وضعیت بدن هنگام دوچرخه سواری در هوای سرد و زمستانی

دوچرخه سواری در هوای سرد و زمستانی

وضعیت بدن هنگام دوچرخه سواری در هوای سرد و زمستانی

چه اتفاقی برای بدن در هنگام دوچرخه سواری در هوای سرد و زمستانی می‌افتد و راهکار چیست؟

بدن انسان به طور طبیعی در برابر سرما مقاوم نیست. نهایت دمایی که بدن تمایل به نگهداری آن دارد 37 درجه سانتی گراد است. اگر دمای بدن افت پیدا کند اندام های ما برای حفاظت از بقا می جنگند و به این معنی نیست که شما باید در فصل زمستان یا هوای سرد دوچرخه سواری را کنار بگذارید یا فقط در فصل تابستان دوچرخه سواری کنید.

اما یکی از موارد بسیار مهم این است که بدانیم برای بدنمان در هوای سرد چه اتفاقی میفتد تا بتوانیم بهتر امنیت خودمان را تامین کنیم، محدودیت ها را بدانیم و صد البته که لباس بپوشیم. به همین علت برای شما همراهان آیبایک مطلبی آماده کرده‌ایم تا به راحتی از ساز و کار بدنتان در هوای سرد آگاهی پیدا کنید و بفهمید که چگونه می توانید از بدنتان محافظت کنید تا به راحتی یک دوچرخه سواری دلپذیر را تجربه کنید.

 

 عضلات منقبض می شود

لحظه ای که از در بیرون می روید، می توانید احساس کنید که عضلات خود را برای سرما محکم یا به اصطلاحی منقبض می کنند. آنها منقبض و سفت تر می شوند و دامنه حرکت شما را محدود می‌کنند که می‌تواند باعث شود زمانی که اولین رکاب ها را بر روی دوچرخه خود می زنید برایتان سخت تر از روزهای دیگر باشد.

پزشکان فیزیولوژیست ورزشی می گویند: می‌توانید با گرم کردن پیش از دوچرخه سواری اثر مهاربندی را جبران کنید . سپس به خودتان زمان بیشتری بدهید تا وقتی بیرون می‌روید، راحت به کارها بپردازید.

 

گرم کردن برای دوچرخه سواری در های سرد

 

 

مسیر خون به سمت مرکز

بدن شما در درجه اول از اندام های اصلی شما محافظت می کند. این موضوع به معنی این است که که خون شما از اندام ‌های دیگر دور می‌شود و به مرکز بدنتان می‌رود، به همین دلیل است که گرم نگه داشتن دست‌ها و پاها (و حتی صورت) هنگام دوچرخه سواری در سرما بسیار سخت است، حتی زمانی که فقط کمی هوای سرد به ما می‌خورد. بدیهی است که می‌خواهید با محافظت از سر، پاها و دست‌هایتان با لباس‌های گرم، دستکش‌های عایق‌دار، جوراب‌های حرارتی و روکش‌های کفش، پاسخ مناسبی بدهید. (لوازم جانبی دوچرخه و پوشاک گفته شده برای دوچرخه سواری در هوای سرد ضروری است و سعی کنید که هنگام خرید دوچرخه آن ها را تهیه کنید)

 

بهتر است بخوانید: 13 نکته برای دوچرخه سواری در هوای بارانی!

 

تغییر ضربان قلب

به طور معمول، ضربان قلب شما در پاسخ به سرما کاهش می یابد، زیرا شروع به پمپاژ خون کمتری به پوست و اندام های شما می کند. وقتی شروع به حرکت می‌کنید، قلب شما باید سخت ‌تر کار کند تا شما را گرم نگه دارد و در عین حال خون را به ماهیچه ‌های در حال کارتان منتقل کند، بنابراین ضربان قلب شما ممکن است کمتر از مقداری باشد که در هوای گرم اتفاق میفتد. این کار باعث افزایش فشار خون نیز می شود. برای کمک به این امر، کاملاً خود را گرم نگهدارید و انتظار نداشته باشید زمانی که دما مانند عصر یخبندان است تغییری در شما ایجاد شود. دوچرخه‌ سواری در هوای سرد چالش ‌های خاص خود را دارد.

