13 فایده دوچرخه سواری برای بانوان!

13 فایده دوچرخه سواری برای بانوان! - آیبایک

13 فایده دوچرخه سواری برای بانوان!

حفظ سبک زندگی سالم و درست یکی از اهداف اصلی زندگی تمام مردم جهان است. اگر از جمله افرادی هستید که از ورزش کردن در باشگاه خسته شده اید و به دنیال یک فعالیت ورزشی متنوع و در عین حال سرگرم کننده هستید، پیشنهاد می کنیم که ورزش دوچرخه سواری را دنبال کنید. دوچرخه سواری فواید بسیار زیادی علاوه بر کاهش وزن برای تمام افراد از جمله بانوان دارد. در این مقاله قصد داریم فواید یا مزیت های اصلی ورزش دوچرخه سورای برای بانوان را بررسی کنیم.

فواید دوچرخه سواری برای زنان

1. تولید ویتامین D را در بدن افزایش می دهد

امروزه بیشتر کارهای ما در داخل خانه انجام می شود مخصوصا بانوان خانه دارد و افرادی که دورکاری می کنند. دریافت زیاد اشعه ماورا بنفش که از خورشید ساطع می شود ممکن است برای پوست خوب نباشد اما باید به مقدار کافی توسط پوست جذب شود. مطالعات نشان می دهد که اگر در ساعات اولیه روز بیرون بروید و دوچرخه سواری کنید، نور خورشید می تواند به شما کمک کند ویتامین D بدنتان را افزایش دهید .

ویتامین D یکی از اجزای مهم مورد نیاز بدن برای جذب فسفر و کلسیم به مقدار کافی است. این دو ماده مغذی به نوبه خود به عملکرد بهتر سیستم ایمنی و رشد سالم دندان ها و استخوان ها کمک می کنند .بنابراین اگرچه افزایش سطح ویتامین D در بدن یکی از مزایای دوچرخه سواری به صورت مستقیم برای زنان نیست، اما یک مزیت کلیدی است.

 

2. از سرطان سینه جلوگیری می کند

یکی از شایع ترین انواع سرطان در بین بانوان، سرطان سینه است. مطالعه ای که توسط موسسه ملی سرطان انجام شده است نشان می دهد که زنانی که فعالیت بدنی دارند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه (حدود 12 درصد کمتر) هستند. سرطان سینه در زنان بعد از یائسگی شایع تر می شود. دوچرخه سواری با دوچرخه زنانه باعث می شود تا خطر ابتلا به سرطان سینه به صورت بسیار موثری کاهش پیدا کند.

 

دوچرخه سواری بانوان - آیبایک

 

3. قلب را سالم نگه می دارد

سلامت قلب یکی از مهم ترین فواید دوچرخه سواری برای زنان است. وقتی به طور منظم دوچرخه سواری می کنید، قلب شما خون را به طور موثرتری پمپاژ می کند و از حملات قلبی و سکته در آینده جلوگیری می کند.

 

4. استقامت را بالا می برد

آیا می خواهید مانند یک ورزشکار حرفه ای استقامت خود را افزایش دهید؟ مزایای دوچرخه سواری برای زنان شامل این موضوع هم می شود! با این حال برخلاف یک ورزشکار حرفه ای، وقتی ورزش دوچرخه سواری را انتخاب می کنید مجبور نیستید ساعت ها تمرین کنید تا استقامت خود را افزایش دهید ، فقط یک تا دو ساعت تمرین در روز کافی است تا استقامت شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

 

دوچرخه سواری در صبح یا عصر چه تاثیرات متفاوتی دارد؟

 

5. فشار کمتری به مفاصل وارد می کند

اگر اخیراً آسیب مفصلی داشته‌اید و مطمئن نیستید که می‌توانید تمرینات شدید را در باشگاه ادامه دهید، دوچرخه ‌سواری می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. این ورزش فشار بسیار کمتری به مفاصل زانو وارد می کند و بر سلامت کلی شما تأثیر بسیار زیادی می گذارد. شما می توانید بدون اینکه آسیبی به مفاصل خود وارد کنید، از تمام مزایای دوچرخه سواری بانوان بهره مند شوید.

 

6. به تقویت عضلات کمک می کند

یکی از بهترین فواید دوچرخه سواری برای زنان این است که تمام عضلاتشان را درگیر می کند. از این رو اگر هر روز دوچرخه سواری کنید، تاثیر کلی آن را می توانید بر روی تمام عضلاتتان مشاهده کنید.

