نحوه برطرف کردن بی حسی انگشتان پا هنگام دوچرخه سواری

نحوه برطرف کردن بی حسی انگشتان پا هنگام دوچرخه سواری

دوچرخه ‌سواران اغلب تصور می کنند که سرما یا کفش‌ های  دوچرخه سواریشان باعث بی‌ حس شدن انگشتان پا در حین دوچرخه ‌سواری و یا گزگز کردن پاها می ‌شود. این بی حسی پا و یا انگشتان پا، مشکل رایجی است که برخی از دوچرخه سواران را آزار می دهد. اگرچه ممکن است در یک سواری معمولی این موضوع آنچنان بارز نباشد اما اگر به طور منظم رخ دهد، می تواند لذت دوچرخه سواری را از بین ببرد.

این درد می تواند نشانه این باشد که دوچرخه سوار باید کفش های خود را بررسی کند و یا تناسب دوچرخه خود را تغییر دهد. بنابراین برای کمک به شما در حل این مشکل، در ادامه مواردی را بررسی می کنیم که باعث به وجود آمدن این مشکل می شوند و یاد می گیریم که چگونه آن ها را رفع کنیم.

 

علل رایج بی حسی پا و انگشتان در حین دوچرخه سواری

بی حسی انگشتان و پا در دوچرخه اغلب دو دلیل اصلی دارد: فشردگی اعصاب یا محدودیت گردش خون .

عوامل متعددی می ‌توانند باعث فشردگی اعصاب شوند از جمله: قوز کردن، بد نشستن، استفاده از کفش ‌های خیلی تنگ یا خیلی باریک، اندازه و نصب نادرست وضعیت پدال. همچنین حتی پیچ و مهره‌ های کف کفش که به پدال متصل می شوند می توانند بیش از حد بلند باشند و به کف پای دوچرخه سوار فشار بیاورند و باعث بی حسی شوند.

وضعیت دوچرخه سواری شما نیز ممکن است ارتباط زیادی با درد یا بی حسی پا داشته باشد. وقتی دوچرخه‌ سواری می‌ کنید، فشار زیادی در ناحیه کمر و لگن وجود دارد و تعدادی از دوچرخه‌ سواران دچار نوعی بی‌ حسی پا می ‌شوند. این بی حسی به این خاطر است که اعصاب در آن ناحیه فشرده می‌ شوند.

 

درد و بی حسی پا و انگشتان پا هنگام دوچرخه سواری - آیبایک

 

مطمئناً می توان با وجود بی حسی به رکاب زدن ادامه داد اما بهتر است علت آن را شناسایی کنید تا هم مشکل را حل کنید و هم از آسیب بالقوه عصبی پایدار جلوگیری کنید.

هر زمان که فشار عصبی نادیده گرفته شود، احتمال آسیب ماندگار وجود دارد. یکی از این مشکلات نوروم مورتون است، زمانی که یکی از شاخه‌های عصب کف پا در حالی که سعی می‌کند از عصب در برابر فشار محافظت کند، بافت اسکار ایجاد می‌کند. در نتیجه درد و بی حسی پایدار یا دائمی به وجود می آید. اگر کفش‌های شما خیلی باریک باشد، می‌تواند شرایط را تشدید کند اما افزودن محافظ های کف پا مانند کفی های طبی ورزشی می توانند به بهبود شرایط کمک کند.

همچنین بی ‌حسی و گزگز می‌ تواند نشانه‌ای از محدودیت گردش خون باشد که معمولاً مربوط به کفش‌ ها با درجه حرارت نامناسب است، زیرا پاها اغلب اولین قسمت بدن هستند که تحت تأثیر هوای سرد قرار می گیرند.

رکاب زدن با کفش های مختلف یا تغییر نحوه نشستن روی دوچرخه، حتی به طور موقت، می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چرا پاها و انگشتان شما بی حس می شوند یا گزگز می کنند.

 

نحوه رفع بی حسی پا و انگشتان در حین دوچرخه سواری

در حالی که دانستن علت برای راه‌ حل های طولانی‌ مدت اهمیت دارد، راه ‌هایی برای کاهش کوتاه مدت این مشکل وجود دارد.

ابتدا سعی کنید کفش های خود را گشاد کنید، به خصوص در گرما. این کار هم فشار را کاهش می دهد و هم به گردش خون کمک می‌ کند. گاهی اوقات پیاده شدن از دوچرخه و ماساژ ساده پا نیز کمک کننده خواهد بود.

