چرا نباید دوچرخه را بیرون از خانه نگهداری کرد؟

چرا نباید دوچرخه را بیرون از فضای خانه نگهداری کرد؟ - آیبایک

چرا نباید دوچرخه را بیرون از خانه نگهداری کرد؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است در نهایت دوچرخه را در بیرون از خانه نگهداری کنید. در حالت ایده آل، همه ما دوست داریم که یک فضای سرپوشیده که وسعت آن به اندازه‌ای کافیست که بتوانیم دوچرخه خود را در آن جا قرار دهیم، داشته باشیم. اما با توجه به مشکلات زیادی که وجود دارد مانند پله های بسیار زیادی که بالا بردن دوچرخه ممکن است برایتان سخت باشد، می توانیم بگوییم که واقعا نگهداری دوچرخه در داخل خانه می تواند مشکل باشد.

پس تا چه مدت می توانید دوچرخه تان را قبل از اینکه فرسوده شود در بیرون از خانه نگهداری کنید؟ باید بگوییم که به شرایط مختلفی بستگی دارد!

 

7 راهکار جلوگیری از سرقت دوچرخه

 

معایب نگهداری دوچرخه در بیرون از خانه

اول از همه، باید ببینید که دوچرخه شما در چه سالی ساخته شده است. دوچرخه های جدیدتر (دوچرخه های دهه گذشته) به احتمال زیاد دارای مهر و موم های بهتری بر روی بدنه، فرمان، دوشاخ و سایر قسمت هایی هستند که در برابر فرسودگی و خراب شدن آسیب پذیرند، به خصوص اگر یک دوچرخه کوهستان حرفه‌ای داشته باشد. همچنین باید دقت کنید که محل زندگیتان هم تاثیر زیادی دارد. دوچرخه هایی که در مکان هایی با باران یا رطوبت زیاد قرار می گیرند، احتمال بیشتری دارد که زودتر خورده و فرسوده شوند.

بعد از چند روز قرار گرفتن دوچرخه زیر باران و رطوبت ممکن است آسیبی را مشاهده نکنید اما بعد از یک هفته خواهید دید که چه آسیب های قابل مشاهده‌ای به دوچرخه شما وارد شده است.

در این زمان زنجیر شروع به زنگ ‌زدگی می ‌کند، به خصوص اگر در یک منطقه مرطوب زندگی کنید. این یک روند کند است و بر اساس سطح زنجیری که روی دوچرخه‌تان قرار دارد کمی متفاوت است. زنجیرهای با کیفیت دارای قطعات فولادی ضد زنگ بیشتری هستند تا به سرعت زنجیرهای مدل پایین ‌تر زنگ نزنند.

 

دوچرخه در فضای باز و خارج از خانه - آیبایک

 

از این نقطه تمام قطعات شما تحلیل می رود. با گرما، قطعات پلاستیکی و لاستیکی شما شروع به خراب شدن می کنند. رنگ ها محو می شوند و پلاستیک شکننده می شود. این موضوع در هوای سرد چندان نگران کننده نیست، اما زمانی که دما کاهش می یابد، اگر دوچرخه خود را در بیرون از خانه نگهداری کنید، با مشکلات بیشتری در مورد زنگ زدگی و خرابی قطعات مواجه خواهید شد.

یاتاقان های شما شروع به گیر کردن و بسته شدن یا شکستن خواهند کرد. سپس کابل‌ های شما خورده می‌شوند (کابل فولادی داخل آن اکسید می‌شود و شما کشش زیادی خواهید داشت تا تعویض دنده و ترمز را کاهش دهید). نور خورشید همچنین قطعات پلاستیکی دوچرخه شما را تخریب می کند. یکی از آن ها غلاف انتهای بیرونی محفظه کابل است (که خراب می شود و ترک می خورد و می بینید که تمام سیم های محفظه بیرون می آیند).

مدت زمان آسیب دیدن بستگی به این دارد که دوچرخه شما در معرض نور مستقیم خورشید باشد یا رطوبت. در بدترین حالت ممکن است حدود یک ماه طول بکشد تا تمام قطعات دوچرخه شما از دست بروند. در مکان هایی که آب و هوا تقریباً عالی است، اگر اجزایی از جنس متوسط و معمولی ​​​​روی دوچرخه خود داشته باشید، ممکن است سه تا چهار ماه طول بکشد تا شما همه این موارد گفته شده را مشاهده کنید.

 

جلوگیری از پنچر شدن لاستیک دوچرخه + نکات ضروری

 

یک روش وجود دارد که می توانید تا حدودی سرعت این روند را کاهش دهید. داشتن یک برزنت روی دوچرخه در بیرون از خانه حداقل می تواند از آن در برابر باران و آفتاب محافظت کند.

اگر قرار است از برزنت استفاده کنید، آن را مستقیماً روی دوچرخه قرار ندهید. این برزنت می ‌تواند مانند یک چادر عمل کند که رطوبت را به دام می‌اندازد. اگر برزنت را بالای دوچرخه‌تان قرار دهید، مانند یک سایبان، کار بهتری است.

همچنین می‌توانید با استفاده از یک لایه گریس در امتداد دوشاخ، خوردگی را به تاخیر بیندازید که می‌تواند به عنوان مانع دوم برای جلوگیری از ورود آب عمل کند.

 

استند یا نگهدارنده قرار دادن دوچرخه در داخل خانه - آیبایک

 

سعی کنید کابل‌ ها و سر پیچ ‌ها را به‌طور پیشگیرانه روان‌ کاری کنید. حتی رزوه ‌های پیچ‌ ها را در جایی که با سایر قسمت‌ها ارتباط دارند، روغن کاری کنید. این کار باعث می شود تا مانع از چسبیدن آن‌ ها به یکدیگر ‌شود.

هنگامی که به تازگی قطعات دچار زنگ زدگی می شوند اگر سریع عمل کنید، هنوز زمانی برای احیای قطعات خود وجود دارد.

زنگ ‌زدگی در بیشتر مواقع خیلی بد نمی‌ شود، و معمولاً می‌توانید با زدن مقداری روغن روی آن از آن مراقبت کنید. اگر یک دوچرخه ساحلی با گلگیر دوچرخه زنگ زده دارید، یکی از ترفندهایی که می توانید انجام دهید این است که فویل آلومینیومی را بردارید و آن را روی گلگیر خود بمالید. این کار به از بین بردن زنگ کمک می کند چرا که مانند یک برس سیمی عمل می کند. به یاد داشته باشید که از فویل آلومینیومی نازک استفاده کنید، نه از چیزهای بسیار سنگین.

 

راهنمای گام به گام تمیز کردن دوچرخه

 

نتیجه گیری

قرار دادن دوچرخه خود در بیرون برای یک یا دو روز آسیب بزرگی وارد نمی کند. ممکن است پس از یک هفته بی توجهی، علائم زنگ زدگی را مشاهده کنید. پس از یک ماه در شرایط بد، قطعات دوچرخه مورد علاقه شما شروع به تخریب می کند. پولی که برای تعویض قطعات خورده شده خرج می ‌کنید می ‌توانست برای یک راه‌ حل آسان برای قرار دادن دوچرخه در داخل خانه مانند یک قفسه در فضای کوچک یا یک سیستم آویز عمودی خرج شود .

اگر در نهایت باز هم نتوانستید آن را در داخل خانه جای دهید، دوچرخه خود را زیر یک سرپناه به شکل یک سایبان برزنتی برای جلوگیری از خراب شدن قرار دهید.

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظر خود را بنویسید