6 تاثیر دوچرخه سواری روزانه در زندگی

تاثیر دوچرخه سواری روزانه در زندگی روزانه

6 تاثیر دوچرخه سواری روزانه در زندگی

برای بیشتر افراد، لباس پوشیدن برای ساعت‌ها دوچرخه سواری روزانه ممکن است رویایی دست نیافتنی به نظر برسد. درست که مسافتی که هر روز باید بپیمایید نیازمند تعهد است اما فردی که به طور روزانه دوچرخه سواری می کند نه تنها اراده خود را تقویت می کند بلکه می تواند زندگی خود را به سمت و سویی مثبت تغییر دهد.

اگر آماده نیستید که برای همیشه یک دوچرخه سوار متعهد باشید، سعی کنید ابتدا یک رگه دوچرخه سواری کوتاه مدت را تمرین کنید. شروع یک عادت با انجام دادن اهداف کوچکتر آسان تر است. به این ترتیب، ممکن است به خودتان ثابت کنید که بیشتر از این ها هم می توانید انجام دهید؟ در اینجا شش مزیت و تاثیری که دوچرخه سواری روزانه ممکن است بر زندگیتان بگذارد را نام برده‌ایم. باشد که رستگار شوید.

 

دوچرخه شهری در زندگی روزمره

 

تاثیر و مزایای دوچرخه سواری روزانه در زندگی

 

1. رفت و آمد لذت بخش تر

یکی از اولین فواید دوچرخه سواری روزانه این است که می توان در هر کجا از آن استفاده کرد حتی در زندگی روزمره خود. یکی از منطقی ترین راه ها برای قرار دادن آن در برنامه خود این است که آن را بخشی از سفر خود قرار دهید، یعنی اگر قرار است که محل کار خود بروید چه بهتر که این کار را با دوچرخه انجام دهید. دوچرخه را می توان به راحتی در زندگی روزمره ادغام کرد، برخلاف تمرینات باشگاه.

دقایقی که صرف دوچرخه ‌سواری به محل کار و برگشت از آن می‌شود، به سرعت جمع می‌شود. شصت درصد دوچرخه‌ سواران اروپایی حداقل دو ساعت و نیم در هفته دوچرخه‌سواری می‌کنند، که اکثریت این زمان از سواری ‌های کوتاه برای حمل ‌و نقل تشکیل می ‌شود. اگر محل کار شما واقعاً دور است، می توانید بخشی از آن را دوچرخه سواری کنید (به ایستگاه قطار یا پارکینگ بروید) یا بر روی یک دوچرخه برقی یا یک دوچرخه شهری سرمایه گذاری کنید.

رفت و آمد با دوچرخه همچنین فواید سلامتی بسیار واقعی را ارائه می دهد، بدون اینکه نیازی به ورزش کردن مجزا داشته باشید، اما مزایای دوچرخه سواری بسیار فراتر از اجتناب از ترافیک و زندگی سالم تر است. رفت و آمد با ماشین حتی در رانندگانی که برای ورزش وقت می گذارند با افزایش وزن و چاقی مرتبط است. زنانی که حداقل 30 دقیقه در روز با پیاده روی یا دوچرخه سواری رفت و آمد می کنند، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهند.

 

دوچرخه سواری در شهر

 

2. ذهن تیزتر

یکی دیگر از مزایای دوچرخه سواری روزانه این است که وقتی عادت کردید با دوچرخه به محل کار بروید، برای اتفاقات بعدی بهتر آماده خواهید شد، مانند انتخاب و خرید دوچرخه به جای ماشین برای انجام یک کار سریع در آخر هفته. مشخص شده است که ورزش روزانه باعث افزایش انرژی و کاهش خستگی می شود. حتی یک تمرین 30 دقیقه ای می تواند زمانش واکنش، حافظه و تفکر خلاق را بهبود بخشد.

دوچرخه سواری یکی از بهترین تمریناتی است که هر پزشکی توصیه می کند . این برای مفاصل آسان است و به کاهش استرس کمک می کند. همچنین مشخص شده است که دوچرخه سواری باعث کاهش اضطراب و افسردگی می شود. هنگامی که پرسشنامه ای به مردان داده شد، مردانی که رفت و آمد روزانه خود را با دوچرخه انجام می دادند ، بهبودهایی را در سلامت روان کلی خود مشاهده کردند .

