با انجام این 10 نکته از دوچرخه سواری در زمستان نترسید!

نکاتی برای دوچرخه سواری در زمستان

با انجام این 10 نکته از دوچرخه سواری در زمستان نترسید!

10 توصیه تخصصی برای دوچرخه سواری در زمستان

لازم نیست وقتی اولین قطرات باران یا برف را مشاهده کردید دوچرخه خود را کنار بگذارید. اصلا دوچرخه سواری در زمستان یک حال دیگه‌ای دارد کافیست یکسری موارد را رعایت کنید تا به راحتی در زمستان به دوچرخه سواری بپردازید.

بسیاری از ما با دیدن اولین دانه های برف، دوچرخه ‌های خود را کنار می گذاریم، اما اگر این کار را انجام دهید، مزایای دوچرخه سواری در زمستان را از دست می دهید. طبق تحقیقات، در حالی که بدن شما برای گرم ماندن در سرما تلاش می کند، نه تنها کالری بیشتری می سوزانید، بلکه بدنتان هم یاد می گیرد که به طور موثرتری از اکسیژن استفاده کند. علاوه بر آن دوچرخه سواری در برف می تواند فوق العاده سرگرم کننده باشد.

در ادامه 10 کاری که باید و نباید انجام دهید تا از دوچرخه سواری در زمستان بیشترین بهره را ببرید آورده شده است. امیدواریم با انجام دادن این کارها از دوچرخه سواری در زمستان لذت ببرید و دعایی هم برای ما بکنید ?

 

1. پوشش لایه به لایه

بدن شما در حال گرفتن تمام تصمیمات در مورد اینکه چه کاری باید انجام شود بر اساس دمای حال حاضر شماست. بنابراین اطمینان پیدا کنید که دمای داخلی بدنتان تامین می شود. برای این کار می‌توانید چندین لایه لباس اضافی بپوشید که با گرم ‌تر شدن یا طولانی ‌تر شدن مسیر، می توانید از تعداد آن ها کم کنید یا حتی بیشتر بپوشید. در واقع شما می توانید با یک ژاکت یا کاپشن خوب کار خود را شروع کنید.

متوجه باشید که حداقل در ابتدای دوچرخه سواری حتما سردتان خواهد شد.

وقتی بیرون می‌ روید و آماده دوچرخه سواری می شوید، نباید گرم باشید. اگر هستید و لباس ‌های زیادی به تن دارید، قبل از اینکه سوار شوید و شروع به سوار شدن کنید کمی سعی کنید از تعداد لباس ها کم کنید.

این وسوسه وجود دارد که برای گرم ماندن، لباس های پشمی و ضخیم بپوشید اما باید در نظر داشته باشید که حتی زمانی که دما به صفر می‌ رسد، عرق می‌کنید. عرق زیر لباس شما جمع می شود و باعث می شود احساس خیسی و سردی را با هم داشته باشید.

 

پوشش دوچرخه زمستان _ آیبایک

 

بهتر است از لباس ‌های مخصوص دوچرخه سواری در زمستان استفاده کنید، زیرا لباس های سایر ورزش ‌ها یا لباس های عادی ممکن است مناسب موقعیت شما در هنگام دوچرخه سواری نباشد یا ویژگی ‌های مناسبی برای حفظ رطوبت شما نداشته باشد.

دستکش ‌ها و کفش ‌های زمستانی با کیفیت خوب اندام‌ های شما را گرم نگه می‌ دارند چرا که این مناطق مستعدترین مناطق برای سرماخوردن هستند.

عینک های شفاف یا کم رنگ ایده خوبی برای دور نگه داشتن چشم شما از ذرات معلق در هوا هستند.

ملزومات لباس زمستانی: ژاکت ضد آب، جوراب گرم، جلیقه یا بافت زیرین، کفش مناسب، دستکش، عینک شفاف

لباس های زمستانی اختیاری: جوراب ورزشی مخصوص، هدبند، کفش یا چکمه مخصوص زمستان

 

2. پنچری

پنچری بخشی از دوچرخه سواری زمستانی است، بنابراین تیوپ و تلمبه خود را فراموش نکنید.

این یک واقعیت غم انگیز است که هر چه آب و هوا بدتر باشد، احتمال پنچر شدن چرخ شما بیشتر است. شرایط خیس جاده نوعی تازه سازی جادویی برای خارها، خرده‌های شیشه و تکه‌های تیز سنگ ایجاد می‌کند تا راه خود را از لاستیک شما به داخل پیدا کنند.

این موضوع معمولاً در بدترین شرایط دوچرخه سواری اتفاق می افتد.

