نکاتی که باید درباره‌ی کلاه ایمنی کودکان بدانید!

نکاتی درباره‌ی کلاه ایمنی کودک و راهنمای استفاده - آیبایک

نکاتی که باید درباره‌ی کلاه ایمنی کودکان بدانید!

دوچرخه سواری، به خصوص در سنین پایین، تجربه هیجان انگیزی است. این ورزش نوعی احساس پیروزی و استقلال را برای بچه ها به ارمغان می آورد. با این وجود، اگر اقدامات امنیتی رعایت نشود، یک اشتباه می تواند نظر شما را عوض کند که دوچرخه سواری یک فعالیت خطرناک برای کودکان است. آموزش نحوه استفاده از کلاه دوچرخه کودکان برای والدین الزامی است.

ما مشتاقیم که به والدین آموزش دهیم که همه چیز را در مورد استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه برای کودکان بدانند. هدف ما به حداقل رساندن صدمات است. صدمات ناشی از رعایت نکردن موارد احتیاطی دوچرخه هم از نظر قیمت دوچرخه و هم از نظر فیزیکی بسیار گران است. استفاده از کلاه ایمنی اولین احتیاط ایمنی است که کودک باید حتی قبل از اینکه بداند چگونه دوچرخه سواری کند، اطلاع داشته باشد. با استفاده از کلاه ایمنی، بچه ها می توانند آسیب های وارده را کاهش دهند و هیجان دوچرخه سواری خود را حفظ کنند.

در این مقاله به این سوال رایج می پردازیم که روش صحیح استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه چیست و چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ ما همچنین به این مسئله می پردازیم که کلاه ایمنی دوچرخه برای بچه ها چه اندازه‌ای باشد و آیا کودکان نوپا به کلاه ایمنی برای سه چرخه کودک نیاز دارند یا خیر؟ با ما همراه باشید.

 

آیا کودکان به کلاه ایمنی نیاز دارند؟

این سوالی است که والدینی که تازه با دوچرخه سواری آشنا شده‌اند مرتباً می پرسند. ما اطمینان داریم که استفاده از کلاه ایمنی برای هر کودکی که دوچرخه سواری یا اسکوتر می کند اجباری است.

کلاه ایمنی از سر و پیشانی کودکان در صورت افتادن شدید محافظت می کند و اگر از کلاه استفاده نشود می تواند باعث آسیب مغزی شود. کلاه ایمنی مناسب، خطرات را برای کودک کاهش می دهد. هیچ پدر و مادری دوست ندارد فرزندش در میان آمار دلهره آور جراحات دوچرخه سواری قرار گیرد.

احتیاط: کلاه ایمنی وسیله ای نیست که دو اندازه بزرگتر بخرید تا بعداً زمانی که بزرگ شد هم بتواند استفاده کند. کلاه ایمنی باید در لحظه خرید مناسب سر کودک باشد.

 

استفاده از کلاه دوچرخه کودکان - آیبایک

 

چگونه کودک را وادار به استفاده از کلاه ایمنی کنیم؟

کودکان دستورات را دوست دارند. هنگام انجام این کار، از فریاد زدن بر سر آن ها خودداری کنید. در عوض، از مراحل زیر استفاده کنید تا کودک نوپا را وادار به گذاشتن کلاه ایمنی کنید.

 

  1. هر بار که دوچرخه سواری می کنید، مطمئن شوید که از کلاه ایمنی استفاده می کنید. بچه ها همیشه والدین خود را الگوی خود می دانند. در این مورد بهترین باشید.

 

  1. نحوه پوشیدن کلاه ایمنی دوچرخه را به کودکان آموزش دهید. می توانید به دنبال فیلم های مستند و نمایشی در مورد اهمیت کلاه ایمنی در هنگام دوچرخه سواری باشید.

 

  1. هرگز اجازه ندهید کودکان بدون استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه سواری کنند.

 

  1. سلیقه فرزند خود را در انتخاب بهترین کلاه ایمنی دوچرخه بپرسید. کودکان ذائقه خاصی دارند که ما بزرگترها فاقد آن هستیم.

 

  1. به بچه‌ها به خاطر استفاده از کلاه ایمنی بدون تذکر شما جایزه بدهید.

 

آموزش دوچرخه سواری به کودکان + چند روش ساده

 

نکاتی که هنگام استفاده از کلاه ایمنی باید رعایت کنید:

اگرچه بسیاری از والدین فکر می کنند که کلاه ایمنی برای همه یک سایز است اما کلاه ایمنی برای سرهای مختلف طراحی شده است.

