مزایای خرید موتور شارژی برای کودکان

مزایای موتور شارژی

مزایای خرید موتور شارژی برای کودکان

اغلب ما در کودکی دوچرخه‌های زیبایی داشتیم که خیلی هم دوستشان داشتیم. اگر هم زیبا نبودند خودمان خلاقیت به خرج می‌دادیم و با نوارهای سادۀ رنگی دوچرخه را زیبا می‌کردیم. گاهی مهره‌های رنگی می‌خریدیم و دوچرخه را تزیین می‌کردیم. در این سال‌ها علاوه بر دوچرخه‌های بسیار زیبا وسایل دیگری نظیر انواع ماشین و موتور شارژی به بازار آمده‌اند. نباید فکر کنیم که کودکان ما باید با امکاناتی شبیه ما بزرگ شوند. آن‌ها فرزندان امروز هستند و باید مطابق با امکانات روز جامعه پرورش یابند. علاقه به این موتور دختر و پسر هم نمی‌شناسد. کمی که یاد بگیرند دوست دارند با موتورشان به مهد و مدرسه هم بروند. خرید این موتور، مزایایی دارد. در این مقاله شما را با مزایای خرید موتور شارژی برای کودکان آشنا می‌کنیم.

موتور شارژی چیست؟

لابد فکر می‌کنید، موتور شارژی، موتوری است که شارژ می‌شود! بله؛ اما جنبه‌های پنهان آن را هم باید بشناسید.

این موتور، همان موتور واقعی است اما در سایز کوچک‌تر و قابل شارژ. این موتور به‌جای ایجاد نیرو محرکۀ حاصل از سوخت بنزین، با موتور برقی و باتری قابل شارژ کار می‌کند. این باتری‌های قابل شارژ، قابلیت شارژ به‌ دفعات بالا را دارند. موتور شارژی دو نوع دارد:

  • موتور شارژی تک موتوره: این موتورها دارای یک موتور روی چرخ عقب هستند. با توجه به اینکه این مدل موتور مخصوص کودکان سبک‌وزن است، پس اصلاً روی سوارشدن بر این موتور حساب باز نکنید.
  • موتور شارژی دو موتوره: این مدل، دو موتور برقی روی چرخ عقب دارد. سرعت این موتور قابل‌تغییر است. اگر گاهی دوست دارید یاد خاطرات دوران کودکی بیفتید، این مورد مناسب شماست! این موتور برای کودکان سنگین‌وزن مناسب است.

باتری‌های موتور شارژی اغلب 6 یا 12 ولت با آمپرهای متفاوت هستند. با توجه به اینکه باتری این موتور پس از مدتی باید تعویض شود، لازم است به این مورد هنگام خرید موتور شارژی دقت کنید.

 

موتور شارژی پسرانه

مزایای خرید موتور شارژی برای کودکان

خرید این موتور می‌تواند به عنوان هدیه‌ای مخصوص، کودک شما را بسیار خوشحال کند. جدا از هزینه‌ای که برای موتور می‌پردازید این وسیله، جذابیت‌ها و مزایای زیادی دارد که به آن اشاره می‌کنیم:

1. فرصت بازی بیشتر: موتور شارژی، باعث می‌شود کودک شما بازی کند. این روزها اغلب کودکان ترجیح می‌دهند پای بازی‌های موبایلی بنشینند و کمتر فرصت می‌کنند برای بازی‌های حرکتی وقت بگذارند. این بازی به کودک شما فرصت یادگیری مهارت‌های متفاوت را می‌دهد.

 

2. حرکت و ورزش: با توجه به شرایط امروز جامعه که بیشتر وقت کودکان در منزل و دور از هم سن و سالان خودشان سپری می‌شود، وجود یک بازی حرکتی بیرون از منزل ضروری است. برای استفاده از موتور شارژی، نیازی نیست به کوچه و خیابان بروید. کودک شما در فضای پارکینگ منزل هم می‌تواند با موتورش بازی کند. این بازی و حرکت مانع از مشکلاتی نظیر چاقی و اضافه‌وزن می‌شود.

 

3. یادگیری قوانین راهنمایی رانندگی: با رانندگی این موتور، کودک شما می‌تواند برخی قوانین راهنمایی رانندگی را بیاموزد. می‌توانید تابلوهای کوچک آموزشی برایش تهیه کنید و در فضایی مانند پارکینگ نصب کنید. به او تابلوهای آسانی نظیر ورودممنوع یا محل عبور کودکان را بیاموزید. یادگیری این تابلوها باعث می‌شود هنگام عبور و مرور از خیابان به این تابلوها دقت کند و با احتیاط از خیابان عبور کند.