 

دوچرخه سواری بانوان باحجاب - آیبایک

 

7. رفتار عاطفی را بهبود می بخشد

دوچرخه سواری مانند سایر تمرینات ورزشی، باعث ترشح یک انتقال دهنده عصبی به نام اروتین می شود. این ماده باعث بهبود خلق و خو و تنظیم احساسات می شود. علاوه بر این، چه حسی بهتر از اینکه وزش باد را در بین موهایتان احساس کنید؟

 

8. خواب خوبی را برایتان رقم می زند

امروزه بی خوابی در زنان مورد شایعی است، به خصوص به این دلیل که هورمون های آن ها به دلیل تغییر چرخه ها در نوسان است. اما این مورد ثابت شده است که زنانی که روزانه حداقل 30 دقیقه دوچرخه سواری می کنند بهتر می خوابند . درمان بی خوابی یکی از مزایای بسیار خوب دوچرخه سواری برای بانوان است.

 

9. سیستم ایمنی را تقویت می کند

چه کرونا باشد چه تمام شده باشد، تقویت سیستم ایمنی یک امر ضروری است. تقویت سیستم ایمنی یکی از مزایای قابل توجه دوچرخه سواری برای زنان است که این فعالیت را جذاب تر می کند.

اگر نمی دانید که دوچرخه سواری چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، خب باید بگوییم که این کار را با افزایش تولید گلبول‌ های سفید خون و آنتی ‌بادی ‌ها انجام می‌ دهد که هر دو برای مبارزه با میکروب‌ ها کلیدی هستند. عرق کردن و گرم کردن بدن بعد از دوچرخه سواری نیز به از بین بردن میکروب ها کمک می کند.

 

10. از افسردگی، استرس و اضطراب جلوگیری می کند

از مزایای دوچرخه سواری برای بانوان می توان به تولید هورمون های ضروری مانند اندورفین و آدرنالین اشاره کرد که به بهبود خلق و خوی کمک بسیار زیادی می کنند. زنانی که روزانه دوچرخه سواری می کنند می توانند به طور موثرتری با استرس، اضطراب و افسردگی مبارزه کنند.

 

11. سلامت ریه را بهبود می بخشد

علاوه بر بهبود سلامت قلب، مزایای دوچرخه سواری برای زنان شامل حفظ سلامت ریه نیز می شود. دوچرخه سواری به شما کمک می کند با آلودگی ها مبارزه کنید که یک امتیاز ویژه برای ریه ها محسوب می شود.

 

دوچرخه سواری شهری زنانه - آیبایک

 

12. به شما کمک می کند در دوران بارداری تناسب اندام داشته باشید

در دوران بارداری، برخی از ورزش ها ممکن است برای زنان مناسب نباشد. با این حال، می توانید حتی در این مرحله از زندگی خود از دوچرخه سواری لذت ببرید. در واقع، دوچرخه سواری آمادگی قلبی عروقی شما را در دوران بارداری بهبود می بخشد و به زایمان کمک بسیار زیادی می کند.

 

13. به کاهش وزن کمک می کند

همانطور که قبلا ذکر کردیم، یکی از محبوب ترین فواید دوچرخه سواری برای خانم ها این است که به کاهش وزن آن ها کمک می کند. اگر حداقل 30 دقیقه در روز دوچرخه سواری کنید، به زودی اندام بسیار خوبی خواهید داشت. از دست دادن چربی شکم ممکن است کمی بیشتر طول بکشد اما با دوچرخه سواری مداوم امکان پذیر است.

 

5 نکته در انتخاب دوچرخه برای افراد کوتاه قد

 

مزایای دوچرخه سواری در باشگاه یا خانه (دوچرخه ثابت یا ترینر) برای زنان

تاکنون درباره فواید دوچرخه سواری برای زنان در دنیای بیرون صحبت کرده ایم اما اگر در داخل خانه یا باشگاه انجام شود چطور؟ در زیر به برخی از مزایای دوچرخه سواری در خانه برای بانوان اشاره کرده ایم.

  • به شدت روی عضلات پایین تنه و پاها تاثیر می گذارد
  • به کاهش وزن موثر کمک می کند
  • یک روش عالی برای تمرین اینتروال
  • در مقایسه با دوچرخه سواری در جاده ایمن تر است زیرا کمتر در معرض تصادف هستید
  • برای اندام قلبی بسیار عالی است

اگر با فضای بیرون خیلی راحت نیستید یا به آفتاب حساسیت دارید، بهتر است این کار را در داخل باشگاه یا خانه انجام دهید. مزایای آن ها کم و بیش با هم یکسان است، آنچه اهمیت دارد راحتی شماست!

 

سخن پایانی

همانطور که می بینید، مهم نیست که در کجا این ورزش را انجام دهید، مزایای دوچرخه سواری برای زنان باور نکردنی است. شاید بگوییم تنها چیزی است که افراط در آن به طور منظم ذهن و بدن شما را سالم نگه می دارد. علاوه بر این، هیچ وقت برای شروع دیر نیست. حتی اگر در دهه 50 زندگی خود هستید، می توانید آن را امتحان کنید.

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]