 

شاید علاقه مند باشید: مسیرهای دوچرخه سواری تهران

 

3. اعتماد به نفس بیشتر

سلامت روانی جدید و بهتر می تواند منجر به اعتماد به نفس جدید شود که ممکن است یک مورد بسیار خوب باشد. مردان یا زنانی که شش یا هفت روز در هفته ورزش می کنند مشخص شده است که کیفیت بسیار بالاتری از زندگی جنسی را تجربه می کنند. بررسی ها نشان می دهد که ورزش منجر به کاهش اختلالات جنسی می شود.

 

دوچرخه سواری مادر و فرزندان

 

4. پرخوری کمتر

دوچرخه‌ سواری منظم همچنین به شما کمک می‌کند کمی در مورد آنچه می‌خورید آرامش داشته باشید و وزن خود را حفظ کنید. یک دوچرخه سواری آسان و چند دقیقه‌ای دلیلی برای استفاده از چربی بیشتر نیست، اما یکی از مزایای دوچرخه سواری روزانه این است که می تواند به شما در کاهش رژیم غذایی خود کمک کند. در مطالعه‌ای که توسط محققان انجام شد، دو گروه از مردان به شدت پرخوری کردند، اما تنها یک گروه روزانه ورزش می‌کردند. علیرغم مصرف همان مقدار کالری اضافی، پس از در نظر گرفتن آنچه که با ورزش سوزانده شد، گروهی که روزانه ورزش می کردند، توانستند اثرات سوء پرخوری، مانند افزایش قند خون و تغییرات متابولیک ناسالم را جبران کنند.

یکی از دلایلی که ورزش روزانه می تواند بسیار مفید باشد این است که به ماهیچه های شما اجازه می دهد تا به عنوان یک «بافر» برای غذایی که می خوریم عمل کنند. هنگامی که از عضلات خود استفاده می کنید، آنها ذخایر کربوهیدرات و چربی را تجزیه می کنند. بنابراین حتی دوره‌های کوتاه سواری مانند یک رفت‌ و آمد سریع به محل کارتان می‌تواند بدن شما را برای کل روز در حالت بهتری قرار دهد.

 

بهتر است بخوانید: 6 نکته برای شروع دوچرخه سواری

 

5. کیفیت خواب بهتر

با همه استرس‌های امروزی ما که با زمان زیادی با موبایل همراه است، این روزها قطع ارتباط و به خواب رفتن سخت‌تر از همیشه است. اما جدای از محرک های بیرونی، مطالعه ای در دانشگاه جورجیا نشان داد که بین تناسب اندام قلبی تنفسی و الگوهای خواب، ارتباط وجود دارد. این مطالعه شامل بیش از 8000 نفر از سنین 20 تا 85 سال بود و یک ارتباط قوی بین کاهش تناسب اندام و ناتوانی در به خواب رفتن و شکایات عمومی خواب کشف کرد.

نشان داده شده است که فعالیت‌های قلبی عروقی متوسط ​​تا شدید مانند دوچرخه ‌سواری، تناسب اندام را تقویت می‌کند، بنابراین به خواب رفتن و خوابیدن آسان‌تر می‌شود. این مزیت دوچرخه ‌سواری ممکن است برای هرکسی که رکاب زده باشد و ترکیبی از خستگی و درد پس از سواری را تجربه کند (با مقداری اندورفین ترشح شده) واضح به نظر برسد، اما اکنون دلیل علمی برای اثبات آن وجود دارد.

 

دوچرخه سواری روزانه در شهر

 

6. عمر طولانی تر

آخرین مزیت دوچرخه‌ سواری این است که دوچرخه ‌سواری روزانه به جز اینکه شما را سالم‌تر و شادتر می‌کند، مزایای بسیار بیشتری به همراه می آورد. همچنین مدت زمان ماندگاری این احساس ها را هم افزایش می دهند. یک مطالعه بزرگ در سال 2015 در نروژ، گروهی از مردان سالخورده را در 70 و 80 سالگی مورد بررسی قرار داد و نشان داد که فقط 30 دقیقه ورزش در روز باعث می شود این مردان تا 5 سال بیشتر در مقایسه با مردانی که هیچ فعالیت بدنی انجام نمی دادند عمر کنند.

مطالعه دیگری در سال 2011 در تایوان، که از بیش از 400000 بزرگسال پرسیده شد که چقدر ورزش کرده‌اند و این پاسخ‌ها در طول هشت سال پیگیری شد، نشان داد که فقط 15 دقیقه ورزش در روز با افزایش سه ساله امید به زندگی مرتبط است. هیچ یک از این افراد جوان نبودند و اکثر آن ها در زمان شروع مطالعه به شدت ورزشکار نبودند، بنابراین هیچ وقت برای شروع دیر نیست!

 

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات (1)

[…] شاید دوست داشته باشید: تاثیر دوچرخه در زندگی روزمره! […]