 

4. یادگیری به اشتراک گذاشتن وسایل بازی: با توجه به هزینه نسبتاً بالای این وسیله، معمولاً در خانواده‌هایی که فرزندان هم سن و سال دارند یک موتور شارژی خریداری می‌شود. این فرصتی است که کودک می‌آموزد وسایلش را به دیگران امانت دهد. او یاد می‌گیرد از یک فرصت می‌توان به صورت مشترک استفاده کرد.

 

موتور شارژی

 

5. تقویت رشد شناختی، جهت‌ها و هوش فضایی: کودکانی که با موتور شارژی و استفاده از آن آشنا هستند، خیلی زودتر از دیگر کودکان، دست چپ و راستشان را می‌شناسند. هوش فضایی این کودکان بیشتر از هم سن و سالانشان رشد می‌کند. این کودکان به دلیل تقویت هوش فضایی، جهت‌ها و اهداف را بهتر تشخیص می‌دهند. کودک در سنین پایین تصوری از فاصله و مسیر ندارد. به عنوان نمونه شما وقتی با کودکتان از تهران عازم مشهد می‌شوید مدام می‌پرسد: «نرسیدیم؟ کی می‌رسیم؟» چون هیچ تصوری از فواصل مکانی ندارد؛ اما وقتی با حرکت و فاصله آشنا می‌شود این مسائل را بهتر درک می‌کند و برای خودش نیوتنی می‌شود. اگر روزی از موتور روی زمین افتاد به زبان ساده قانون جاذبه را برایش شرح دهید که زمین خوردنش بیفتد گردن نیوتن بیچاره وگرنه او که عالی و بی‌نقص رانندگی می‌کند. خلاصه اگر کودک شما پس از مدتی قانون چهارم نیوتن را کشف کرد اصلاً تعجب نکنید.

 

6. تقویت هماهنگی چشم و دست: کودکی که می‌آموزد با یک وسیله حرکتی نظیر موتور شارژی بازی کند، بهتر از دو نیمکرۀ مغزش استفاده می‌کند. او می‌آموزد که به نحو احسنت از چشم و دستانش استفاده کند. گرچه کودکان در بهره‌گیری از مهارت زبانشان با دیگر اعضای بدن به‌خوبی مسلط هستند و هیچ جور کم نمی‌آورند؛ اما مهارت استفادۀ هم‌زمان از چشم و دست، در مدرسه خیلی به کارشان می‌آید. به عبارتی کودک می‌آموزد چند کار هم‌زمان را انجام دهد. اگر یک روز دیدید روی موتور شارژی مشغول موبایل بازی است بدانید به‌خوبی مهارت انجام چند کار هم‌زمان را یاد گرفته است!

 

7. تقویت استقلال و اعتمادبه‌نفس کودک: این که کودک می‌تواند کاری را به‌تنهایی انجام دهد حس استقلال او را در وجودش پرورش می‌دهد. این حس استقلال به افزایش اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس او کمک می‌کند. کودک خودش را باور می‌کند که می‌تواند کاری را به‌خوبی و مستقل از کمک والدینش انجام دهد. تقویت این مهارت در دوران تحصیل کودک به او کمک می‌کند خودش به‌تنهایی تکالیفش را انجام دهد و شما مجبور نباشید کنارش مسئله‌هایش را حل کنید!

 

موتور شارژی دخترانه

 

8. فرصتی برای تخلیه هیجانی: کودکی که در طول روز بازی حرکتی انجام داده است کمتر نق می‌زند و بهانه‌گیری نمی‌کند. این کودک شب‌ها این‌قدر خسته است که زود می‌خوابد و نمی‌خواهد تا واپسین دقایق شب تلویزیون ببیند. این تخلیه هیجانی، آرامش روحی و روانی کودک را به دنبال دارد.

