چگونه بهترین کلاه را انتخاب کنید؟

چگونه بهترین کلاه را انتخاب کنید؟

?How to Choose Best Helmet

حادثه ها پی در پی و نا گوار برای دوچرخه سواران باعث شده کلاه دوچرخه سواری از اهمیت بالایی برخوردار باشد از این رو انتخاب کلاه مناسب بسیار مهم است. در این آموزش انتخاب کلاه مناسب برای رشته مورد نظر شما و نحوه انتخاب سایز کلاه دوچرخه بررسی و معرفی می شود.

کلاه های ایمنی روز به روز در حال پیشرفت هستند و مدل های عرضه شده به مراتب دارای استایل مناسب، تهویه بسیار عالی و در اغلب موارد دارای وزن پایین می باشند.

چه نوعی کلاهی برای چه رشته ای از دوچرخه سواری مناسب است !؟

کلاه های دوچرخه سواری به چندین دسته بندی تقسیم می شوند. که معمولا شامل مدل های اسپرت، جاده، کوهستان،  کلاه های فکدار دانهیل،  سبک آزاد و کلاه های مخصوص کودکان هستند. همه این مدل های برای محافظت دوچرخه سواران دربرابر ضربه های وارده در حالی که حداکثر سبکی، راحتی و شکل ظاهری مناسبی  داشته باشند، طراحی شده اند.

کلاه های اسپرت: مدل های اقتصادی(ارزان تر) که قابل استفاده برای تمامی دوچرخه سواران توریستی، جاده و کوهستان  می باشد.


کلاه های جاده: (کورسی)

 

کلاه دوچرخه سواری جاده سبکی بسیار رایج و پر استفاده است. در واقع تکامل یافته کلاه های کلاسیک است که سبک های کلاه های دوچرخه سواری از این سبک تکامل یافته اند و برای سبک های دیگر طراحی شده اند. از مزایای این کلاه  می توان به وزن پایین، تهویه هوای بالا و طراحی آیرودینامیک آن اشاره کرد. از این سبک کلاه در دوچرخه سواری جاده استفاده می شود و حتی مناسب دوچرخه سواری در شهر هم می باشد.


کلاه تایم تریل و پیست:

 

کلاه های تایم تریل و پیست در نهایت آیرودینامیکی برای رشته های پرسرعت دوچرخه سواری طراحی می شوند. این سبک از کلاه ها سبک تر و بسیار آیرودینامیکی تر از سبکهای کلاه های دیگر هستند. از این سبک کلاه در رشته های تایم تریل و رشته های پیست استفاده می شود.


کلاه های کوهستان اسپرت:

 

این سبک از کلاه ها به منظور حداکثر محافظت در برابر موانع مسیر ساخته شده اند. این کلاه ها به طور رایج دارای لبه آفتابگیر و پوشش وسیعتر جلوی سر می باشند. سیستم نگهدارنده مخصوص این کلاه ها در مسیرهای سخت، به طور ایمن و مستحکم روی سر باقی می ماند. این سبک کلاه بیشتر مناسب دوچرخه سواران کوهستان است.


کلاه کوهستان کراس کانتری xtc:

 

کلاه های کراس کانتری یکی از محبوب ترین سبک های کلاه هستند این سبک از کلاه همانند سبک اسپرت  به منظور حداکثر محافظت در برابر موانع مسیر ساخته شده اند با این تفاوت که قسمت محافظ پشت سر کوتاه تر و سبک تر از مدل اسپرت است. این  کلاه برای مسیرهای استقامتی کوهستان و مسابقات ایده آل است و به طور رایج دارای لبه آفتابگیر و پوشش وسیعتر جلوی سر می باشند.و اکثر دوچرخه سوارها از این نوع مدل استفاده میکنند دوچرخه سواران رشته سایکلوکراس نیز اغلب از  استفاده از این نوع کلاه ها تمایل نشان می دهند.


کلاه های فکدار دانهیل:

 

این سبک کلاه ها با مقاومت بسیار بالا در برابر زمین خوردگی های دوچرخه سوار در رشته پر از حادثه دانهیل و محیط های خطرناک طراحی شده اند. این کلاه ها معمولا با لباس مخصوص این رشته ورزشی دانهیل یعنی شولدر و زانو بند و آرنج بند مورد استفاده قرار  می گیرد.


فری استایل یا سبکهای آزاد:

 

این سبک از کلاه های دوچرخه سواری معمولا دارای پوشش متراکم تر و مقاوم در برابر ضربه های آنی در سرعت پایین طراحی شده اند. معمولا از این سبک کلاه برای رشته های تریال و BMX و گاها حتی دوچرخه سواری در شهر استفاده می شود.


کلاه مخصوص کودکان:

 

سبکی دیگر از کلاه هم وجود دارد که برای کودکان طراحی شده است. اگر کلاهی از سر کودک بزرگتر باشد نمی تواند فشاره وارده در زمان زمین خوردن کودک را بگیرد. درنتیجه لازم است کلاه سایز کودک باشد و این سبک کلاه در سایز های کوچکتر و بزگتر برای کودکان طراحی می شود.


به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات (1)