تجربه یک دوچرخه سواری عالی + نکاتی که باید بدانید

نکاتی برای داشتن یک دوچرخه سواری سرگرم کننده و عالی _ آیبایک

تجربه یک دوچرخه سواری عالی + نکاتی که باید بدانید

اگر یک دوچرخه سوار تازه کار هستید ما در آیبایک به شما تبریک می‌گیم ?! ماجراهای شگفت انگیز زیادی برای شما قرار است رقم بخورد اما درک می کنیم که دوچرخه سواری در ابتدا می تواند واقعاً طاقت فرسا باشد. علاوه بر دانستن قوانین اساسی جاده (البته در ایران آن چنان این قوانین صدق نمی کند)، به نظر می رسد که مجموعه ‌ی کامل از قوانین نانوشته نیز وجود دارد.

خب، ما اینجا هستیم تا به شما بگیم که: قوانین را فراموش کنید. دوچرخه سواری باید سرگرم کننده باشد و برای اینکه بتوانید بیشترین لذت را از آن ببرید، بهترین نکات دوچرخه سواری مبتدی را گردآوری کردیم تا به شما کمک کنیم کاملا سرگرم شوید. این ها قوانین نیستند و فقط پیشنهادات و راه حل های ساده ای هستند که سواری را ایمن تر و لذت بخش تر می کنند.

 

نکاتی برای یک دوچرخه سواری عالی و سرگرم کننده!

 

1.  ارتفاع صندلی خود را درست تنظیم کنید

آیا در قسمت زانوی خود احساس درد می کنید؟  یا احساس می کنید که قدرت رکاب زدن شما ضعیف است؟ ممکن است صندلی شما خیلی پایین باشد، که باعث می شود در هنگام پدال زدن کمتر فشار بیاورید. این یک اشتباه رایج در بین افراد مبتدی است زیرا اکثر مردم اگر پاهایشان به زمین برسد احساس امنیت، راحتی و اعتماد به نفس بیشتری می کنند. اما داشتن ارتفاع زین نامناسب می تواند شما را در معرض خطر آسیب قرار دهد.

راه حل: زین خود را بالا بیاورید. در ارتفاع مناسب صندلی، زانوی شما باید در هنگام رکاب زدن کمی خم شود بدون اینکه لگن شما جا به جا شود. فاصله بین براکت پایین و بالای صندلی را اندازه بگیرید. این ارتفاع صندلی شماست. این ارتفاع باید نزدیک به عدد طول فاق شلوار شما ضربدر 0.883 باشد (می دونیم یذره سخت شد ولی جوری بشینید که فشاری بهتون نیاد). اگر به کمک نیاز دارید، سری به دوچرخه فروشی های گمرک بزنید، کارکنان باید خوشحال باشند که بهترین ارتفاع زین را برای شما تنظیم کنند (می تونید به فروشگاه ما هم برای این مورد سر بزنید ما واقعا خوشحال میشیم ?). سپس، از روی زین بلند شوید و کمی جلو بروید تا بالای میله دوچرخه قرار بگیرید و پاهایتان زمین را حس کنند.

 

تنظیم ارتفاع صندلی هنگام دوچرخه سواری - آیبایک

 

2. تناسب را برقرار کنید

در واقع نحوه تناسب شما با دوچرخه‌تان یکی از مهم ترین جنبه های دوچرخه سواری است. اگر دوچرخه شما متناسب با قد و هیکل و اندازه شما نباشد، مهم نیست که چقدر برای سوار شدن بر روی دوچرخه جدید هیجان زده هستید، زمان زیادی را نمی توانید بر روی زین دوام بیاورید.

برای به دست آوردن تناسب صحیح دو عنصر کلیدی وجود دارد: ارتفاع صندلی و دسترسی. همانطور که در بالا ذکر شد، ارتفاع صندلی باید به اندازه‌ای باشد که وقتی پای شما بر روی پدال قرار می گیرد، خمیدگی بسیار جزئی در زانوی شما ایجاد کند. تناسب صحیح بدن شما هم باید به صورتی باشد که بازوها و نیم تنه شما یک زاویه 45 درجه روی دوچرخه ایجاد کنند. اگر این زاویه بیشتر باشد، پشت شما درد می گیرد تا به دسته فرمان برسید و اگر زاویه کوتاه تر باشد زانوهایتان خیلی به بازوهایتان نزدیک می شوند.

هنگام خرید دوچرخه، حتما برای تست آن را سوار شوید تا مطمئن شوید اندازه قاب آن برای شما مناسب است. سپس، آن را به یک فرد حرفه‌ای بسپارید تا ارتفاع صندلی، دسترسی و موارد دیگر را برای شما تنظیم کند.

 

شاید دوست داشته باشید: تاثیر دوچرخه در زندگی روزمره!