 

9. استفاده از هوای آزاد: بازی منظم و فعال، تأثیرات مثبت زیادی بر کودک دارد. کودکی که در هوای آزاد بازی بدنی انجام می‌دهد توانایی‌های زیر را کسب می‌کند:

  • بهبود مهارت‌های حرکتی
  •  تمرین حفظ تعادل
  • تقویت عضلات
  •  افزایش تراکم و تقویت استخوان‌ها. بخصوص که کودکان ما کمتر از آفتاب و ویتامین دی استفاده می‌کنند. خرید موتور شارژی بهانه‌ای می‌شود که کودک ما بیشتر در معرض هوای آزاد و آفتاب قرار گیرد.
  •  بهبود عملکرد قلب و عروق. با توجه به اینکه ضربان قلب کودک شما حین بازی افزایش می‌یابد این مورد به تقویت ماهیچه‌های قلب بسیار کمک می‌کند. با بهبود ماهیچه‌های قلب، عملکرد قلب و عروق بهتر می‌شود.
  • سلامت ریه. کودکی که در هوای آزاد تنفس می‌کند حجم ریه‌اش نسبت به دیگر همسالانش افزایش می‌یابد و سلامت ریوی‌اش بهتر است. بعلاوه سیستم ایمنی‌اش تقویت می‌شود.
  •  استفاده از فضای سبز. دیدن سبزه و فضای سبز روحیه کودک شما را بسیار تقویت می‌کند و به او برای دیگر فعالیت‌هایش انرژی می‌دهد.

بااین‌همه مزیت لابد الآن می‌خواهید لباس بپوشید و بروید به اولین فروشگاه و موتور شارژی برای کودکتان بخرید. ما به شما توصیه می‌کنیم ابتدا مطالعۀ این مقاله را تمام کنید سپس برای خرید موتور شارژی اقدام کنید.

راهنمای خرید موتور شارژی مناسب کودک

– توجه به سن و وزن کودک: با توجه به سن فرزندتان برای خرید موتور شارژی مناسب کودک، اقدام کنید. اگر فکر می‌کنید کمی بزرگ‌تر بخرید تا کودکتان مدت بیشتری از آن استفاده کند، فکر اشتباهی است. این موتورها با توجه به سن و وزن کودک تولید می‌شوند و نکات زیادی برای ساخت آن‌ها رعایت می‌شود. درصورتی‌که موتور مناسب سن و وزن کودک خود نخرید، ممکن است ایمنی او به خطر بیفتد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم با توجه به تک موتوره یا دو موتوره بودن موتور شارژی، می‌توانید موتوری مناسب وزن فرزندتان تهیه کنید.

– توجه به نوع باتری: اگر هنگام خرید، موتوری را تهیه کنید که باتری آن لیتیوم یون است، باتری موتور عمر بیشتری خواهد داشت. باتری لیتیوم یون هم سریع‌تر شارژ می‌شود و هم مدت بیشتری می‌توان از آن استفاده کرد.

– توجه به حداکثر سرعت موتور: این عدد در دفترچۀ راهنمای موتور ذکر شده است. برای خرید موتور شارژی مناسب کودک به این مورد مهم حتماً دقت کنید. اگر فرزندتان در سنین پایین قرار دارد می‌توانید موتور تک موتوره با سرعت محدود انتخاب کنید.

– ضمانت و خدمات پس از فروش: یکی از مهم‌ترین موارد برای خرید موتور شارژی مناسب کودک، ضمانت آن است. محصولی که ضمانت پس از فروش دارد از مرغوبیت کالای خود اطمینان دارد.

– پخش موسیقی: برخی موتورها امکان پخش موسیقی دارند. خلاصه کلی به فرزندان شما در این موتورها خوش می‌گذرد.

موتور شارژی فلامینگو مدل JS-318
موتور شارژی فلامینگو مدل JS-318

سخن آخر

اگر هنوز هم قصد دارید بروید فروشگاه و موتور شارژی بخرید، دست نگه‌دارید. با فروشگاه آیبایک و امکان خرید اینترنتی دیگر نیازی به خروج از منزل برای خرید موتور شارژی نیست. با خرید از این فروشگاه می‌توانید از تخفیفات فوق‌العادۀ آیبایک هم بهره‌مند شوید. برای دیدن انواع این موتور و راهنمای خرید موتور شارژی هم‌اکنون به صفحه محصولات موتور شارژی در وب‌سایت آیبایک مراجعه نمایید.

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات (5)

رضا

مرسی

    iBikeiran

    خواهش می‌کنیم

ناشناس

مرسی از راهنماییتون. ما دو سال پیش هم یدونه موتور شارژی از شما خریدیم خیلی راضی هستیم

    iBikeiran

    خواهش میکنیم. خوشحالیم که راضی بودین.

ناشناس

واقعا این موتورشارژی ها عالین و همه جا میتونید استفاده کنید