دوچرخه سواری را در بزرگسالی یاد بگیرید

آموزش دوچرخه سواری بزرگسالان

دوچرخه سواری را در بزرگسالی یاد بگیرید

یک تصور غلط رایج وجود دارد که اگر در کودکی دوچرخه سواری را یاد نگرفته اید، شانس خود را از دست داده اید. اما مربیان بسیاری در ایران وجود دارند که به بزرگسالان دوچرخه سواری را آموزش می دهند . اکثریت قریب به اتفاق شاگردان آن ها (بعضی از آنها 69 سال سن دارند!) دوچرخه سواران ماهری هستند.

به هر حال، یادگیری دوچرخه‌سواری در بزرگسالی سخت‌تر از یادگیری در دوران کودکی نیست، به شرطی که همان رویکرد گام به گام را در این فرآیند اتخاذ کنید و سعی کنید ترس و اعصاب بزرگسالی را کنترل کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک دوچرخه و یک مکان امن و باز برای تمرین است، مانند یک پارکینگ یا پارک خالی.

آموزش دوچرخه سواری برای بزرگسالان

این مراحل را دنبال کنید و تضمین می کنیم در کمترین زمان دوچرخه سواری را یاد خواهید گرفت.

دوچرخه خود را تنظیم کنید

ابتدا مطمئن شوید که می توانید بالای دوچرخه خود بایستید بدون اینکه تیغه‌ی بالایی تنه به شما فشار بیاورد. (اگر نمی توانید، باید سایز کوچکتری برای خرید دوچرخه انتخاب کنید. به یاد داشته باشید تناسب دوچرخه بسیار مهم است.) سپس سعی کنید روی زین بنشینید و پاهای خود را فقط روی زمین قرار دهید. باید بتوانید به راحتی به فرمان و ترمز برسید.

 

پیاده و سوار شدن را تمرین کنید

یکی از مواردی که برای آموزش دوچرخه سواری بزرگسالان باید آن را فرا بگیرید این است که هنگام سوار شدن بر روی دوچرخه سعی کنید ترمز بگیرید و هنگام ترمز کردن، آن را به سمت خود بکشید تا غلت یا تکان نخورد. هنگام پیاده شدن از دوچرخه دوباره ترمز بگیرید.

 

دوچرخه سواری بزرگسالان

به ترمز گرفتن عادت کنید

ترمز کردن مهارتی حیاتی است که در شروع کار به شما اعتماد به نفس زیادی می دهد. در کنار دوچرخه خود راه بروید (کنار دوچرخه خود بایستید، فرمان را بگیرید و آن را حرکت دهید) در حالی که تمرین ترمز گرفتن برای توقف را تمرین می کنید، آن را در خیابان هل دهید. اطمینان حاصل کنید که فشار را به طور یکنواخت روی هر دو ترمز اعمال می کنید.

 

حفظ تعادل را یاد بگیرید

راه بروید، قدم بزنید و از روش حفظ تعادل استفاده کنید سپس شما آماده شروع حرکت هستید.  روش حفظ تعادل به این گونه است که: «پیاده روی به شما کمک می‌کند تا احساس تعادل روی دوچرخه را بیاموزید. هدف این است که هر دو پای خود را تا جایی که می توانید از زمین بلند کنید. اگر برای اصلاح تعادل خود باید یک پا را پایین بیاورند، هر دو را زمین گذاشته و دوباره شروع کنید. هنگامی که توانستید بدون اینکه پاهای خود را روی زمین قرار دهید تعادل خود را حفظ کنید تا خودتان را اصلاح کنید، آماده شروع رکاب زدن هستند. حفظ تعادل را تا زمانی تمرین کنید که بتوانید پاهای خود را به مدت سه ثانیه بالا نگه دارید بدون اینکه تعادلتان به هم بخورد»

 

دوچرخه بزرگسال

تعادل را در کنار بینایی تقویت کنید

هر چیزی که متضمن تعادل باشد مفید است و می‌توان از آن به عنوان یک نقطه مرجع استفاده کرد. برای مثال، اگر قبلاً با هر دو پا روی اسکوتر سوار شده اید، باید بتوانید روی دو چرخ تعادل برقرار کنید. به جای تمرکز بر موانعی که باید از آنها اجتناب کنید، به جایی که می خواهید بروید نگاه کنید. چشمان خود را بالا نگه دارید و همیشه به جای پایین به جلو نگاه کنید. این به شما کمک می کند تعادل خود را حفظ کنید و خط دید خود را دنبال کنید.

برای رکاب زدن آماده شوید

هنگامی که بتوانید هنگام پریدن تعادل خود را حفظ کنید و بر ترمزگیری و ثابت نگه داشتن دید خود مسلط شدید، آماده پدال زدن هستید و همانطور که می بینید آموزش دوچرخه سواری بزرگسالان هم به پایان می رسد. با یک پا روی زمین و پای مخالف روی پدال در وضعیت ساعت دو شروع کنید به حرکت کردن تا هنگام فشار دادن پدال کمی به شما قدرت بیشتری بدهد.

سپس پدال را به سمت پایین فشار دهید و در حالی که به جلو می روید پای دیگر خود را اضافه کنید. متوجه خواهید شد که هرچه سریعتر رکاب بزنید، حفظ تعادل راحت تر است. دایره های رکاب زدن را در اطراف پارک یا پارکینگ خود تمرین کنید. هنگامی که اعتماد به نفس پیدا کردید، از دوچرخه پیاده شوید و زین خود را به سمت بالا بیاورید تا پاهایتان تنها با خم شدن بسیار کمی به پدال ها برسد. حرکت در مخروط ها یا موانع را تمرین کنید تا زمانی که به آن ها مسلط شوید. اکنون شما تبدیل به یک دوچرخه سوار شدید.

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 1 میانگین: 5]