 

3. لوازم جانبی دوچرخه

لازم نیست زمانی که تازه شروع به کار کرده‌اید حتما کفش دوچرخه سواری یا یک لباس فانتزی داشته باشید (اگر چه برای بهبود دوچرخه سواری لازم است). مطمئناً، تجهیزات شیک می‌توانند بسیار سرگرم‌ کننده باشند، اما هیچ چیز سرگرم کننده تر از رد کردن موانع با دوچرخه کوهستان یا دوچرخه شهری وجود ندارد. نکته مهم این است که شما فقط بیرون بروید و دوچرخه سواری کنید. قطعا برای شروع به چند چیز نیاز خواهید داشت (یک دوچرخه و کلاه ایمنی دوچرخه)، اما در مورد استفاده از پولتان برای خرید وسایل فانتزی دوچرخه سواری زیاد عجله نکنید.

 

4. از دوچرخه خود مراقبت کنید

برای مراقبت از دوچرخه لازم نیست یک دست به آچار حرفه‌ای باشید. تعمیر و نگهداری معمولی (مانند روغن کاری زنجیر) نه تنها شما را با دست به آچار بودن آشنا می کند، بلکه عمر دوچرخه و اجزای آن را نیز افزایش می دهد. حفظ مقدار توصیه شده هوا در لاستیک های خود (برای یافتن محدوده psi به لاستیک خود نگاه کنید) دوچرخه  سواری شما را نیز بسیار آسان و امن می کند و عمر لاستیک های شما را طولانی تر می کند.

 

دوچرخه سواری در شهر - آیبایک

 

5. از انجام کارهای خیلی زود خودداری کنید

از بزرگ ترین اشتباهات افراد مبتدی این است که فکر می کنند باید در ابتدای کار مسافت زیادی را پیمایش کنند اما این بزرگ ترین آسیبی است که می توانند به خود بزنند. به آرامی بدن خود را بسازید، به راحتی وارد شوید و به بدن خود زمان دهید تا خود را با مسافت های طولانی تر تنظیم کند. به طور مشابه، اگر دوچرخه سواری تمرینی انجام می دهید، خیلی سریع شروع نکنید چرا که در نیمه دوم با خطر فرسودگی و خستگی مواجه شوید. در طول یک سوم اول سواری، خود را گرم کنید، سپس در ریتم دوم قرار بگیرید و خیلی راحت پدال بزنید و تمام قدرت خود را برای ریتم سوم قرار دهید.

 

بهتر است بخوانید: راهنمای گام به گام تمیز کردن دوچرخه!

 

6. کیت تعمیرات

خیلی راحت و بی نقص دارید در مسیر دوچرخه سواری می کنید و از هوا لذت می برید که یک باره صدای خش خش هوا از لاستیک هایتان به گوشتان می رسد و مهمانی تمام می شود.

شاید فکر می کنید بهترین کار بردن دوچرخه تان پیش یک تعمیرکار باشد اما نمی دانید که با داشتن چند وسیله معمولی می توانید به صورت مستقل پنچری لاستیکتان را بگیرید و کار خود را جلو بیندازید. احتمال چند مقاله بعدی ما به این رابطه اختصاص پیدا کند که به شما آموزش دهیم چگونه به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

 

7. از دنده استفاده کنید

دنده ها بهترین دوستان شما در یک صعود و بزرگترین منبع سرعت شما در یک مسیر طولانی و پر پیچ و خم از جاده هستند. اما برای درک زمان و نحوه تعویض دنده، کمی تمرین نیاز است. برای راحتی کار شما یک مقاله در رابطه با تعویض دنده قرار داده‌ایم که می توانید با مطالعه آن به راحتی از پس این کار بر بیایید.

 

دوچرخه سواری گروهی

 

8. نحوه سوار شدن در گروه را بیاموزید

سواری های گروهی به دلایلی پروتکل و آداب مخصوص به خود را دارند. اگر سواری شما قابل پیش بینی نباشد، ممکن است به راحتی منجر به تصادف شود. اگر اولین بار است که با یک گروه جدید دوچرخه سواری می کنید، پشت سر گروه حرکت کنید، به خوبی ببینید و یاد بگیرید و اگر نیاز به راهنمایی یا کمک داشتید به آن ها بگویید.

 

9. سوخت خود را تامین کنید

منظور از سوخت اینجا چیز دیگری است. اگر فقط یک ساعت دوچرخه سواری می کنید، باید حتما آب همراهتان داشته باشید. اگر قصد دارید دو ساعت یا بیشتر سوار شوید، یک میان وعده همراه خود داشته باشید و از 45 دقیقه تا یک ساعت بعد شروع به خوردن کنید. بعد از آن به خوردن مقادیر کم (مانند پسته، بادام یا هر چیز خوردنی مقوی کوچک) هر 15 تا 20 دقیقه یا بیشتر ادامه دهید. فراموش کردن تغذیه می‌تواند بدن شما را دچار ضعف کند و باعث گیجی شود یا به حالت هیپوگلیسمی برود. خستگی، تحریک پذیری، سرگیجه یا حالت تهوع، یراه خوبی برای پایان دادن به یک دوچرخه سواری نیست.

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات (1)

[…] تجربه یک دوچرخه سواری عالی + نکاتی که باید بدانید […]

نظر خود را بنویسید