چگونه بدون دست دوچرخه سواری کنیم؟ (روش تضمینی)

دوچرخه سواری کردن بدون استفاده از دست - آیبایک

چگونه بدون دست دوچرخه سواری کنیم؟ (روش تضمینی)

دوچرخه سواری بدون دست فقط یک ترفند باحال و جالب نیست. اگر تا به حال یک مسابقه دوچرخه ‌سواری حرفه‌ای را تماشا کرده‌ باشید، احتمالاً دیده‌اید که چقدر می ‌تواند برای انجام کارهایی روی دوچرخه مانند خوردن یا بستن زیپ لباس بدون نیاز به توقف مفید باشد. با کمی تمرین، شما نیز می توانید یاد بگیرید که چگونه بدون دست سوار شوید تا بتوانید مانند یک حرفه ای با خیال راحت دستتان را داخل جیبتان کنید و بچرخید.

در ادامه تمرین‌ هایی برای تمرین نحوه سواری با یک دست روی فرمان و بعد از آن تمرین‌ هایی برای مسلط شدن به دوچرخه سواری بدون دست آورده شده است. توصیه می کنیم یک پارکینگ یا جاده خلوت (ترجیحاً مسطح) برای تمرین پیدا کنید.

 

با یک دست شروع کنید

قبل از یادگیری نحوه دوچرخه سواری بدون دست، ابتدا باید بدانید که چگونه فقط با یک دست سوار شوید. (به‌ علاوه، این حرکت به تنهایی یک مهارت مفید است.) در زیر دو تمرین اساسی برای یادگیری این حرکت، به ‌علاوه تکنیک ‌هایی برای انجام وظایف خاص روی دوچرخه آورده شده است.

 

مرحله اول: یک دست آزاد، یک دست مشغول

با دوچرخه سواری کردن با یک دست اعتماد به نفس خود را افزایش دهید تا بتوانید از دست دیگر برای خوردن، نوشیدن و علامت دادن استفاده کنید. به این صورت که با نگه ‌داشتن فرمان سمت راست خود از بخش نزدیک به کرپی (قسمتی از فرمان که به سمت مرکز هر دو فرمان نزدیک است) شروع کنید. 15 متر به طور متناوب در یک خط مستقیم پدال بزنید. دست ها را عوض کنید و همین حرکت را تکرار کنید. با هر دست به همان میزان تمرین کنید، نه فقط با دست غالب خود.

هنگام برداشتن دست، روی درگیر کردن عضلات مرکزی بدن برای حفظ تعادل تمرکز کنید و برای جلوگیری از انحراف، شانه‌های خود را مستقیم به جلو نگه دارید.

 

مرحله دوم: آمادگی داشته باشید، به عقب نگاه کنید

یاد بگیرید که به راحتی به پشت سر خود نگاه کنید. در همان موقعیتی که در عکس زیر آمده است قرار بگیرید. اجازه دهید بازوی چپ شما در کنار شما آویزان باشد. وزن خود را کمی به دست راست منتقل کنید. در حالی که هسته و ستون فقرات بدن خود را درگیر نگه می دارید و شکم خود را مستقیماً به سمت جلو قرار می دهید، از قسمت کمر بچرخید، فقط شانه های خود را به سمت چپ بچرخانید تا از روی شانه چپ خود به عقب نگاه کنید. باسن، زانوها و چرخ جلو را رو به جلو نگه دارید. بازوی چپ خود را کمی پشت سر خود حرکت دهید تا مچ دست روی استخوان دنبالچه قرار گیرد. این حرکت را تا 10 بار انجام دهید و در یک خط مستقیم رکاب بزنید و آن را در سمت راست تکرار کنید.

این تمرین‌ ها را چند بار در هفته انجام دهید تا زمانی که انجام حرکات برایتان راحت شوند، سپس از آن‌ ها به عنوان پایه ‌های سازنده برای سناریوهای دوچرخه سواری با یک دست در زیر استفاده کنید.

 

ترافیک پشت سر خود را بررسی کنید: ستون فقراتتان را آماده کنید، به عقب نگاه کنید. مهم است بدانید که در اینجا باید آرنج خود را شل کنید تا از انحراف فرمان خود جلوگیری کنید.