 

  1. مرحله اول: سایز کلاه ایمنی

همیشه اندازه کلاه ایمنی را بررسی کنید. تعیین سایز سر کودک برای کلاه ایمنی دوچرخه بسیار ساده است. به سادگی یک نخ، بند کفش یا متر بردارید و دور سر فرزندتان را اندازه بگیرید. این اندازه گیری باید درست بالای ابروها و اطراف پیشانی باشد. دور باید بر حسب سانتی متر باشد.

اندازه گیری را با راهنمای اندازه، جدول یا نمودار سازنده کلاه ایمنی برای کودک خود مقایسه کنید.

با این وجود، اگر دستسری ندارید تا سایز سر کودک خود را اندازه گیری کنید، می توانید از یک راهنمای کلی که بر اساس سن طراحی شده است، استفاده کنید.

 

  1. مرحله دوم: کلاه ایمنی باید راحت باشد

کلاه ایمنی با بند مناسب و پدهای ایمنی ارائه می شود. بیشتر پدهای محافظ منحصراً برای کلاه ایمنی اسکیت استفاده می شوند اما با این حال، در برخی از کلاه های دوچرخه سواری هم استفاده می شود.

حلقه فیت پشت کلاه ایمنی قرار دارد که برای شل کردن یا سفت کردن کلاه ایمنی هنگام قرار گرفتن روی سر استفاده می شود. همیشه حلقه را با دقت تنظیم کنید تا زمانی که کودک بتواند به راحتی سر خود را تکان دهد یا بچرخاند و کلاه ایمنی در موقعیت خود باقی بماند.

از نظر هندسی، جلوی کلاه باید با بالای ابروهای فرزندتان، در یک راستا باشد. یعنی باید در قسمت پایین پیشانی کودک، به اندازه دو انگشت بالای ابرو قرار گیرد.

اطمینان حاصل کنید که کودک می تواند بالا را به راحتی نگاه کند و بتواند چرخ جلوی خود را با کلاه ایمنی ببیند. هر گونه شیب به عقب یا جلو باید نشان دهنده بزرگ بودن یا نامناسب بودن کلاه ایمنی باشد.

 

آموزش استفاده از کلاه ایمنی کودک - آیبایک

 

  1. مرحله سوم: تنظیم بندهای های جانبی

بیشتر والدین نگران نحوه تنظیم بندهای کلاه ایمنی دوچرخه کودک هستند. اما غصه نخورید، بسیار ساده است. تسمه های سمت راست و چپ کلاه باید به شکل Y باشد که درست زیر گوش کودک قرار می گیرد.

همیشه تسمه ها یا بندها را زمانی که کلاه هنوز روی سر قرار نگرفته است، تنظیم کنید. برخی از افراد ترجیح می دهند که روی سر تنظیم کنند. هر کدام را که انتخاب کنید، فرقی ندارد، هدف همیشه تنظیم مناسب برو راحت بودن سرتان است.

برای انجام این کار، درپوش لاستیکی کوچک را به سمت تسمه های کناری بغلتانید تا از هر گونه لغزش جلوگیری کنید.

 

  1. مرحله چهارم: تنظیم دقیق بند چانه

برای اینکه کلاه ایمنی برای سر کودک مناسب باشد، همیشه بند چانه را سفت کنید. فقط زمانی که کلاه ایمنی نسبتاً روان باشد می توانید مطمئن شوید که کلاه در موقعیت خوبی قرار دارد. از انگشت خود برای اندازه گیری فضای زیر بند چانه استفاده کنید. بیش از یک انگشت نباید باشد.

اگر یک بند اضافی از بند چانه آویزان است، می توانید آن را کوتاه کنید یا راهی برای کوتاه کردن آن بیابید.

 

  1. مرحله پنجم: بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز در بهترین موقعیت قرار دارد!

وقتی فرزندتان از کلاه ایمنی کودکان استفاده می کند، باید به طور مداوم او را تحت نظر داشته باشید. برخی از بچه ها علاقه دارند با بند چانه بازی کنند تا زمانی که شل شود. بعضی دیگر از بچه ها می توانند حلقه مناسب پشت کلاه خود را برای سرگرمی تنظیم کنند.

خب پس باید چه چیزهایی را به طور مرتب چک کنیم؟

آیا بند چانه محکم و در موقعیت درست قرار دارد؟ از انگشت خود برای اندازه گیری فضای زیر بند چانه استفاده کنید. فقط یک انگشت باید رد شود.