 

دوچرخه سواری در برف

 

 

انقباض ورودی های هوا

مکیدن هوای سرد و خشک، گرما و رطوبت را از مجاری تنفسی و ریه‌های شما دفع می‌کند که می‌تواند باعث تنگی نفس شما شود یا حتی باعث ایجاد آسم ناشی از ورزش در افرادی شود که مستعد این بیماری تنفسی هستند. باز هم باید قبل از هرکاری بدنتان را گرم کنید تا وقتی از در بیرون رفتید، پف نکنید. همچنین از یک شال گردن یا اسکارف استفاده کنید تا هر موقع که جریان هوای سرد را احساس کردید جلو بینی و دهانتان قرار دهید.

 

شاید علاقه مند باشید: مهم ترین لوازم دوچرخه کوهستان

 

آبریزش بینی

این وظیفه مجاری بینی شما است که هوایی را که در ریه های خود استنشاق می کنید گرم و مرطوب نگهدارند. هنگامی که در هوای سرد و خشک به سختی نفس می‌کشید، مجاری شما بیش از حد فعال می‌شود و تولید مایعات را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که مایع اضافی خارج شود. برای جلوگیری از آن کار زیادی نمی توانید انجام دهید، اما داشتن یک جفت دستکش خوب با یک دستمال پاک کننده بینی به جلوگیری از آن کمک می کند.

 

پوشش و لبای در هوای سرد و زمستانی

 

 

ادرار بیشتر

از آن جایی که بدن شما خون و مایعات بیشتری را برای محافظت از اندام ها و گرم نگه داشتن شما به داخل بدنتان می فرستد، مغز سیگنالی دریافت می کند که حجم کلی مایعات بدن شما را کاهش دهد، بنابراین تمایل به ادرار کردن بیشتر می شود.

دوچرخه سواران اروپایی و آمریکایی معمولا از لباس هایی استفاده می کنند که اجازه ادرار کردن بدون ایستادن یا موارد دیگر را به دوچرخه سوار می دهد. اما از آنجایی که این فناوری هنوز در ایران موجود نیست همیشه باید راهی برای تخلیه پیدا کنید.

به یاد داشته باشید، حتی اگر به اندازه یک روز بسیار گرم هم تشنه نباشید، باز هم مایعات خود را از دست می دهید بنابراین مراقب هیدراتاسیون (مدیریت کردن حجم آب مصرفی) خود باشید.

 

احساس زنده بودن

دوچرخه سواری در سرما و هوای سرد در مقایسه با هوای گرم بسیار نیرو بخش تر است. همچنین از آنجایی که بدن شما در سرما باید سخت‌تر کار کند، اندورفین بیشتری دریافت می‌کنید که راهی عالی برای شکست دادن حالت غمگین کننده زمستانی است.

 

دوچرخه سواری گروهی در زمستان و هوای سرد

 

 

ممکن است شروع به لرزیدن کنید

اگر هنوز بیشتر از آنچه که تولید می کنید گرمای خود را از دست می دهید (با وجود گرم کردن کامل ) ممکن است سرما بخورید. پوست شما با چیزی که به عنوان مور مور شناخته می شود به این سرما پاسخ می دهد که تلاش بدن شما برای ایجاد فضای عایق بیشتر هوا در داخل موها و پوست شماست. اما از آن جا که موهای بدن افراد با یکدیگر متفاوت است این عمل چندان تفاوتی ایجاد نمی کند. مرحله بعدی لرز یا انقباض غیرارادی عضلات برای تولید گرمای بیشتر است. این حرکت تا حدودی کار می کند. وقتی به نقطه ی لرزش رسیدید، وقت آن است که سرپناهی پیدا کنید و خود را گرم کنید چرا که قطعا علاقه‌ای برای رفتن به هیپوترمی ندارید.

 

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات (1)

[…] وضعیت بدن هنگام دوچرخه سواری در هوای سرد و زمستانی […]