ما سه نکته کلیدی برای جلوگیری از بی حس شدن پاها و انگشتان پا داریم، زیرا درمان بی حسی در هنگام دوچرخه سواری راه حلی برای همه نیست. حتی ممکن است لازم باشد برای آزمایش تجهیزات مختلف به فروشگاه دوچرخه در محله‌تان بروید.

 

 

آموزش دوچرخه سواری با پدال های قفل شو!

 

مطمئن شوید که کفش هایتان مناسب هستند

کفی سفت کفش های دوچرخه سواری برای انتقال نیرو عالی هستند اما این بدان معناست که انگشتان پای شما در حین رکاب زدن فضای زیادی ندارند. انگشتان پاهای شما به فضا نیاز دارند تا متورم نشوند و کفش هم باید راحت باشد و هیچ نقطه فشاری نداشته باشد.

بیشتر کفش‌های دوچرخه‌ سواری از موادی ساخته شده‌اند که قرار نیست زیاد کشش داشته باشند، اما این به این معنی است که مستحکم هستند و منفذهای بسته ای هم دارند. بنابراین باید کفش هایتان از روز اول راحت باشند و اگر اینطور نبود پس احتمالا کفش اشتباهی را خریداری کرده اید.

در مورد کفش های قفل شو و پدال ‌های مختلف از فروشگاه دوچرخه محلی مورد اعتماد خود سؤال کنید، زیرا آن ها باید اطلاعات زیادی از تعامل پا با دوچرخه داشته باشند.

 

کفش مناسب دوچرخه سواری - آیبایک

 

از کفی های مناسب استفاده کنید

کفی های طبی دوچرخه سواری بخشی دارند که قوس‌ پاهای شما را پر می کنند. بسیاری از کفش‌ های دوچرخه‌ سواری دارای انواع کفی هایی هستند که قوس پای شما را پر می کنند یا اگر احساس می کنید کفی نامناسبی دارد می توانید با کفی های مرغوب تر آن را جایگزین کنید.

کفی های طبی ورزشی نه تنها از مشکلات قوس پا جلوگیری می‌ کنند بلکه می‌ توانند کارایی را افزایش دهند و به توزیع فشار در کل ناحیه کف پا نیز کمک کنند. این موضوع باعث حذف نقاط فشاری می ‌شود که باعث فشردگی عصب یا از دست دادن گردش خون می ‌شوند.

مکانیک و فیزیولوژی پا در حین دوچرخه ‌سواری در مقایسه با فعالیت ‌های زمینی مانند دویدن متفاوت است. نقش ارتزهای پا باید به ‌صورت ویژه بسته به مشکلاتی که دوچرخه‌ سوار تجربه می ‌کند، طراحی و توصیه شود. در برخی موارد، آن‌ ها می ‌توانند بی ‌حسی و سوزن سوزن شدن را کاهش دهند اما کفی ‌ها یک درمان کامل نیستند و ممکن است برای همه مناسب نباشند، بنابراین پیشنهاد می کنیم با یک متخصص پا همکاری کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما مناسب تر است.

 

انواع کفی های مناسب کفش دوچرخه سواری - آیبایک

 

دوچرخه را متناسب با شرایط خودتان تنظیم کنید

تشخیص دقیق جزئیات نحوه نشستن روی دوچرخه برای دوچرخه سواران تازه کار سخت است، بنابراین همکاری با یک متخصص دوچرخه سواری برای ارزیابی فیزیکی مکانیک و ساختار پا می تواند به تعیین علت مشکلات پا و انگشتان کمک کند.

وضعیت بیش از حد بلند یا پایین صندلی یا یک ناهماهنگی تشخیص‌ داده نشده در طول پا می ‌تواند فشار زیادی به کمر و باسن شما وارد کند و باعث به وجود آمدن علائمی مانند بی ‌حسی و سوزن سوزن شدن شود.

تناسب صحیح دوچرخه عموماً شامل نگاهی دقیق به سایر عوامل بی‌ حسی مانند موقعیت نشستن، ایستادن و رکاب زدن می شود و بهتر است از فردی حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید تا به مشکلات دیگر دچار نشوید.

6 راه برای رفع شایع ترین دردهای دوچرخه سواری

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]