آیا کلاه ایمنی دوچرخه به درستی روی سر قرار گرفته است؟ به کودک بگویید دهانش را کاملا باز کند. اگر کلاه از روی سر پایین نیاید، مناسب نیست و بند چانه باید دوباره تنظیم شود.

به کودک بگویید به بالا نگاه کند و از او بخواهید به لبه چرخ جلو نگاه کند. اگر نمی توانند آن را ببینند، بند های جانبی و چانه نیز باید دوباره تنظیم شوند.

آیا کلاه ایمنی چشم ها را می پوشاند؟ روی بند چانه و بندهای کناری کار کنید تا در موقعیت درست قرار گیرند.

سر خوردن کلاه ایمنی هنگام تکان دادن سر بچه ها. برای اطمینان از داشتن کلاه ایمنی مناسب از پدهای اندازه استفاده کنید. همچنین حلقه را تا زمانی تنظیم کنید که کلاه ایمنی راحت باشد.

 

نحوه بررسی تناسب کلاه ایمنی

یک کلاه ایمنی راحت برای محافظت از سر بچه‌های شما در صورت تصادف کار خود را انجام می ‌دهد. با این حال، مانند کفش، کلاه ها بر روی قالب های مختلفی ساخته می شوند و بسته به برند متفاوت هستند. اما بر خلاف کفش‌ ها که در اندازه‌ های استاندارد عرضه می‌شوند، کلاه‌های ایمنی دارای طیف وسیعی از سایزهای مختلف هستند.

بنابراین، شما باید تناسب کلاه ایمنی کودک خود را بررسی کنید.

 

نحوه بستن کلاه ایمنی کودکان - آیبایک

 

  1. مطمئن شوید که کلاه ایمنی روی سر آن ها قرار دارد.
  2. لبه جلویی کلاه باید حداقل یک 2.5 سانتی متر بالاتر از ابروهای کودک شما باشد. این موقعیت باید پس از بسته شدن بندها بررسی شود. سعی کنید لبه جلویی کلاه ایمنی را محکم فشار دهید و اگر به سمت عقب حرکت کرد، متوجه می شوید که بندها شل هستند.
  3. کلاه ایمنی را به طرفین و جلو و عقب فشار دهید. باید طوری حرکت کند که این حرکت پوست کودک شما را در شقیقه ها چروک کند.
  4. اگر دختر شما مدل موی دم اسبی دارد، مطمئن شوید که کلاه خود را با همان مدل مویی که احتمالاً بیشتر با آن سوار دوچرخه دخترانه خود می شود، امتحان کنید.
  5. تست کنید که آیا بند سگک دار به اندازه کافی سفت است یا خیر! به کودک خود بگویید دهانش را تا نیمه باز کند اگر وقتی دهانشان را باز می کنند بالای سرشان فشار بیاورد، کاملاً مناسب است.
  6. اطمینان حاصل کنید که تسمه های جلو و عقب به شکل V شکل قرار می گیرند که در جهت جلو به زیر گوش ها می رسد.

 

کلاه ایمنی باید در داخل خانه نگهداری شود و برای جلوگیری از بوی بد و عفونت، هر از چند گاهی تمیز شود. هنگام تمیز کردن، از یک شوینده ملایم و آب گرم استفاده کنید. کلاه ایمنی بچه ها را خیس نکنید. همچنین نمی توان از یک کلاه ایمنی برای چندین فعالیت ورزشی استفاده کرد. کلاه های ایمنی دارای گواهی CPSC و مهر برای استفاده در هنگام دوچرخه سواری هستند.

 

کامل ترین راهنمای خرید دوچرخه کودک

 

نحوه مراقبت و نگهداری از کلاه ایمنی دوچرخه کودکان

با پیشرفت تکنولوژی، همه چیز بهتر می شود. کلاه ایمنی هم از این قضیه مستثنی نیست و مدرنیته بودن را دنبال می کند. درست است که در برابر تصادفات به خوبی محافظت می کنند اما باید دقت کنید که به همان اندازه هم ظریف هستند.

برای استفاده حداکثری از کلاه ایمنی، در اینجا چند نکته فوق العاده در مورد نحوه مراقبت از کلاه ایمنی را برایتان آورده‌ایم:

  1. کلاه ایمنی را به درستی نگهداری کنید: با وجود بچه ها، احتمال قرار دادن کلاه ایمنی در هر جایی از خانه زیاد است. با این حال، می توانید نظارت کنید و اطمینان حاصل کنید که کلاه ایمنی به دور از گرما باشد. بنابراین، نگهداری در صندوق عقب ماشین یا در آشپزخانه ایده بدی است. اطمینان حاصل کنید که کلاه ایمنی در مکان های خنک و خشک نگهداری می شود.

