مهم‌ترین لوازم جانبی برای دوچرخه کودکان چیست؟

مهم ترین لوازم جانبی دوچرخه کودک - آیبایک

مهم‌ترین لوازم جانبی برای دوچرخه کودکان چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که به دنبال لوازم جانبی دوچرخه کودکان باشید. شاید برای فرزندتان اولین دوچرخه پدالیش را خریداری کرده باشید و به دنبال چند لوازم هم برای سرگرمی و هم محافظت از ایمنی کودکتان باشید.

شاید نوه شما وسواس دوچرخه سواری دارد و شما به دنبال یک هدیه متفاوت هستید یا شاید فرزند شما برای دوچرخه سواری کردن بی میل باشد و شما امیدوار هستید که یک جفت دستکش جدید دوچرخه سواری یا یک لباس جدید می تواند انگیزه‌ای برای ادامه دوچرخه سواری باشد.

دلیل شما برای خواندن این مطلب هر چه که باشد ما لیست بزرگی از لوازم جانبی دوچرخه بچه گانه را داریم که کودک (یا نوه) شما هم عاشق آن ها خواهد شد و هم امنیتش را تضمین خواهد کرد. این لوازم جانبی شامل لوازم دوچرخه کودک شما (مانند سبد و دستگیره)، لوازم جانبی بدن و ایمنی کودک شما (مانند کلاه ایمنی و دستکش) و لوازم جانبی برای کل خانواده (مانند طناب بکسل و رمپ دوچرخه) است. هر چیزی که دنبالش هستید، اینجا پیداش می کنید!

این لوازم جانبی در نظر گرفته شده است که دوچرخه کودک شما را کمی سرگرم کننده تر یا کمی کاربردی تر کند و در کنار این موضوع باعث شود کودکتان آسیب خاصی نبیند.

 

مهم‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم جانبی دوچرخه کودک

 

لوازمی برای دوچرخه کودکتان:

لوازمی که در ادامه به شما معرفی می کنیم برای کاربردی تر و سرگرم کننده تر کردن دوچرخه‌ فرزندتان است.

 

کیف و سبد دوچرخه

بچه‌ ها کیف‌ ها و سبدهای دوچرخه را دوست دارند، اگرچه هر بچه دلیل خاص خود را برای دوست داشتن آن ها دارد اما برخی کودکان می خواهند حیوانات عروسکی یا اسباب بازی های خود را حمل کنند، بعضی دیگر می خواهند سنگ جمع کنند و بچه های بزرگتر ممکن است بخواهند بتوانند وسایل ضروری خود را به هر جا که می خواهند حمل کنند. هر چیزی که فرزند شما می خواهد با خود حمل کند، با داشتن یک کیف یا سبد دوچرخه محقق خواهد شد.

 

زنگ و بوق دوچرخه

کی زنگ خوب دوست نداره؟! بچه ها زنگ و بوق را دوست دارند زیرا به نظر سرگرم کننده هستند، اما زنگ می تواند یک ویژگی ایمنی عالی هم باشد. به فرزندان خود بیاموزید که برای عبور از مسیرهای شلوغ دوچرخه سواری از زنگ یا بوق استفاده کنند و با این کار شما به آن ها مهارتی مهم برای زندگی را یاد می دهید.

 

زین و لوازم دوچرخه کودک - آیبایک

 

زین دوچرخه

ممکن است این اولین چیزی نباشد که هنگام خرید لوازم جانبی دوچرخه کودک به ذهنتان خطور کند اما یک زین (صندلی) جدید می تواند تفاوت زیادی در لذت بردن کودک از دوچرخه ایجاد کند. بسیاری از زین هایی که به صورت استاندارد روی دوچرخه های کودکان عرضه می شوند، بسیار ناراحت کننده هستند.

اگر احساس می کنید خرید یک زین جدید ممکن است برای شما به صرفه نباشد می توانید به جای آن از یک روکش زین دوچرخه استفاده کنید تا هم به صرفه تر باشد و هم دوام زیادی داشته باشد.

 

پدال

یک جفت پدال جدید یک راه عالی برای شروع کار با لوازم جانبی دوچرخه کودک است. بیشتر پدال ‌های دوچرخه ‌هایی که به تازگی می خرید آنقدرها هم عالی نیستند، بنابراین این یک راه آسان برای بهبود دوچرخه فرزندتان و در عین حال لذت بردن از آن است. پدال ‌های دوچرخه در انواع رنگ ‌های مختلف وجود دارند، بنابراین احتمالاً جفتی پیدا می‌کنید که با رنگ مورد علاقه فرزندتان مطابقت داشته باشد.

 

کامل ترین راهنمای خرید دوچرخه کودک

 

دستگیره ها

مانند پدال ها، دستگیره ها راهی عالی برای اضافه کردن کمی رنگ و لعاب به دوچرخه کودک شما هستند. زمانی که دستگیره‌ های موجود دوچرخه کودکتان در حال فرسوده شدن هستند، این یک اکسسوری عالی برای دوچرخه‌شان می‌تواند باشد. هنگام خرید باید به قطر فرمان و عرض دستگیره توجه کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب دستگیره، حتماً راهنمای دستگیره ما را بررسی کنید.

 

قفل دوچرخه

شما این همه هزینه می کنید تا با خرید دوچرخه از کیفیت و دوام آن لذت ببرید. حالا موقع آن است که مطمئن شوید سرمایه شما محافظت می شود. در حالی که کار کردن یا حمل اکثر قفل ‌های دوچرخه برای بچه‌ ها بسیار سخت است، سعی کنید یک قفل دوچرخه مناسب را برای کودکان انتخاب کنید تا از این بابت خیالتان راحت باشد.

