نکاتی باید برای شرکت در مسابقات دوچرخه سواری جاده (کورسی) بدانید!

نکاتی باید برای شرکت در مسابقات دوچرخه سواری جاده (کورسی) بدانید! - آیبایک

نکاتی باید برای شرکت در مسابقات دوچرخه سواری جاده (کورسی) بدانید!

اگر مدتیست در رشته دوچرخه سواری جاده یا کورسی فعالیت می کنید و احساس می کنید برای مسابقات آماده هستید، ما همه چیز را درباره این مسابقات از آماده سازی گرفته تا اولین شکست یا پیروزیتان قرار است در این مقاله بررسی کنیم. در این مطلب اطلاعاتی که باید در مورد آموزش، استراتژی های مسابقه و آداب مسابقات دوچرخه سواری جاده بدانید، با شما به اشتراک می گذاریم.

 

5 راه برای آماده شدن مسابقات دوچرخه سواری جاده

درست مانند ورود به هر نوع رقابت و مسابقه دیگری، مسابقات دوچرخه سواری جاده نیاز به آماده سازی دارد و این فقط به معنی رکاب زدن کیلومترها مسیر با دوچرخه کورسی نیست. استراتژی های خاصی وجود دارد که باعث می شود در این مسیر موفق شوید که در زیر تعداد کمی از آن ها را بررسی می کنیم.

 

1. یک برنامه آموزشی انتخاب کنید

استفاده از برنامه تمرینی شما را به خوبی برای یک مسابقه خاص آماده می کند. به علاوه قدرت و استقامتتان را افزایش می دهد. پس از اجرای برنامه تمرینی به خوبی متوجه می شوید که آماده مسابقات هستید.

 

2. مسیر مسابقه را مرور کنید

آشنایی با زمین و مسیری که که قرار است در آن مسابقه دهید، همراه با مشخصات ارتفاع و حتی پیچ ها می تواند به شما کمک کند تا بدانید در روز مسابقه چه چیزی در انتظار شماست. به همین دلیل است که برخی از مربیان پیش نمایش مسیر را به شاگردانشان نشان می دهند.

درست است که بررسی مسیر زحمت زیاد و برنامه ریزی زیادتری نیاز دارد اما حتی اگر در روز مسابقه مشکلی هم برایتان پیش بیاید همیشه آماده هستید. باید طوری برنامه ریزی کنید که کمتر با مشاهده مسیر سوپرایز شوید بنابراین سعی کنید مسیر را برای خودتان بازسازی کنید. بهترین روش برای بررسی مسیر استفاده از گوگل مپ (Google map) و استفاده از آپشن نمای خیابان است.

 

گروهی از دوچرخه سواران در مسابقات دوچرخه سواری جاده - آیبایک

 

3. دوچرخه سواری گروهی

بهترین ایده این است که قبل از مسابقات مدتی را به دوچرخه سواری با افراد دیگر بگذرانید. سعی کنید با یک دسته دوچرخه سواری حرکت کنید و به یک کافی شاپ بروید. در یک سواری گروهی، حداقل نزدیک دیگر دوچرخه سواران هستید و این به شما خیلی کمک می کند. اگر به صورت گروهی دوچرخه سواری کنید به فضای متراکم بین دوچرخه سواران عادت می کنید.

 

4. شبیه سازی مسابقه

هنگامی که به دوچرخه سواری گروهی عادت کردید، از گروه بخواهید که به شما در تمرین کمک کند یا گروهی را پیدا کنید که برنامه شبیه سازی های مسابقات را در سواری های خود دارند. برخی از این سواری ها، تمرین های اسپرینت یا دانهیل را در برنامه خود دارند و به شما کمک می کنند سناریوهای مختلف مسیر مسابقه را تمرین کنید و این به نوبه خود کمک بسیار بزرگی برای شماست.

 

5. اصطلاحات را بدانید

دوچرخه سواران با یکدیگر به صورت رمزی صحبت می کنند تا گویندگان نتوانند معنی کلماتشان را بفهمند پس برای اینکه در مسابقات بین المللی شرکت کنید باید با مفهوم این کلمات آشنا باشید.

Prim (پرایم): مسابقه تمام نشده است اما در یک دور پرایم یک اسپرینت تا خط پایان وجود دارد و اغلب جایزه کوچکی هم دارد.

Penultimate lap (دور ماقبل آخر): دور ما قبل آخر است و اینجا باید هیجان زده شوید چرا که تقریبا مسابقه رو به اتمام است.

Peloton (پلوتون): گروه اصلی متراکم دوچرخه سواران یک مسابقه.

Breakaway (جدا شدن): گروه کوچک یا دوچرخه سواری که از پلوتون جلو افتاده است.

Chase group (گروه تعقیب و گریز): گروهی از دوچرخه سواران که تلاش می کنند تا از پلوتون جلو بیفتند و به مرحله جدا شدن برسند (این مرحله می تواند شامل کل پلوتون یا گروهی از دوچرخه سواران باشد که از پلوتون جدا می شوند تا وارد مرحله Breakaway یا جدایی شوند).

 

7 نکته برای شروع دوچرخه سواری جاده!

