7 راه برای پیدا کردن بهترین مسیرهای دوچرخه سواری!

پیدا کردن بهترین مسیرهای دوچرخه سواری - آیبایک

7 راه برای پیدا کردن بهترین مسیرهای دوچرخه سواری!

عادت کردن به استفاده از همان مسیرهای قدیمی هنگام دوچرخه سواری کار بسیار آسانی است. در بیشتر مواقع، اتفاقا این یک ویژگی بسیار عالی به حساب می‌آید. خوب است به جاده ‌های آشنا که به خوبی آن ها را می ‌شناسید پایبند باشید، چرا که دیگر نیازی نیست نگران این باشید که گم شوید و یا در یک مسیر ناهموار و بسیار سخت قرار بگیرید که اصلا انتظارش را نداشته‌اید.

با این حال، کشف مکان های جدید و ایجاد تنوع هنگام دوچرخه سواری نیز خوب است. هیچ چیز بهتر از پیش بینی سوار شدن در یک مسیر جدید عالی برای ایجاد انگیزه در شما وجود ندارد. پیدا کردن مکان‌های جدید برای دوچرخه سواری همیشه آسان نیست، بنابراین ما در آیبایک تصمیم گرفتیم که 7 روش را به شما معرفی کنیم تا راحت تر بتوانید مسیرهای جدید را برای رکاب زدن پیدا کنید.

 

1. یک جاده فرعی ناآشنا را انتخاب کنید

از مسیر اصلی خود خارج شوید و در این زمان است که می توانید جاده ها و مسیرهای جدید و فوق العاده‌ای را برای دوچرخه سواری کشف کنید. شاید بدیهی ‌ترین چیزی که می ‌توان گفت این است که چرا به جای رکاب زدن در مسیر همیشگیتان، مسیری که سر راهتان قرار دارد و هیچوقت وارد آن نشده‌اید را تجربه نمی کنید.

به احتمال زیاد، جاده ها و مسیرهایی که در آنها رکاب می زنید پر از مسیرهای فرعی است که از آن ها منشعب می شود. پس به این کار ادامه دهید، ریسک کنید و سعی کنید چیزهایی که تا الان آن ها را کشف نکرده‌اید را ببینید.

بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد این است که مجبور شوید مسیر جدیدی که انتخاب کرده‌اید به بن بست بخورید و مجبور شوید به عقب برگردید، اما مطمئن باشید افراد که ریسک نمی کنند افرادی هستند که چیزی بدست نخواهند آورد. اگرچه می‌توانید به نقشه ‌ها نگاه کنید و عکس‌های هوایی را به صورت آنلاین بررسی کنید، اما نمی ‌توانید واقعاً بفهمید که مکان های جدید چگونه هستند تا زمانی که با دوچرخه‌ کوهستان یا شهریتان وارد آن ها نشوید.

 

استفاده از جاده های فرعی هنگام دوچرخه سواری - آیبایک

 

2. با استفاده از گوگل مپ منطقه خود را بررسی کنید

اگرچه گفتیم که هیچ چیز بهتر از سواری شخصی در جاده ‌ها و مسیرها برای بررسی آن ‌ها نیست، ولی بهترین گزینه بعدی قطعا گوگل مپ و بخش گوگل استریت ویو است. برای کسانی از شما که با این سرویس آشنایی ندارید، این قسمت بخشی از نقشه گوگل است که در آن می ‌توانید عکس اکثر جاده‌ های جهان را به صورت یک نمای عکاسی در سطح خیابان مشاهده کنید.

همچنین می توانید با کلیک بر روی فلش های روی صفحه، یک سفر مجازی در جاده ها داشته باشید. به عنوان راهی برای «دیدن» این که یک مسیر چگونه است قبل از اینکه آن را امتحان کنید، فوق العاده است. اگرچه عکس ها راهی برای پنهان کردن شیب تپه ها دارند.

 

مسیرهای دوچرخه سواری تهران + لیست کامل

 

3. نگاهی به مسیرهای دوچرخه سواران محلی بیندازید

نگاهی به مسیر دوچرخه سواران محلی از طریق وب سایت های دوچرخه سواری و یا شبکه های مجازی بیندازید. وب سایت ثبت و مقایسه سواری Strava مکانی عالی برای دیدن مسیرهایی است که دوچرخه سواران محلی در منطقه شما در حال طی کردن آن هستند. البته دقت کنید که دوچرخه سواران ایرانی معمولا از این اپلیکیشن استفاده زیادی نمی کنند ولی شما می توانید با عضویت و فعالیت در آن به بقیه افراد کمک بسیار زیادی بکنید.

