آماده کردن دوچرخه برای دوچرخه سواری در فصل بهار!

آماده کردن دوچرخه برای دوچرخه سواری در فصل بهار! - آیبایک

آماده کردن دوچرخه برای دوچرخه سواری در فصل بهار!

در فصل بهار روزها طولانی تر می شود و هوا هم گرم تر می شود و به دوچرخه سواران نوید این را می دهد که وقت آن رسیده گرد و غبار زمستانی دوچرخه هایشان را پاک کنند، آن را از انبار بیرون بیاورند و برای دوچرخه سواری در فصل بهار که مدت ها منتظرش بودید آماده کنند.

ممکن است در این فصل به این موضوع فکر کنید که از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده کنید یا به عنوان یک ورزش در فضای باز به فعالیت در آن بپردازید که پیشنهاد ما به شما هر دوی آنهاست. با این حال قبل از اینکه به طور جدی رکاب زدن را شروع کنید، ایده خوبی است که دوچرخه خود را برای سواری در روزهای بهاری آماده کنید. چه قبلا در فصل زمستان با آن در آب های گل آلود رکاب زده باشید و هنوز کثیف باشد، چه با آن داخل خانه رکاب زده باشید (با ترینر دوچرخه) و یا اصلا از آن استفاده نکرده باشید، باید حتما آن را برای رکاب زدن آماده کنید. در ادامه یک راهنمای گام به گام را درج کرده ایم که دوچرخه خود را برای رکاب زدن در روزهای بهاری آماده کنید.

 

1. دوچرخه تمیز یک دوچرخه ایده آل و آماده است.

مقداری چربی زدا روی خودروی دوچرخه بمالید تا هرگونه شن، چربی و کثیفی را از بین ببرد. سپس با استفاده از یک شوینده ملایم و آب گرم، بقیه دوچرخه خود را به صورت کامل بشویید. این کار ظاهر دوچرخه تان را درخشان کرده و با از بین بردن ذرات کثیفی باقی مانده از جاده و خیابان، طول عمر کلی بدنه و اجزای آن را افزایش می دهد. پس از اتمام شست و شو، قسمت های متحرک حیاتی دوچرخه به خصوص زنجیر را دوباره روغن کاری کنید.

 

دوچرخه سواری در جنگل بهاری با کودک - آیبایک

 

2. لاستیک های خود را بررسی کنید.

دوچرخه سواری در زمستان برای لاستیک هایتان طاقت فرساست، به خصوص اگر از ترینر دوچرخه هم استفاده کنید. چرخ های غلتکی ترینر می توانند مرکز لاستیک را سریعتر از استفاده معمولی فرسوده کنند. اگر لاستیک شما در قسمت آج مرکزی فرسوده یا صاف به نظر می رسد، از لاستیک های جدید استفاده کنید و بر اساس میزان psi درج شده بر روی لاستیک آن را باد کنید.

 

راهنمای گام به گام تمیز کردن دوچرخه

 

3. کابل های قدیمی خود را تعویض کنید.

اگر دوچرخه شما مجهز به سیستم دنده و یا ترمزهای کابلی ( لقمه ای یا دیسکی ) است، باید کابل ها و سیم هایشان را بررسی کنید. درست مانند خودرو دوچرخه شما، کثیفی های ناشی از جاده‌ های گل‌آلود زمستانی یا ترینر خانگی می‌تواند باعث از بین رفتن آن ‌ها شود و به درستی کار نکند. به همین دلیل است که بهار زمان بسیار خوبی برای تعویض کابل و سیم های شماست.

هنگام نصب کابل جدید، از روغن زنجیر دوچرخه برای آن استفاده کنید. این کار باعث بهبود عملکرد تعویض دنده و ترمز دوچرخه شما می شود.

 

4. دوچرخه خود را تنظیم کنید.

اگر با دوچرخه خود راحت نیستید، به یک فروشگاه دوچرخه مراجعه کنید و متناسب با آناتومی بدنتان، دوچرخه را تنظیم کنید. فقط به یاد داشته باشید که فصل بهار اغلب شلوغ ترین زمان سال برای این فروشگاه هاست. بنابراین بهتر است از قبل تماس بگیرید و سپس برای تنظیم دوچرخه مراجعه کنید.

 

تعویض کابل و سیم دوچرخه - آیبایک

 

5. کیف یا خورجین خود را بررسی کنید.

چه اولین سواری‌ های شما در فصل بهار یک چرخش‌ معمولی در اطراف کوچه تان باشد یا دوچرخه سواری چند روزه در کوهستان، باید وسایل اولیه مورد نیاز برای تعمیر پنچری لاستیک را همراه داشته باشید. این به معنای این است که کیف یا خورجین دوچرخه شما باید دارای یک تیوب یدکی، یک جفت تایلیور یا اهرم لاستیک، یک تلمبه کوچک دستی و اهرم چند منظوره باشد.

اگر مطمئن نیستید که در حال حاضر چه چیزی درون کیف یا خورجینتان وجود دارد، کیفتان را خالی کنید و همه چیز را چک کنید. در حالت ایده آل، باید این کار را قبل از رفتن به اولین سواری بزرگتان انجام دهید و این چکاپ را هر ماه یا بیشتر در طول فصل تکرار کنید.

 

نحوه تمیز کردن زنجیر دوچرخه (راهنمای کامل)

 

6. دوچرخه مناسب تهیه کنید.

اگر در طول فصل یا قبل از آن اجزایی مانند زین، کرپی، پدال یا کفش های جدیدی خریداری کردید و با قطعات قبلی دوچرخه تان تعویض کردید، در نظر داشته باشید که این قطعات باید متناسب با دوچرخه تان باشد و در صورت امکان اگر یک دوچرخه حرفه ای دارید این قطعات را تعویض کنید. حتی تغییرات کوچک می تواند کارایی و راحتی دوچرخه سواری شما را تغییر دهد.

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظر خود را بنویسید