آموزش تمیز کردن و شستن قمقمه دوچرخه

آموزش تمیز کردن و شستن قمقمه دوچرخه - آیبایک

آموزش تمیز کردن و شستن قمقمه دوچرخه

نوشیدنی‌ های ورزشی شیرین و چسبنده، مکمل ها و قرص های ویتامین می‌ توانند قمقمه دوچرخه شما را به محلی تبدیل کنند که پناهگاهی برای انواع باکتری ها و کپک ها باشند و هر بار که از قمقمه یا بطری دوچرخه خود استفاده می کنید این باکتری ها افزایش پیدا کنند. در بهترین حالت این باکتری ها و کپک ها باعث می شود تا طعم نوشیدنی شما تغییر کند و شما را از نوشیدن و آبرسانی منصرف کند. در بدترین حالت هم ممکن است باعث شود تا ناراحتی معده پیدا کنید یا حالت تهوع داشته باشید. در ادامه به آموزش شستن قمقمه دوچرخه می پردازیم و چند نکته تخصصی را بررسی می کنیم تا قمقمه های خود را بهتر بشویید و تمیز نگهدارید تا سال ها بتوانید از آن استفاده کنید.

نکات تخصصی آنها را در زیر بررسی کنید تا بطری های خود را تازه و تمیز و در حالت خوب برای سال ها استفاده نگه دارید.

چگونه قمقمه دوچرخه خود را بشوییم؟

درست مانند یک لیوان چای، باید بطری یا قمقمه خود را بعد از هر سواری بشویید. حتی اگر فقط از آن برای آب نوشیدن استفاده کنید، باز هم عرق و احتمالاً تکه ‌هایی از هر چیزی روی درب آن باقی می‌ ماند.

همچنین مهم است بدانید که چه زمانی عمر قمقمه شما به اتمام رسیده است. گاهی اوقات یک قمقمه مرتباً یا به اندازه کافی تمیز نمی شود و کپک در داخل آن رشد می کند. داخل بطری خود را به صورت بصری بررسی کنید و قمقمه را با آب گرم و صابون و برس پاک کنید. اگر بعد از پاکسازی مشاهده کردید که باز هم قمقمه تمیز نمی شود، زمان آن رسیده است که از شر بطری خلاص شوید.

یک قمقمه کثیف دوچرخه سواری - آیبایک

با دست بشویید

شست و شوی دستی بطری ها با آب گرم و صابون بهترین راه برای تمیز کردن آن ها پس از هر سواری است. این بخش مهم ترین مرحله‌ی شستن قمقمه دوچرخه است و می توانید از هر صابون یا پاک کننده چند منظوره‌ای برای این کار استفاده کنید.

از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید

مطمئناً انداختن بطری‌ یا قمقمه خود در ماشین ظرفشویی آسان‌ ترین راه حل است اما دمای آب در اکثر ماشین ‌های ظرفشویی نزدیک به جوش است. چنین گرمایی معمولاً بسیاری از انواع وسایل پلاستیکی و ظروف آشپزخانه را تغییر شکل می دهد و در طول زمان می تواند سرعت تخریب بطری های شما را افزایش دهد.

4 ترفند برای جلوگیری و پاک کردن لکه های چربی از روی لباس

از برس استفاده کنید

یک برس ساده و دسته بلند که در اکثر فروشگاه ‌های بزرگ یا آشپزخانه موجود است، به شما کمک می‌ کند تا قمقمه های بزرگ یا آن‌ هایی که دهانه‌ های باریک دارند را تمیز کنید. این برس ها مواد چسبنده را کامل تر و راحت تر تمیز می کند و بهتر از شست و شوی معمولی باکتری ها و کپک ها را از بین می برد.

قمقمه ها یا بطری هایی که از فناوری Purist استفاده می کنند را نمی توانید با برس یا اسفنج تمیز کرد زیرا ممکن است به آستر ویژه داخلی طراحی شده آسیب برساند . فناوری Purist از انتقال مواد بین بطری و نوشیدنی جلوگیری می کند. این قمقمه ها بهترین راه حل برای افرادی است که نگران انتقال مواد قمقمه یا بطری به داخل نوشیدنی یا بالعکس هستند.

تمیز کردن بطری با استفاده از برس - آیبایک

پاک کننده های خشن را کنار بگذارید

اگر مجبور به استفاده از پاک کننده های خشن و شیمیایی هستید، احتمالاً زمان آن رسیده است که قمقمه دوچرخه خود را در سطل زباله بیندازید. سفید کننده یک ماده شیمیایی خشن است که باید از استفاده آن برای شستن قمقمه دوچرخه اجتناب کنید. اگر از سفید کننده استفاده کنید و قمقمه را به اندازه کافی آبکشی نکنید، دفعه بعد که بطری را پر می کنید، سفید کننده آب شما را آلوده می کند و خطر مسمومیت را افزایش می دهد. اگر فردی که بیمار است از بطری شما استفاده کند، یک شست و شو با آب گرم و صابون می تواند تمام میکروب ها را از بین ببرد.

همچنین می توانید از قرص های شست و شو استفاده کنید که به‌ طور ویژه برای تمیز کردن بطری‌ های آب و پک های آب رسانی طراحی شده‌اند، مخصوصا برای قمقمه هایی که تمیز کردن آن ها بسیار سخت است. این قرص های شوینده زندگی جدیدی را به بسیاری از بطری‌ های کثیف بخشیده‌اند. استفاده از این قرص ها برای قمقمه هایی که از فناوری Purist هم استفاده می کنند کاملا بی خطر است.

راهنمای گام به گام تمیز کردن دوچرخه

درب را فراموش نکنید

وقتی از قمقمه برای نوشیدن مایعات استفاده می کنید، این مایعات از طریق درب آن جریان پیدا می کنند و وارد دهان می شوند پس باید از درب آن ها هم مراقب کنید. از ترکیب مقداری آب و صابون استفاده کنید و آن را در درب بطری جریان دهید. امروزه برخی از قمقمه های دوچرخه دارای درپوش ‌هایی هستند که می‌ توان آن‌ها را از هم جدا کرد تا تمیز کردن هر گوشه و کنار آن آسان ‌تر شود.

تمیز کردن درب قمقمه دوچرخه - آیبایک

قمقمه را خشک کنید

هنگامی که بطری شما کاملاً تمیز و آبکشی شد، مهم است که قبل از استفاده آن را به طور کامل با دستمال یا هر چیز دیگری خشک کنید، به خصوص اگر از درب و درپوش هم استفاده می کنید. این که یک قمقمه مرطوب را در گوشه ای بگذارید تا خودش خشک شود به باکتری ها اجازه می دهد تا دوباره رشد کنند.

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 1 میانگین: 5]