با نگاهی به تابلوهای امتیازات بخش‌های محلی Strava، می‌توانید ایده خوبی در مورد اینکه کدام دوچرخه سواران در محله شما معمولی هستند، دریافت کنید. روی نام دوچرخه سواران کلیک کنید و ببینید که چگونه به آن بخش رسیده اند و از آن خارج شده اند. اگر یک رایانه GPS دارید، می‌توانید نقشه‌ های دیجیتالی مسیرها را با سایر دوچرخه سواران به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید مسیرها را به جی پی اس یا کامپیوتر دوچرخه خود سینک کنید.

 

استفاده از نقشه های مسیر دوچرخه سواری - آیبایک

 

4. به یک دوچرخه سوار در یک سواری بپیوندید

اگر معمولاً به تنهایی بیرون می ‌روید و دوچرخه سواری می کنید، چرا با یک دوچرخه سوار باتجربه ملاقات نمی ‌کنید که بتواند برخی از مسیرها را به شما نشان دهد؟ اگر یک یا دو  دوچرخه سوار محلی با توانایی مشابه می شناسید، چرا برای سواری به آن ها ملحق نمی شوید.

به احتمال زیاد آن ها مسیرها و خطوطی را می شناسند که شما نمی دانید و به همان اندازه، می توانید مسیرهای جدیدی را نیز به آن ها پیشنهاد دهید.

 

5. به یک باشگاه یا گروه دوچرخه سواری بپیوندید

اگر چهار مورد گفته شده در بالا را در نظر نگیریم، هیچ مجموعه ای بهتر از یک باشگاه یا گروه دوچرخه سواری در مورد مسیرهای محلی وجود ندارد. در مجموع آن ها هر مکان، جاده و مسیرهای فرعی را در شعاع بزرگی طی خواهند کرد. اکثر باشگاه‌ ها هر هفته یک یا دو بار با گروه ‌هایی با توانایی‌های مختلف و مسافت‌ های مختلف شروع به دوچرخه سواری گروهی می کنند.

علاوه بر یافتن مکان ‌های جدید برای سواری، با گروهی از افراد همفکر نیز ارتباط برقرار می ‌کنید و متوجه می شوید که سواری در یک گروه چقدر می تواند سرگرم کننده باشد.

 

رویدادهای دوچرخه سواری - آیبایک

 

6. در رویدادهای دوچرخه سواری شرکت کنید

شرکت در مسابقات ورزشی می تواند یک منطقه کاملاً جدید را برای دوچرخه سواری به شما نشان دهد. به جای رکاب زدن در جاده های محلی خود، می توانید به نقاط دورتر سفر کنید و یک منطقه کاملاً جدید را کشف کنید.

یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار، شرکت در یک رویداد ورزشی است. اکنون به معنای واقعی کلمه صدها مورد از این رویدادهای مشارکت جمعی زمان ‌بندی ‌شده در ایران وجود دارد. پیدا کردن یکی در منطقه‌ای که به آن علاقه دارید و در تاریخی که مناسب شماست آسان است.

در این رویدادها مسیرها به طور کلی مشخص شده اند، به این معنی که شما لازم نیست نگران باشید که به کدام سمت بپیچید. همچنین غذا و نوشیدنی در طول مسیر توسط ایستگاه‌ه ای خوراکی و اغذیه ارائه می ‌شود و در صورت نیاز، پشتیبان مکانیکی نیز وجود خواهد داشت. درست است که هزینه ای دارد، اما ارزشش را هم دارد.

 

چگونه در 7 مرحله دوچرخه سوار بهتری باشیم؟

 

7. از نقشه کلاسیک استفاده کنید

نقشه های دیجیتال با عکس ‌های ماهواره‌ای و نمای آنلاین خیابان بسیار عالی است، اما هنوز چیزی رضایت ‌بخش تر درباره باز کردن نقشه های کلاسیک و مقوایی بر روی میز اتاق غذاخوری و نگاهی به آنچه در اطرافتان هست، وجود ندارد. شما به راحتی می توانید یک نمای کلی از تمام مسیرها پیدا کنید و راه هایی برای ورود به آن ها توسط یک مسیر اصلی پیدا کنید.

در صورت نیاز به مراجعه دوباره به این نقشه ها می‌توانید آن ها را در یک جیب پشتی قرار دهید تا زمانی که به آن نیاز داشتید به راحتی بتوانید دسترسی پیدا کنید.

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظر خود را بنویسید