بهترین دوچرخه ها تا رنج قیمتی 10 میلیون تومان!

بهترین دوچرخه هایی که در بازه قیمتی زیر 10 میلیون تومان قرار دارند! - آیبایک

بهترین دوچرخه ها تا رنج قیمتی 10 میلیون تومان!

این روزها تقریبا قیمت هیچ محصولی ثابت نیست و بازار دوچرخه هم از این قاعده مستثنی نیست. برندهای وارداتی دوچرخه در حال حاضر قیمت های بسیار بالایی دارند و حتی بسیاری از دوچرخه های رنج اقتصادی هم با افزایش قیمت هایی که داشتند تقریبا با افت ارزش خریدشان مواجه شده اند. اما در این بین هنوز هم برندهایی موجود هستند که هم وارداتی باشند و از کیفیت قابل قبولی بهره مند باشند و هم با توجه به قیمتشان ارزش خرید بالایی داشته باشند.

مشکلی که برخی از افراد با آن مواجه می شوند این است که اگر قصد خرید دوچرخه داشته باشند با برندهای بسیار زیادی در بازار رو به رو می شوند و همین موضوع باعث سردرگمی آن ها می شوند. در وهله اول باید دقت داشته باشید که به هیچ وجه به سراغ دوچرخه هایی با برندهای متفرقه و لوازم غیر اورجینال نروید. خرید یک دوچرخه از برند متوسط و لوازم دنده شرکت های متوسط از خرید یک دوچرخه با برند فیک و لوازم غیراورجینال قطعا ارجحیت بیشتری دارد چرا که فروش دوباره این دوچرخه ها بسیار سخت می شود و در صورت مواجه شدن با مشکل باید به کلی قید دوچرخه خود را بزنید.

ما در این مطلب سعی کرده ایم بهترین دوچرخه هایی که در بازه قیمتی تا 10 میلیون تومان (زیر 10 میلیون تومان) قرار دارند را به شما معرفی کنیم تا انتخابی راحت تر و بر اساس معیارهای خود داشته باشید. دوچرخه هایی که در این بازه قیمتی قرار می گیرند به عنوان دوچرخه های اقتصادی و مناسب استفاده های روزمره و معمولی هستند پس یادتان باشد نباید انتظارات عجیبی از دوچرخه های موجود در این بازه قیمتی داشته باشید.

 

دوچرخه الکس مدل اکسل (Alex Excel)

دوچرخه الکس مدل EXCEL 2023 سایز 27.5 رنگ آبی - آیبایک
دوچرخه الکس مدل EXCEL 2022 سایز 27.5

 

برند الکس سال هاست که به صورت تخصصی دوچرخه های اقتصادی و میان رده را تولید می کند. این شرکت یکی از پارتنرشیپ های برند شیمانو در تایوان است که هر ساله صدها هزار دوچرخه را به بازار عرضه می کند. یکی از بازارهای هدف این برند هم ایران است که توانسته به خوبی خود را در بازار ایران تثبیت کند و طرفداران بسیار زیادی پیدا کند. این برند در رده اقتصادی مدل های تراست و جودی را هم عرضه کرده که به خاطر دارا بودن تنه کوتاه مناسب بانوان است و تقریبا در رده قیمتی مدل اکسل قرار دارند.

مدل اکسل یکی از پرفروش ترین مدل های برند الکس است که در این بازه قیمتی یک انتخاب بسیار باارزش و باکیفیت محسوب می شود. در حال حاضر مدل اکسل در دو مدل 2021 و 2022 در بازار ایران وجود دارد که مدل اکسل 2021 با لوازم دنده 21 سرعته شیمانو و مدل اکسل 2022 با لوازم دنده 21 سرعته سایگوان و شیمانو عرضه شده است. مدلی که با لوازم دنده سایگوان عرضه شده است اختلاقی حدود 1 میلیون تومان با مدل شیمانوی اکسل دارد. همچنین دسته دنده این مدل از نوع کلاچدار و دوشاخ آن هم کمکدار است.

جنس بدنه اکسل از آلومینیوم 6061 (سبک ترین آلومینیوم موجود) است که توانایی تحمل وزن تا 130 کیلوگرم را دارد. سیستم ترمز این مدل از نوع دیسک مکانیک است که تاخیر ترمزگیری شما را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. این محصول به همراه شبرنگ جلو و عقب و قمقمه عرضه می شود و دارای 18 ماه گارانتی شرکت فلامینگو و 3 سال خدمات پس از فروش است.

 

دوچرخه اینتنس مدل چمپیون 2 (Intense Champion 2)

دوچرخه 26 اینتنس چمپیون 2 دیسکی
دوچرخه 29 اینتنس چمپیون 2 دیسکی

 

شرکت اینتنس یکی از شناخته شده ترین شرکت های تولید دوچرخه در ایران است که تقریبا در هر رده ی قیمتی توانسته یک نماینده را به خود اختصاص دهد. این برند با تکیه بر دانش روز دوچرخه هایی را روانه بازار می کند که ارزش خرید مناسبی دارند. مدل چمپیون 2 از سری دوچرخه های چمپیون است که نماینده برند اینتنس در این رنج قیمتی است.