مطمئن شوید که حداقل تیوپ و تلمبه را با خود حمل می کنید و اگر مدتی از آن استفاده نکرده اید باید بررسی کنید که کار می کند یا خیر. برخی از افراد از کپسول های کوچک کربن دی اکسید استفاده می کنند تا لاستیک های خود را باد کنند، اما توجه داشته باشید که این کارتریج ها تنها پس از یک یا دو باد کردن تمام می شوند.

علاوه بر این، هنگامی که آن ها را در دمای پایین استفاده می کنید، گاز می تواند باعث یخ زدن سر قوطی شود و نوک انگشتان شمارا تبدیل به قندیل کند. این را از روی تجربه تلخ می گوییم.

اگر به صورت گروهی سوار می شوید، قبل از حرکت مطمئن شوید که لوله ها و پمپ های کافی را همراه خود دارید و به اینکه دیگران همه چیز را دارند تکیه نکنید.

 

دوچرخه سواری در برف _ آیبایک

 

3. غذا و نوشیدنی

خوردن غذای کافی قبل و حین دوچرخه سواری در زمستان به همان اندازه مهم است که در هر زمان دیگری از سال اهمیت دارد. سعی کنید به طور منظم بنوشید. ممکن است فکر کنید در این هوا چون عرق نمی کنید، آب بدنتان را هم از دست نمی دهید، اما از دست دادن مایعات هنگام دوچرخه سواری در هر دمایی رخ می دهد.

اگر هوا واقعاً سرد است، نوشیدنی خود را با آب گرم مخلوط کنید تا حداقل برای مدتی از اثر سرد کننده آن جلوگیری کنید.

البته، توقف در کافه ها یا رستوران ها در سفرهای طولانی ‌تر در زمستان ضروری است و به شما فرصت می‌دهد یک نوشیدنی گرم بنوشید. پس مطمئن شوید که گرم می مانید و وقتی متوقف می شوید زیاد نمانید تا بدنتان سرد شود.

 

4. چراغ ها

قطعا دوچرخه سواران همیشه بر روی دوچرخه خود چراغی دارند که هم حضورشان در جاده را برای مردم برجسته کند و هم راهشان را روشن کند اما این موضوع در زمستان اهمیت بسیار بیشتری دارد چرا که در روزهای ابری زمستان که خورشید در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد، مسیرتان می تواند بسیار تاریک شود.

چراغ‌های LED قابل شارژ کوچک، سبک و بسیار روشنی وجود دارند که به هیچ وجه خراب نمی‌ شوند. همیشه همراه داشتن چراغ این نگرانی را که در روزهای کوتاه تر سال ممکن است گرفتار تاریکی شوید، برطرف می کند.

قبل از هر سواری مطمئن شوید که چراغ دوچرخه شما شارژ شده است (یا باتری های تازه دارید).

 

وضعیت بدن هنگام دوچرخه سواری در هوای سرد و زمستانی

 

5. لاستیک

لاستیک های پهن تر برای سواری در زمستان عالی هستند، اما مراقب فرسودگی و پاره شدن آن ها باشید.

باید لاستیک‌هایی را انتخاب کنید که پنچری را به حداقل می رسانند و سخت‌تر کثیفی را به خود جذب می کنند. لاستیک‌های کانتیننتال یکی از محبوب‌ترین لاستیک ‌ها برای دوچرخه سواری در زمستان هستند، اما بسیاری دیگر از تولیدکنندگان تایر، مدل‌های مشابهی را ارائه می‌کنند. آن ها به طور کامل در برابر پنچری مقاوم نیستند اما همین تاثیر کوچک هم خودش کمک کننده است.

لاستیک‌های بدون تیوب (تیوبلس) که در دوچرخه جاینت استفاده می شوند و لاستیک‌ های جامد نیز یک گزینه عالی هستند.

 

دوچرخه سواری در زمستان و هوای سرد _ آیبایک

 

6. گلگیر

از گلگیرها استفاده کنید. دوچرخه سواران یا مردمی که پشت سر شما قرار می گیرند قطعا شما را دعا می کنند ?

همانطور که هر عضو باشگاه دوچرخه سواری می داند، گلگیر برای دوچرخه سواری در زمستان ضروری است. خار، خاشاک، گل و کثیفی هایی که هنگام چرخیدن چرختان به اطراف پخش می شوند می توانند هم صورتتان و هم پشت شما را کثیف کنند و یا خیستان کنند.

قطعا از کسی که پشت یک دوچرخه سوار بدون گلگیر قرار گرفته است بپرسید که چه بلایی سرش آمده از فرط بیچارگی جامه های خود را پاره می کند ?