 

7 نکته برای یک مسابقه موفق

1. گرم کردن

در روز مسابقه دوچرخه سواران را بر روی ترینرها یا اطراف جاده مسابقه خواهید دید که بالا پایین می روند و حرکت می کنند. آن ها در حال گرم کردن برای مسابقه هستند و پاهای خود را آماده می کنند و سریع رکاب می زنند.

گرم کردن یا وارماپ ها تقریباً همیشه می توانند عملکردتان را بهبود بخشند. این امر به ویژه در هر مسابقه ای که قرار است شروعی سخت و سریع داشته باشد، مانند تایم تریل اهمیت ویژه ای دارد. بنابراین حتی اگر فقط برای چند دقیقه وقت شما بگیرد، به دور خود بچرخید و پاهای خود را به حرکت درآورید.

 

2. برای غیرقابل پیش بینی بودن آماده شوید

شرکت در مسابقه مستلزم هوشیاری مداوم است. در طول مسابقه دوچرخه سواران حواسشان پرت می شود و اتفاقات زیادی ممکن است رخ بدهد و شما باید برای اتفاقات غیرمنتظره آماده باشید.

برای جلوگیری از تصادف (یا ایجاد تصادف)، باید هر آن آماده باشید تا فردی در کنار یا جلوی شما یک ترمز ناگهانی بگیرد و این آمادگی تا حد زیادی به شما کمک خواهد کرد. اگر برای چنین اتفاقی اماده باشید دیگر وحشت نمی کنید و می توانید شرایط را کنترل کنید.

 

3. محتاط باشید

خیلی از افراد آداب مسابقات را رعایت نمی کنند. پس اگر کسی در طول مسابقه بر سر شما فریاد کشید تعجب نکنید، زیرا در زمان مسابقات گروهی عصبانیت ها بیشتر می شوند.

اگر اولین مسابقه‌تان است، باید بزرگ ترین هدف شما این باشد که فقط مسابقه را به اتمام برسانید و از آن به عنوان راهی برای مشاهده و تماشای اتفاقات داخل مسابقه استفاده کنید و فقط بر روی ایمنیتان تمرکز کنید و از اشتباهاتتان درس بگیرید. پس در مسابقه اول به دنبال پیروزی نباشید.

هدف یافتن تعادل است. اگر احساس می کنید فوق العاده قوی هستید و بهتر است که در حالت فشار رو به جلو رکاب بزنید، این کار را انجام دهید. اما اگر مشکل دارید، ابتدا به ایمنی خود فکر کنید و تا زمانی که با شرایط وفق پیدا کنید در حالت عقب رکاب بزنید. شما هنوز هم چیزهای زیادی از مسابقه یاد خواهید گرفت، حتی اگر برنده نشوید.

 

نفر اول یکی از مسابقات دوچرخه سواری جاده (کورسی) - آیبایک

 

4. محدودیت ها و مهارت های خود را بشناسید

اگر به فرودهای فنی عادت ندارید، هنگام فرود سعی کنید در حالت بدنی رو به عقب باشید. شما محدودیت هایتان را می دانید، و اولین مسابقه شما نباید زمانی باشد که محدودیت ها را پشت سر می گذارید.

پس سعی کنید توانایی های خود را دست بالا نگیرید! اگر به تازگی وارد مسابقات جاده ای شده اید، به طور واقع بینانه به احتمال زیاد در این مسابقه برنده نخواهید شد یا قراردادی حرفه ای برای مهارت های شیرینتان به شما پیشنهاد نمی شود، پس به خاطر خودتان هم که شده سعی کنید سالم بمانید.

 

5. حواستان به کار خودتان باشد

اگر کسی جلوی شما کار عجیبی انجام دهد (مثلاً ترمز بگیرد یا لاین خود را ناگهانی عوض کند)، شما همچنان مسئول نگه داشتن لاین خود هستید و نباید به طرف دوچرخه سواری که در کنارتان است خم شوید. پس یعنی شما علاوه بر مسئولیت دوچرخه، مسئولیت خودتان را هم بر عهده دارید.

 

6. پیش بینی پذیری خود را حفظ کنید

اگر کارهای دیوانه وار انجام ندهید (مانند رفتن روی سنگفرش در حالی که همه در مسیر اصلی و روی خطوط اصلی رکاب می زنند) صاف نگه داشتن بدنتان آسان و راحت است. به ویژه زمانی که تازه کار هستید، باید بر روی خطوط قابل پیشبینی رکاب بزنید. هیچ تغییر ناگهانی در سرعت یا حرکت انجام ندهید. اگر متوجه شدید که اتفاقی در مسیر پیش رویتان افتاده است و یا قرار است بیفتد، بیش از حد واکنش نشان ندهید و تغییر شدیدی ایجاد نکنید که باعث شود دوچرخه سوار پشت سرتان با شما برخورد کند.

 

7. ساده حرکت کنید

اگر در مسابقات دوچرخه سواری کورسی یا جاده‌ای تازه کار هستید، نگران مکان های استراتژیک برای حمله (یعنی شتاب گرفتن و جدا شدن از گروه)، یا جایی که می خواهید در پایان مرحله اسپرینت قرار بگیرید، نباشید. فقط روی تمام کردن مسابقه تمرکز کنید.

 

معرفی و بررسی انواع ست دنده (گروپست) کورسی (جاده ای) شیمانو

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]