چگونه از پس سخت ترین تمرینات دوچرخه سواری بر بیاییم؟

چگونه از پس سخت ترین تمرینات دوچرخه سواری بر بیاییم؟ - آیبایک

چگونه از پس سخت ترین تمرینات دوچرخه سواری بر بیاییم؟

قطعا بعد از تماشای مسابقات دوچرخه سواری مانند تور دو فرانس، ممکن است انگیزه بیشتری داشته باشید تا تمرینات دوچرخه سواری بعدی خود را آغاز کنید. در این زمان برایتان مهم نیست که جلسه تمرین بعدی شما رکاب زنی با دوچرخه بر روی تپه ها و سربالایی ها باشد یا تمرین متقاطع یا روز پا در باشگاه باشد. اما چگونه می شود ذهن و بدن خودمان را برای تمرینات بسیار سخت تر و طاقت فرساتر آماده کرد؟

جلسات تمرینی که شما را از محدودیت‌ هایتان عبور می‌ دهد و به شما فشار وارد می کند، بدنتان را برای مقابله با درد و ناراحتی آماده می‌ کند. این همان زمانی است که می توانید از محدودیت های خود فاصله بگیرید و نمایشی حیرت انگیز را اجرا کنید. کار سخت، عزم و انضباط مورد نیاز برای انجام این تمرینات می تواند نه تنها برای بدن، بلکه برای ذهن نیز چالش برانگیز باشد. دالتون والترز دوچرخه ‌سوار اهل کالیفرنیا و قهرمان المپیک 2024 می گوید: “تمرین ‌های سخت به انرژی ذهنی بسیار زیادی نیاز دارند، به خصوص اگر تنها باشید.”

ما در آیبایک تصمیم گرفتیم نکاتی حرفه ای برای پشت سر گذاشتن تمرینات طاقت فرسا و سختی که محدودیت های شما را آزمایش می کنند، جمع آوری کنیم.

 

خودتان را آماده کنید

آمادگی جسمانی و ذهنی یک نکته کلیدی در تمرینات دوچرخه سواری است، به خصوص اگر به تنهایی تمرین می کنید. زمانی که احساس می کنید انگیزه دارید، رفتن به یک جلسه تمرینی ممکن است نیاز به آمادگی زیادی نداشته باشد اما زمانی که انگیزه کمتر از حد مطلوب باشد، بیرون رفتن از در هم برای شما موفقیت به حساب می آید. اگر انگیزه زیادی نداشتید بهتر است به توصیه والترز گوش بدهید که می گوید: “اگر فقط وسایلم را جمع کنم تا تمرین کنم یا لباس ‌هایم را برای سواری بپوشم، تمرینات برایم آسان تر می شود.”

 

دوچرخه سواری دو نفره - آیبایک

 

به تنهایی سختی نکشید

وقتی انگیزه دادن به خودتان سخت است، با یک دوست تماس بگیرید. یک مطالعه در انجمن پزشکی رفتاری نشان داد که ورزش با شریک زندگی باعث بهبود عملکرد می شود. سعی کنید تمام تمرینات دوچرخه سواری سخت خود را به تنهایی انجام ندهید. یک سواری سخت گروهی، استفاده از مسابقه برای تمرین یا تلاش برای انجام یک سواری با افراد قوی تر از خودتان، بیشترین آمادگی را برای شما فراهم می کند. تکرار چنین تمریناتی به تنهایی دشوار است و اعتماد به نفس زیادی برای روز مسابقه می‌ دهد.

فشار آوردن به خودتان برای ماندن در گروه یا تکمیل یک فاصله زمانی با یک دوست با نام اثر کوهلر شناخته می شود. نحوه تاثیر آن هم این است که هیچ کس نمی خواهد هنگام تمرین کردن در یک گروه ضعیف ترین عضو در نظر گرفته شود. بنابراین، همه بیشتر از زمانی که به تنهایی ورزش می‌کنند به خودشان فشار می ‌آورند، به‌خصوص اگر با افراد قوی‌ تر و حرفه ای تر تمرین کنید.

 

7 نکته برای ارتقاء سطح دوچرخه سواری در تابستان

 

سختی ها را در آغوش بگیرید و از محدودیت ها عبور کنید

با برآورده شدن انتظارات، کار شما آغاز می شود. همانطور که دانه‌های عرق روی پیشانی ‌تان جمع می‌ شود، نفس‌ تان تند می ‌شود و جرعه‌ های آب دیگر تشنگی‌ تان را برطرف نمی‌ کند، به بخش چالش ‌برانگیز تمرینات دوچرخه سواری وارد می ‌شوید. در این لحظه‌ ها، مسئله پیشروی و ادامه دادن رو به روی توقف و استراحت قرار می گیرد. استراحت برای چند دقیقه بیشتر آن هم زمانی که عضلات چهار سر ران و همسترینگ شما فعالیت زیادی کرده است می تواند بسیار سخت باشد. زمان و مکانی وجود دارد که باید نشانه ‌های بدن را نادیده بگیرید و به آن ها توجه نکنید. والترز می گوید که به چالش کشیدن خود برای تحمل فشار و خستگی ضروری است.

همانطور که ناراحتی و سختی را در آغوش می گیرید، برای تجسم موقعیت خوب یا داشتن عملکرد خوب وقت بگذارید. همین امر در مورد تجسم ترک و احساسات ناشی از آن نیز صدق می کند. وقتی می‌ خواهید تسلیم شوید، احساسی را تصور کنید که پنج دقیقه پس از تسلیم شدن به وجود می ‌آید. این همان احساس پر از پشیمانی است که بدترین اتفاق است.

 

دوچرخه سواری تک نفره - آیبایک

 

از شکست نترسید

غلبه بر درد در طول تمرینات دوچرخه سواری ضروری است، اما محدودیت هایی هم وجود دارد. والترز می گوید: “هرگز خود را در موقعیتی قرار ندهید که سلامت یا توانایی خود را برای حفظ ثبات به خطر بیندازید. به‌ علاوه، اگر با تمرین مشکل دارید و ضربان قلب، قدرت یا کیفیت کلی تلاش ‌تان دور از انتظارتان است، آن را متوقف کنید. هیچ اشکالی ندارد که در تمرین شکست بخورید.”

 

8 نکته دوچرخه سواری کوهستان برای افراد مبتدی!

 

صبر داشته باشید

صرف نظر از هدف، دستاوردهایتان، تحمل شما را برای رفتن به سطح بعدی افزایش می دهد. صبر احتمالا دست کم گرفته شده ترین استراتژی برای به دست آوردن قدرت و استقامت است، به خصوص پس از آسیب دیدگی یا دوری از دوچرخه سواری!

به عنوان ورزشکاران، ما همیشه زودتر از افراد دیگر از محدودیت ها عبور می کنیم اما وقتی بازی را شروع کردیم دیگر راه برگشتی وجود ندارد. شدیدترین و سخت ترین فاصله زمانی که یک ورزشکار تا به حال با آن روبرو می شود، فاصله زمانی صبر در هنگام مصدومیت است. این سخت ترین رقیب هر ورزشکاری است که با آن رو به رو خواهد شد. این وضع خیلی دردناک است و باید هفته ها هر روز منتظر باشید تا سلامت خودتان را بدست بیاورید اما این صبر باعث می شود شما قوی تر و باانگیزه تر شوید.

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]