بدنه دوچرخه چمپیون 2 از جنس آلومینیوم 6061 است و از لوازم دنده سان ران (SUNRUN) 21 سرعته پیروی می کند. همچنین ترمزبندی این مدل به صورت دیسک مکانیک است که سرعت ترمزگیری را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد. دوشاخ مدل چمپیون 2 هم به صورت کمکدار کار شده است.

 

بهترین دوچرخه هایی که در بازه قیمتی 10 تا 15 میلیون تومان قرار دارند!

 

دوچرخه جف مدل 1598 (JEFF 1598)

دوچرخه جف مدل 1598 سایز 29 (Jeff 1598) - آیبایک
دوچرخه جف مدل 1598 سایز 29

 

برند جف (Jeff) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دوچرخه در جهان است که شرکت آن در شهر پکن قرار دارد. این برند در سال‌های اخیر مدل‌های بسیار زیادی را به نسبت تولیدکنندگان دیگر طراحی و عرضه کرده است. در سال 2023 هم مدل ‌های برند جف با یک طراحی متفاوت و متریال بسیار مرغوب در کنار قیمت مناسب آن عرضه شده است.  مدل 1598 جف هم یک مدل کاملا اقتصادی با لوازم بسیار مناسب است که ارزش خرید مناسبی را ارائه می دهد. این مدل یک نسخه ارتقا یافته هم دارد که با مدل 1595 شناخته می شود و دارای خودرو و دسته دنده شیمانو EF500 است.

مدل 1598 بدنه ای از جنس آلومینیوم 6061 و به صورت کابل از داخل دارد که می تواند تا 140 کیلوگرم وزن را تحمل کند. لوازم دنده به کار رفته در در این مدل از برند شیمانو مدل تورنی و 21 سرعته است. خودرو و دسته دنده این مدل از برند سان ران (SUNRUN) است که برای این رنج قیمتی انتخابی معقول به حساب می آید. ترمزبندی این مدل دیسک مکانیک، توپی بلبرینگی و دوشاخ هم کمکدار طراحی شده است. همچنین استفاده از تایرهای MAXXIS برای چنین مدلی یک نقطه قوت بسیار عالی محسوب می شود.

 

دوچرخه المپیا مدل وینر (Olympia Winner)

 دوچرخه کوهستان المپیا وینر سایز 27.5
دوچرخه کوهستان المپیا وینر سایز 27.5

 

دوچرخه المپیا یکی از معروف ترین برندهای دوچرخه در ایران است که در حوزه دوچرخه های کوهستانی میان رده و اقتصادی فعالیت می کند. این برند از آن دسته برندهایی است که تقریبا هر کسی آن را می شناسد و با گفتن نام دوچرخه اقتصادی به یاد آن می افتد. مدل وینر هم نماینده این برند در رنج قیمتی زیر 10 میلیون تومان است.

بدنه مدل وینر از جنس آلومینیوم است که توانایی تحمل وزن تا 120 کیلوگرم را دارد. در لوازم دنده این مدل از برند Shinemax استفاده شده که در قسمت خودروی 21 سرعته و شانژمان شاهد آن هستیم. سیستم ترمزگیری این مدل از نوع دیسک مکانیک و به صورت کلاچدار با دسته دنده تعبیه شده است.

جمع بندی

در انتها یادتان باشد هیجان زده عمل نکنید و اگر بازه قیمتی محدودی دارید برندی انتخاب کنید که متعلق به همان بازه قیمتی باشد. باز هم تاکید میکنیم به هیچ وجه سمت دوچرخه های طرح و یا لوازم غیراورجینال نروید چرا که بعدا در صورت بروز مشکل به هیچ وجه نمیتوانید از گارانتی شرکت های معتبر و یا خدمات پس از فروش استفاده کنید. همچنین در صورتی هم که قصد تعمیر در بازار آزاد را داشته باشید با مشکل تامین قطعات و یا درست نشدن بخشی که به مشکل خورده است رو به رو می شوید.

اگر هم قصد فروش دوچرخه کارکرده خود را داشته باشید نمی توانید برای آن خریداری پیدا کنید و قطعا با مشکل بزرگی رو به رو خواهید شد. پس حتما یادتان باشد در درجه اول از فروشگاه های کاملا معتبر و باسابقه برای خرید دوچرخه تان مشاوره دریافت کنید. در درجه دوم هم حتما دوچرخه هایی با برندهای معتبر و ثبت شده با لوازم اورجینال رده بندی شده استفاده کنید و در درجه سوم هم به گارانتی و خدمات پس از فروشی که برندها ارائه می دهند توجه فراوانی داشته باشید.

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظر خود را بنویسید