و عقب رکاب بزند. علاوه بر این، لاستیک عقب باید وزن زیادی داشته باشد تا امکان ترمزگیری فراهم شود.

اگر کودکتان مدت زیادی است که از چرخ های آموزشی استفاده می کند او را تشویق کنید که کم کم آن ها را از دوچرخه خود حذف کند.

پس چرخ های کمکی باید کمی بالاتر از چرخ عقب قرار گیرند. دوچرخه سوار احساس می کند که در این موقعیت به یک طرف خم می شود، که به آنها یاد می دهد چگونه دوچرخه را متعادل کنند. علاوه بر این، کج شدن، به لطف ارتفاع یکنواخت هر دو چرخ کمکی، به کودک اجازه می ‌دهد که در حالت ایستاده قرار بگیرد، که به برخی از کودکان کمک می‌ کند تا وضعیت خوبی برای حفظ تعادل در دوچرخه پیدا کنند.

 

شاید علاقه مند باشید: راهنمای جامع خرید دوچرخه کودک!

 

آیا دوچرخه هایی وجود دارند که چرخ های کمکی از قبل نصب شده داشته باشند؟

بله، طیف وسیعی از دوچرخه های پدالی وجود دارد که با چرخ های آموزشی از پیش نصب شده عرضه می شوند. مانند دوچرخه الکس، دوچرخه لوک، دوچرخه کاپریولو، دوچرخه تاچ، دوچرخه تایم و دوچرخه قناری.

شما گزینه ای از دوچرخه های سایز 12 تا 16 اینچی و 18 اینچی با چرخ های آموزشی برای کودکان 3 تا 9 ساله دارید.

اگر قصد دارید یک چرخ کمکی را به صورت جداگانه بر روی دوچرخه خود قرار دهید، مطمئن شوید که سازنده آن را برای دوچرخه تایید کرده است. همچنین اگر احساس می کنید که کودکتان آن قدر کوچک است که نمی تواند دوچرخه سواری کند می توانید از سه چرخه کودک استفاده کنید. همچنین موتور شارژی و ماشین شارژی پیشنهادات جایگزین برای دوچرخه های کودک هستند.

 

 


 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 1 میانگین: 5]