 

7. تعمیر و نگهداری

با این که همیشه باید دوچرخه خود را چک کنید، اما در زمستان باید به قطعات متحرک مانند زنجیر، چرخ دنده ها، کابل ها، توپی ها و براکت پایین توجه ویژه ای داشته باشید.

دوچرخه خود را مرتب چک کنید و سعی کنید کثیفی های انباشته شده را به طور منظم بشویید. سایش طوقه ها و ترمز را بررسی کنید، زیرا آب و هوای مرطوب می تواند این مناطق را مورد لطف خود قرار دهد.

زنجیر خود را مرتباً روغن کاری کنید و مطمئن شوید که کابل های شما سالم هستند. آب شور جاده‌های شن و ماسه می‌تواند باعث خرابی قطعات شود و ورود آب به کابل‌های در معرض دید می‌تواند باعث خرابی شود.

با مراقبت از دوچرخه خود می توانید تعداد خرابی های مکانیکی را که ممکن است هنگام دوچرخه سواری داشته باشید به حداقل برسانید.

 

دوچرخه سواری در هوای برفی - آیبایک

 

8. دوچرخه زمستانی

دوچرخه شهری یا دوچرخه جاده با فریم آلومینیومی، گلگیر، لاستیک های مقاوم در برابر پنچر شدن و چراغ ها، یک ماشین زمستانی عالی را می سازد.

از آنجایی که زمستان می تواند برای دوچرخه ها سخت باشد، برخی افراد دوچرخه خاصی را فقط برای زمستان نگه می دارند. معمولاً آن ها مجهز به قطعات ارزان‌تر، گل‌گیرها، لاستیک‌ها و چراغ‌های پهن‌تر هستند و شاید دنده‌های پایین‌تری برای مقابله با سرعت پایین‌تر زمستان دارند.

بسیاری از آن ها هنگام خرید یک دوچرخه جدید، یک دوچرخه قدیمی را نگه می دارند و آن را به یک ماشین زمستانی تبدیل می کنند. بعضی از افراد دیگر بیرون می روند و خرید دوچرخه خود را برای زمستان نهایی می کنند. دوچرخه های سیکلو کراس به عنوان دوچرخه های زمستانی محبوب هستند، همانطور که دوچرخه جاده با فریم آلومینیومی ارزان تر، فت بایک و دوچرخه کوهستان محبوب هستند.

دوچرخه زمستانی شما ممکن است سنگین باشد و به طور منطقی می توانید انتظار داشته باشید که میانگین سرعت خود را کاهش دهید، اما زمانی که در بهار به بهترین دوچرخه خود برگردید، پرواز خواهید کرد.

اگر می توانید یک دوچرخه زمستانی بخرید، می گوییم آن را انتخاب کنید. در غیر این صورت، دوچرخه معمولی خود را “زمستانی” کنید .

 

راهنمای گام به گام تمیز کردن دوچرخه

 

9. آماده باشید

قبل از حرکت آب و هوا را بررسی کنید و برای بدترین اتفاقات آماده باشید

حتما برای دوچرخه سواری خود شرایط خاصی داشته باشید. مطمئن شوید که یک مسیر معقول نسبت به آب و هوای پیشبینی شده انتخاب کرده‌اید، یک تلفن (شارژ شده) با خود همراه داشته باشید، در مواقع اضطراری مقداری پول داشته باشید و به توصیه‌های ذکر شده در بالا توجه کنید.

به بدترین احتمال فکر کنید و برای آن آماده باشید. یک وقت فکر نکنید ما توصیه می کنیم که یک رادیاتور پر از روغن را همراه خود بکسل کنید ?

 

10. از پوست خود غافل نشوید

با وجود اینکه فصل زمستان است، استفاده از کرم ضد آفتاب برای هر پوستی که در معرض آن قرار دارد، مانند صورت، هنگام سواری در طول روز، مهم است. این امر به ویژه زمانی که برف روی زمین وجود دارد صدق می کند زیرا برف می تواند نزدیک به 90 درصد از اشعه UV را منعکس کند. پوست شما در سفرهای سرد زمستانی نیز می تواند به طور جدی خشک شود و استفاده از یک محافظ مانند کرم ضد آفتاب، مرطوب کننده یا حتی وازلین می تواند به حفظ رطوبت پوست شما کمک کند.

 

 

 

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات (2)

[…] با انجام این 10 نکته از دوچرخه سواری در زمستان نترسید! […]

[…] با انجام این 10 نکته از دوچرخه سواری در زمستان نترسید! […]