 

از جیب های کیف یا کوله‌تان به خوبی استفاده کنید: جیب های کولهتان را به صورت استراتژیک پر کنید. گوشی و غذای خود را در جیب های کناری قرار دهید. ابزارها و بقیه لوازم را باید در بخش وسطی کیفتان قرار دهید چرا که شما از آن ها در هنگام پدال زدن استفاده نخواهید کرد. همیشه کیفتان را به همین روش پر کنید تا از دستپاچگی جلوگیری کنید.

 

علامت توقف یا گردش: برای علامت دادن در مسیرها هنگام دوچرخه سواری، از سیگنال های دستی استفاده کنید تا اهداف خود را برای رانندگان واضح و قابل پیش بینی نشان دهید.

 

شاید علاقه مند باشید: 5 نکته برای انتخاب بهترین زین دوچرخه

 

دوچرخه سواری بدون استفاده از دست

تا اینجای کارشما هنر دوچرخه سواری را با یک دست کامل کرده‌اید. حالا وقت آن است که دوچرخه سواری بدون دست را امتحان کنید. در ادامه با تمرینات جدید همراه ما باشید.

 

روش اول: دست شناور

با سواری در یک خط مستقیم شروع کنید. می ‌توانید آن را در هنگامی که رکاب نمی زنید امتحان کنید، اما رکاب زدن برای حفظ حرکت، حفظ تعادل را آسان ‌تر می‌ کند. سعی کنید تا جایی که می توانید صاف بنشینید. لگن را به عقب بر روی استخوان های نشسته بچرخانید تا زین خود را احساس کنید و با ستون فقرات خود درگیر شوید. سپس دستان خود را روی دسته نگه دارید. این به شما این حس را می دهد که بدون دست سوار می شوید و در عین حال می توانید در صورت نیاز به سرعت، کنترل دوچرخه را بازیابی کنید.

اگر می خواهید از طریق این روش رکاب بزنید، مهم است که از هسته و ستون فقرات بدن خود برای ثابت نگه داشتن تنه در حالی که فقط پاهای خود را حرکت می دهید، استفاده کنید.

همانطور که احساس راحتی می کنید، نشستن بیشتر به صورت عمودی و پشت را تمرین کنید و تا زمانی که می توانید دستان خود را از هم دور نگه دارید. با تمرین کافی، باید بتوانید در حالی که دستان خود را در کناره های خود قرار داده و صاف بنشینید، سوار شوید. برای چالش بیشتر، بیرون آوردن اشیاء از جیب پیراهن خود و قرار دادن آن ها در داخل، یا پوشیدن جلیقه یا ژاکت و سپس درآوردن آن را تمرین کنید. این حرکات در نهایت در طول سواری مفید خواهد بود.

 

روش دوم: هدایت بدون فرمان

ممکن است تعجب کنید که بدانید می توانید دوچرخه خود را به آرامی بدون نگه داشتن دست روی فرمان هدایت کنید. در واقع، حرکت دادن صحیح دوچرخه و هدایت آن به طور کلی بیشتر از طریق باسن، جابجایی وزن و تکیه دادن دوچرخه انجام می شود تا استفاده از فرمان و چرخاندن چرخ جلو!

 

دوچرخه سواری بدون دست - آیبایک

 

همانطور که بدون دست سوار می شوید، سعی کنید دوچرخه خود را در یک جهت و سپس در جهت دیگر هدایت کنید، به این صورت که وزن خود را کمی جابجا کنید و باسن خود را بر روی زین یا روکش زین به سمتی که می خواهید بروید، هدایت کنید.

برای سهولت هر چه بیشتر، نگاه خود را بالا نگه دارید و به جلو نگاه کنید. این به حفظ تعادل کمک می‌ کند. بعلاوه شما باید ببینید که آیا چاله‌ ها یا زباله‌ هایی در جاده وجود دارد یا خیر.

به یاد داشته باشید که آرام باشید. حرکات ناگهانی تعادل شما را از بین می برد و مطمئن شوید که وزن خود را به سمت عقب و دور از چرخ جلو نگه دارید. اگر چرخ جلوی شما بیش از حد سنگین باشد، احتمالاً فرمان سرگردان خواهد شد.

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات (1)

Saeede

مچکرم واقعا مفید بودن