 

قفل دوچرخه کودک - آیبایک

 

چراغ دوچرخه

چراغ ‌ها می‌توانند کاربردی (برای دوچرخه‌ سواری شبانه کوهستان با کودکتان)، ایمن (برای سواری در هنگام غروب) یا زیبا و سرگرم‌ کننده باشند. برای دو حالت آخری که گفته شد (زیبا و سرگرم کننده) پیشنهاد ما این است که از چراغ های تنه و لاستیک یا شبرنگ استفاده کنید.

 

بطری آب یا قمقمه

بطری آب و قمقمه یکی از اولین لوازم منطقی برای خرید با دوچرخه بچه‌ هاست. متأسفانه، قاب برخی از دوچرخه‌های بچه‌ گانه (مخصوصاً دوچرخه‌های کوچکتر) به این صورت است که ممکن است جایی برای بطری آب یا قمقمه نباشد. (اگر وجود ندارد، می توانید یک بسته هیدراتاسیون خریداری کنید یا می توانید به یکی از فروشگاه های تعمیر دوچرخه سری بزنید تا یک جایگاه قمقمه بر روی دوچرخه تعبیه کنند و کودکتان با خیال راحت قمقمه‌اش را آن جا قرار دهد.

 

نکاتی که باید درباره‌ی کلاه ایمنی کودکان بدانید!

 

لوازمی برای کودکتان:

لوازمی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد برای محافظت از کودک یا ایجاد راحتی بیشتر برای کودکتان طراحی و تولید شده‌اند.

 

کلاه ایمنی دوچرخه

هیچ کودکی نباید دوچرخه داشته باشد و کلاه ایمنی دوچرخه نداشته باشد. در واقع، کلاه ایمنی باید اولین چیزی باشد که می‌ خرید. متأسفانه همه‌ی کلاه های ایمنی دوچرخه بچه‌ ها به یک اندازه ساخته نمی‌شوند. مطمئن شوید که یک کلاه دوچرخه بچه گانه با کیفیت خوب بخرید که تناسب خوبی با سر کودکتان داشته باشد.

 

دستکش دوچرخه

در حالی که به اندازه کلاه ایمنی بسیار مهم نیست اما دستکش یکی دیگر از موارد ایمنی حیاتی است. آن ها می توانند از پوسته پوسته شدن دست های کودک شما در صورت تصادف جلوگیری کنند.

 

کلاه و دستکش دوچرخه کودک - آیبایک

 

لباس و شلوارک دوچرخه

بچه‌ها معمولاً نیازی به لباس مخصوص دوچرخه ندارند اما می‌تواند کمک زیادی به آن‌ ها کند که برای سوار شدن ب روی دوچرخه احساس انگیزه و هیجان داشته باشند. اگر کودک شما سواری به مدت طولانی دوچرخه سواری می کند و احساس ناراحتی دارد، شورت دوچرخه‌ های پددار می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

پک هیدراسیون یا هیپ پک (بسته آبرسانی)

بسته آبرسانی راهی عالی برای کودکان است تا بتوانند مقدار آب مورد نیاز خود را حمل کنند (مخصوصا اگر جایی برای قفس بطری روی دوچرخه خود نداشته باشد) یا اگر کودک شما فقط می‌خواهد چند مورد از اقلام کوچک (مانند تنقلات) را حمل کند، یک بسته همراه می‌ تواند گزینه‌ای سبک و بسیار مقرون به صرفه باشد.

 

آموزش دوچرخه سواری به کودکان + چند روش ساده

 

کفش

باز هم بیشتر بچه ها به یک جفت کفش دوچرخه نیاز ندارند اما چسبندگی و پشتیبانی بیشتری را به دوچرخه سواریشان اضافه می کند. اگر تا به حال متوجه شده اید که پاهای فرزندتان از روی پدال هایش لیز می خورد، یک جفت کفش دوچرخه خوب می تواند انتخاب بسیار مناسبی برایشان باشد.

 

عینک دوچرخه سواری

بسته به نوع سواری که کودک شما انجام می دهد، به یک جفت عینک آفتابی (سواری معمولی) یا عینک BMX (دوچرخه سواری کوهستان یا دانهیل) نیاز دارد. چشم های کودکان نسبت به نور خورشید بسیار حساس است و همچنین باید از خاک، سنگ و سایر مواد زائد محافظت شود.

 

لباس و عینک دوچرخه کودک - آیبایک

 

زانو بند و آرنج بند

زانو بند و آرنج بند می تواند محافظت بیشتری را ارائه دهند. آن ها هم برای کودکان نوپای مستعد تصادف و هم برای بچه های بزرگتر گزینه ای عالی هستند.

 

لوازمی برای استفاده خانوادگی:

این لوازم جانبی درست است که برای کودکان است اما شما هم می توانید از آن استفاده کنید.

 

طناب یدک کشی

طناب بکسل چیزی است که من فکر می کنم تقریباً هر خانواده دوچرخه سواری باید داشته باشد. این وسیله دوچرخه‌ سواری با بچه‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند، هم برای دوچرخه ‌سواری طولانی کوهستان و هم برای دوچرخه‌سواری ساده در اطراف شهر.

 

کتاب های کودکان

هیچ راهی بهتر از خواندن کتاب در مورد دوچرخه برای تشویق بچه ها به دوچرخه سواری وجود ندارد. این داستان ها همچنین زمان خواب را برای مادر و پدر بسیار کمتر خسته کننده می کند.

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 1 میانگین: 5]