چه مدل صندلی کودک دوچرخه را انتخاب کنیم؟

چه مدل صندلی کودک دوچرخه را انتخاب کنیم؟ - آیبایک

چه مدل صندلی کودک دوچرخه را انتخاب کنیم؟

اگر می خواهید با کودک شش ماهه تا پنج ساله‌تان دوچرخه سواری کنید، یکی از بهترین وسایلی که می توانید استفاده کنید، صندلی کودک دوچرخه است. این مقاله به شما کمک می کند تا مناسب ترین صندلی دوچرخه کودک خود را انتخاب کنید و همراه با ایمنی و راحتی دوچرخه سواری کنید.

اکثر صندلی های کودک برای کودکان بین سنین حدود نه ماه تا پنج سال مناسب هستند. صندلی های جلو به توانایی کودک شما برای نشستن بدون تکیه گاه بستگی دارد، یعنی بتوانند بدون تکیه گاه روی دوچرخه بنشینند.

برخی از صندلی‌ ها تکیه گاه و پشتی دارند که باعث می شود تا کودکان 6 ماهه هم بتوانند بدون مشکل روی آن بنشینند. به هر حال صندلی های حفاظ دار برای کودکان مناسب ترند زیرا می توانند بدون افتادن بخوابند. این صندلی ها معمولاً برای کودکانی با وزن تا حدود 20 کیلوگرم مناسب هستند. حتی اگر یک صندلی به اندازه کافی محکم باشد که بتواند کودکی سنگین تر از این وزن را حمل کند، ایده بدی است که از آن استفاده کنید.

 

کدام یک از صندلی های کودک دوچرخه را انتخاب کنیم؟

استفاده از صندلی های جلو و عقب کودک در یک دوچرخه امکان پذیر است اما به شرط اینکه در مناطق کفی رکاب بزنید زیرا استفاده از هر دوی آن ها دوچرخه را بسیار دست و پا گیر می کند. تریلر کودک یک راه حل برتر برای افرادیست که دو کودک دارند. اگر فقط به یک صندلی کودک نیاز دارید، با در نظر گرفتن ویژگی های هندلینگ، پدال زدن و ایمنی بهتر است از صندلی های عقب استفاده کنید.

 

صندلی عقب

صندلی های عقب محبوب ترین نوع صندلی در بازار هستند. تمام مدل های صندلی عقب بزرگ‌ تر از صندلی‌ های جلو هستند و ویژگی‌ های بیشتری مانند قابلیت خوابیدن، تعلیق و تسمه ‌های شانه‌ای با قابلیت تنظیم را دارند.

صندلی های عقب می توانند روی فریم دوچرخه یا ترکبند نصب شوند. پیشنهاد ما این است که از صندلی های عقب که بدنه متصل می شوند استفاده کنید زیرا امنیت و راحتی بیشتری دارند، مگر اینکه دوچرخه‌تان مناسب صندلی های متصل به فریم نباشد. مدل هایی که به بدنه متصل می شوند پایدارتر و محکم تر هستند اما نمی توان آن ها را روی دوچرخه هایی با سیستم تعلیق عقب نصب کرد.

صندلی های کنسولی از یک براکت پلاستیکی بزرگ استفاده می کنند که توسط دو پیچ به فریم پایینی لوله زین متصل می شوند. همچنین یک صندلی دو ستونه دارد که تکیه گاه به آن متصل می شود. بعضی از آن ها ممکن است تعلیق فنری داشته باشند و کودکان کوچکتر به دلیل وزن سبکی که دارند ممکن است به جلو خم شوند. کودکان سنگین تر و یا استفاده طولانی مدت ممکن است صندلی ها را بیش از حد خم کنند و به سمت لاستیک عقب یا گلگیر خم شوند. معمولاً هرچه بیشتر هزینه کنید، صندلی محکم تری می توانید انتخاب کنید.

 

صندلی کودک دوچرخه کنسولی - آیبایک

 

صندلی‌ هایی که به گلگیر عقب متصل می شوند با یک بند ایمنی در اطراف پایه صندلی یا لوله زین برای امنیت بیشتر قفل می‌ شوند.

 

صندلی کودک دوچرخه متصل به ترکبند - آیبایک

 

صندلی‌ هایی که مستقیماً به لوله زین متصل می شوند، پایه‌ های بلندی دارند و با پیچ و مهره متصل می شوند. این نوع صندلی ها براکتی دارند که برای جلوگیری از حرکت جلو و عقب صندلی طراحی شده اند.

 

صندلی کودک دوچرخه متصل به ترکبند - آیبایک

 

بیشتر صندلی ‌ها به دوچرخه ‌هایی با سایز متوسط ​​یا بزرگ با فریم های معمولی متصل می شوند. دوچرخه های فریم کوچک و مدل هایی که فریم بالایی آن ‌ها افتاده است، می ‌توانند برای صندلی هایی که به لوله زین متصل می شوند مشکلاتی ایجاد کنند.

فریم های باز (دوچرخه هایی که فریم بالایی ندارند) می ‌توانند وقتی با کودکی سنگین‌ تر روی صندلی عقب دوچرخه ‌سواری می‌کنید، بچرخند، زیرا ساختارشان به اندازه کافی محکم نیست. اگر می‌خواهید این نوع دوچرخه را با صندلی کودک تطبیق دهید، به دنبال فریم های تقویت کننده باشید.