 

  1. هرگز کلاه ایمنی را در معرض مواد شیمیایی قرار ندهید: یکپارچگی پوسته پلاستیکی و فوم روی کلاه ایمنی در اثر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی آسیب می بیند. بنابراین، از استفاده از مواد شیمیایی مانند سفید کننده ها، آمونیاک یا تزئین آن ها با هر رنگی خودداری کنید زیرا به طور بالقوه باعث تخریب و به خطر افتادن ایمنی آن می شود.

 

  1. تعویض کلاه ایمنی پس از تصادف: این یک اقدام احتیاطی است که باید به شدت رعایت کنید. هر کلاه ایمنی برای یک ضربه طراحی شده است. پس از آن، فکر کردن یا برنامه ریزی برای یک کلاه ایمنی جدید بهترین کار است.

 

کلاه دوچرخه کودکان - آیبایک

 

هر چند وقت یکبار باید کلاه ایمنی دوچرخه را تعویض کرد؟

به طور کلی، کلاه ایمنی با استفاده از استانداردهای ایمنی مختلف ساخته می شود. قبل از خرید، وجود مهرهای بنیاد یادبود اسنل و CPSC یا AST روی کلاه ایمنی را بررسی کنید. همیشه یک سردرگمی انقضا برای کلاه ایمنی دوچرخه وجود دارد.

قابل توجه است که اکثر والدین همیشه می پرسند “چند وقت یکبار باید کلاه ایمنی کودکم را تعویض کنم؟” یا “کلاه ایمنی برای چه مدت ایمن است؟” خب، اکثر سازندگان پیشنهاد می کنند که هر 3 سال یکبار کلاه ایمنی را تعویض کنید. با این حال، برخی از شرکت ها هستند که کلاه های ایمنی‌ای را به بازار عرضه می کنند که 5 تا 8 سال انقضا دارند.

همیشه در مورد تاریخ انقضای کلاه ایمنی با فروشنده مشورت کنید. با این حال، به محض اینکه کلاه ایمنی روی پوسته بیرونی ترک خورد، باید آن را تعویض کرد.

در صورت وجود فرورفتگی و شکاف روی پوشش فوم، زمان آن رسیده است که کلاه ایمنی جایگزین شود.

همچنین محو شدن پوشش پلاستیکی در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش نشانه ای برای تعویض است. در نهایت، زمانی که کلاه ایمنی برای کودک کوچک می شود، باید بلافاصله آن را با کلاه ایمنی مناسب جایگزین کرد.

 

10 دلیل برای دوچرخه سواری کودکان

 

سخن پایانی

دوچرخه سواری یک فعالیت سرگرم کننده است. می توانید دوچرخه سواری خانوادگی داشته باشید یا به بچه ها اجازه دهید در مسابقات دوچرخه سواری شرکت کنند. با این حال، ایمنی قبل از اینکه به فکر خرید و آموزش دوچرخه سواری فرزندانتان باشید، اهمیت دارد.

کلاه ایمنی تنها یکی از لوازم ایمنی است، مطمئن شوید که کودک شما دستکش، بسته های آبرسانی، زانوبند و آرنج بند و لباس مناسب دارد. لباس های گشاد هنگام دوچرخه سواری خطری برای سلامتی محسوب می شوند. اگر دختر دارید، موهایشان را خوب درست کنید کنید تا واضح ببینند.

هنگام سوار شدن، مطمئن شوید که کودک کلاه ایمنی مناسبی دارند. فرزندان زیر 18 سال هنگام استفاده از کلاه ایمنی نیاز به نظارت دارند. دوچرخه ها وسایل نقلیه هستند، به بچه ها یادآوری کنید که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند. این فرصت خوبی است که در سنین پایین به آن ها مقداری نظم و انضباط را آموزش دهیم.

فقط با پوشیدن درست کلاه ایمنی می توانید مطمئن شوید که برای کودک شما مناسب است. باید مقداری پایین باشد و روی سر راحت قرار بگیرد. به یاد داشته باشید، اگر مناسب فرزندتان نیست، زمان و پول خود را برای خرید آن تلف نکنید.

همیشه کلاه ایمنی دوچرخه مناسب برای بچه ها تهیه کنید. ما کلاه ایمنی با فناوری MIPS را توصیه می کنیم. اگرچه گران هستند، اما کیفیت آنها همیشه غیرقابل مقایسه است.

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 1 میانگین: 5]