 

صندلی جلو

صندلی های جلو معمولاً به فریم بالایی، میله ای ثابت در بالای فریم یا براکتی پشت کرپی متصل می شوند. برخی از این صندلی‌ ها همان صندلی های قالب گیری شده صندلی های عقب هستند اما در ابعاد کوچکتر و برخی دیگر زین یا زیرپایی های کوچکی هستند که به بدنه متصل می شوند.

 

مزایای صندلی جلو

  • کودک شما می تواند دید بیشتری داشته باشد.
  • می توانید راحت تر با فرزندتان صحبت کنید.
  • می توانید ترافیک و آنچه پیش رو دارید را به راحتی توضیح دهید.
  • می توانید دو صندلی روی یک دوچرخه داشته باشید
  • تعادل بهتری هنگام رفتن روی دست اندازها دارید.
  • سوار و پیاده شدن از دوچرخه راحت تر است.
  • کودک شما نمی تواند پشت لباس یا موهای شما را بکشد.

 

معایب صندلی جلو

  • در صورت برخورد به موانع یا ترمز ناگهانی، ممکن است به سمت کودک خود به جلو حرکت کنید و با او برخورد کنید.
  • ممکن است به طرز ناخوشایندی رکاب بزنید و زانوهایتان به سمت بیرون باشد.
  • کودک شما بیشتر در معرض سرمای باد قرار دارد.
  • زین های کوچکی که به فریم بالایی متصل می شوند، برای چیز دیگری جز سفرهای کوتاه توصیه نمی‌ شوند. یک کودک خسته می تواند به پهلو بلغزد یا اجازه دهد پا به چرخ جلو برخورد کند.

 

صندلی کودک دوچرخه جلو - آیبایک

 

نکات نصب صندلی کودک دوچرخه

اگر به دوچرخه سواری با خورجین های عقب دوچرخه عادت دارید، به دوچرخه سواری با صندلی های عقب هم می توانید عادت کنید. البته خورجین ها وزن را در اطراف یا بین محورها منتقل می کنند در حالی که صندلی ‌های کودک وزن را در بالا و پشت محور عقب منتقل می کنند و ممکن است دوچرخه را بی ‌ثبات کند.

برای بررسی اینکه پایه صندلی نسبت به محور عقب کجا قرار می گیرد، یک خط میانه پشت زین در نظر بگیرید. هرچه فاصله آن نسبت به محور کمتر باشد، هندلینگ بهتری خواهد داشت. اگر همسطح یا نزدیک زین باشد خیلی بهتر است. حداکثر فاصله ای وجود ندارد اما فاصله کمتر از 10 سانتی متر یک قانون منطقی است.

قبل از اینکه با کودکتان روی صندلی سوار شوید، سعی کنید آن را با وزنه سنگینی مانند یک گونی 7 تا 10 کیلوگرمی سیب زمینی امتحان کنید و رکاب بزنید. این به شما کمک می کند بتوانید تخمین بزنید که حمل کودکتان چگونه است!

در ابتدا، به خصوص در سرعت های آهسته، ممکن است کمی بی تعادل شوید و به سمت چپ و راست متمایل شوید. وسوسه نشوید که روی پدال ها بایستید تا در سربالایی ها رکاب بزنید. دوچرخه با وزن شما روی زین عملکرد بهتری دارد، بنابراین در سربالایی ها دنده را سبک کنید و رکاب بزنید. وقتی از یک مسیر شیب دار بالا می روید، افتادن آسان تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید.

 

چگونه با کودکان دوچرخه سواری کنیم؟

 

می‌توانید اثر عدم تعادل صندلی عقب را تا حدی با استفاده از خورجین در جلوی دوچرخه و پر کردن آن‌ها با خریدهای روزمره، لوازم کودک نوپا یا موارد دیگر تثبیت کنید. وزن اضافی در اطراف چرخ جلو، فرمان را ثابت می ‌کند و لاستیک را روی آسفالت ثابت نگه می ‌دارد. این نکته می تواند در سربالایی ها به شما کمک زیادی کند زیرا عدم تعادل چرخ جلو در سربالایی ها می تواند باعث سرنگونی دوچرخه شود.

صندلی‌ های کودک جلو تاثیر چشمگیری بر روی هندلینگ ندارند اما همچنان مانند یک بار بر روی دوچرخه شما سنگینی می کند تا حس و حال دوچرخه سواری را از دست ندهید. اگر احساس می کنید ممکن است با حمل یک صندلی کودک کنار نیایید بهتر است یک دوچرخه کودک یا سه چرخه کودک انتخاب کنید تا فرزند دلبندتان پا به پای شما رکاب بزند و همراهتان بیاید. به این شکل یک ورزش خانوادگی هم داشته اید.

همچنین باید سوار و پیاده شدن از دوچرخه را با صندلی کودک در جای خود تمرین کنید. اگر مثل عادت پای خود را از سمت دیگر به پشت دوچرخه بچرخانید تا در یک سمت بایستید، خطر لگد زدن به سر مسافر کوچولوی خود را دارید. در عوض باید از سعی کنید پای خود را از فریم بالایی دوچرخه عبور دهید.

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]