10 کاری که هنگام خرید دوچرخه باید انجام دهید

10 کاری که هنگام خرید دوچرخه باید انجام دهید - آیبایک

10 کاری که هنگام خرید دوچرخه باید انجام دهید

نکاتی که قبل از خرید دوچرخه باید بدانید و آن ها را رعایت کنید!

همه ما می دانیم که همه گیری ویروس کرونا در سال 2020 باعث افزایش تعداد افرادی شده است که مایل به بیرون رفتن و دوچرخه سواری کردن هستند. برخی آن را “رونق” دوچرخه سواری به طور کلی می نامند، اما با چنین افزایش تقاضایی، کمبود عرضه به وجود آمد. و این سوال کلی “چگونه دوچرخه بخریم” با گذشت ماه ها پیچیده تر و پیچیده تر شده است.

با کمبود عمومی دوچرخه در شهرها که باعث می‌شود دوچرخه‌فروشی‌ها در شرایط بسیار متفاوتی کار کنند، اگر به‌ عنوان دوچرخه‌ سوار جدیدی که فقط می‌خواهد دوچرخه ‌سواری را شروع کند، ناامید می‌شوید، و این موضوع قابل درک است.

خوشبختانه، از اوایل مهرماه 1400، همه چیز به سمت بهتر شدن (واکسن ها!) پیش رفته است و بسیاری از شرکت ها به آرامی به حالت عادی باز می گردند. اگر می خواهید به یک فروشگاه دوچرخه بروید یا می خواهید برای اولین بار از یک فروشگاه تخصصی بازدید کنید، در اینجا 10 نکته وجود دارد که باید هنگام خرید دوچرخه جدید به خاطر داشته باشید.

 

بدون تست خرید نکنید

شما نمی دانید دوچرخه‌ای که قصد انتخاب آن را دارید برایتان مناسب است؟ یا اصلا روی آن راحت هستید یا خیر! پس بهتر است روی زین بنشینید و یک سواری آزمایشی انجام دهید. برخی از فروشندگان به شما اجازه می دهند در بخشی دوچرخه‌ای که انتخاب کرده‌اید را تست کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید. پس تعارف را کنار بگذارید و سعی کنید بیشتر از رکاب زدن راحتی و کنترل آن را تست کنید!

 

تست دوچرخه قبل از خرید

 

دوچرخه را در فروشگاه تست نکنید بعد آنلاین خرید کنید

مطمئناً اینکه دوچرخه را در فروشگاه تست کنید و فروشنده را با هر سؤالی که ممکن است داشته باشید بمباران کنید اما بعد از آن بروید و آنلاین سفارش خود را ثبت کنید قطعا کار درستی نخواهد بود. این شکل بدی دارد و مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، بهتر است این کار را نکنید.

اگر قصد دارید به صورت آنلاین خرید کنید بهتر است یا از سایت همان فروشنده این کار را انجام دهید تا از پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن ها هم بهره مند شوید یا اگر از فروشگاه اینترنتی خرید می کنید قبل از آن با مشاورانشان تماس بگیرید، جزئیات را بپرسید، ویژگی ها و انتظارات خود را بیان کنید و پس از اطمینان خرید خود را انجام دهید. به این صورت در صورتی ایجاد مشکل هم می‌توانید از پس خود بربیایید و از خدماتشان به صورت رایگان استفاده کنید.

 

تجربه جدید کسب کنید

وقتی به دنبال دوچرخه می گردید، وفاداری به برند می تواند عالی باشد، اما فقط به این دلیل که همیشه دوچرخه جاینت یا ویوا را استفاده کرده‌اید به این معنی نیست که نمی توانید دوچرخه کمپ یا دوچرخه الکس را ​​امتحان کنید. هم می توانید دوباره عشق خود را جاینت ثابت کنید یا می توانید یک تجربه جدیدی مثلا با دوچرخه کاپریلو داشته باشید، در هر صورت یک مسابقه برد برد است ?

 

مزایای خرید اینترنتی دوچرخه

 

به خاطر ارزان بودن خرید نکنید

اگر از طرز دسته یا ظاهر دوچرخه خوشتان نمی‌آید، یا بر روی آن راحت نیستید، مجبور نیستید به این دلیل که قیمت ارزانی دارد آن را بخرید. قطعا قرار است چندین سال صاحب دوچرخه خود باشید و ساعت‌های زیادی را صرف آن خواهید کرد، پس باید دوچرخه‌ای که می خرید را واقعا دوست داشته باشید و بر روی آن راحت باشید.

 

با خیال راحت با مشاوران فروش تماس بگیرید

وب پر از اطلاعات در مورد دوچرخه های مختلف است، بنابراین به راحتی می توان فکر کرد که نیازی به کمک ندارید. مدیران نمایندگی های بزرگ مانند آیبایک می‌گویند: بسیاری از سایت ها تنها مدل هایی که خودشان دارند را برای توضیح و راهنمایی در سایت خود قرار می دهند و کاری می کنند که مشتری با خواندن آن ها تنها از خودشان خرید کند پس بهتر است قبل از خرید با مشاوران سایت های مختلف تماس بگیرید و از آن ها به صورت کامل درباره‌ی همه‌ی مدل ها سوال کنید.

 

دوچرخه فروشی حضوری _ آیبایک

 

فروشگاه درست را انتخاب کنید

مطمئن شوید که فروشنده همان تعداد سؤالاتی را که از او می‌پرسید از شما می‌پرسد. یک فروشگاه خوب با فروشندگان خوب باید سعی کند ابتدا به نفع مشتری کار کنند، نه اینکه فقط بخواهند یک قطعه را بفروشند. این موضوع را می توان به راحتی فهمید. این فکر را نکنید که همه فروشندگان قصد دارند محصولی را به اصطلاح در پاچه شما بکنند، فروشندگان بسیار زیادی وجود دارند که به وجدان کاری اعتقاد دارند و سعی می کنند شما را به عنوان یک مشتری همیشگی نگهدارند. آن ها سعی می کنند با خدماتی که به نفع شما ارائه می دهند شما را به یک مشتری دائمی و عضو گروه خودشان کنند.

 

دوچرخه ای نخرید که با اهداف شما مطابقت ندارد

در مورد نوع سواری که انجام می دهید پیشاپیش تحقیق کنید و سپس هنگام خرید دوچرخه روی آن نقاط قوت تمرکز کنید. یک دوچرخه کورسی نخرید سپس وقتی استفاده کردید متوجه شوید چیزی نبوده که می‌خواستید و با آن راحت نیستید.

سعی کنید با توجه به نیازهایتان دوچرخه خود را انتخاب کنید. اگر قرار است فقط برای تردد به محل کار خود از آن استفاده کنید، یک دوچرخه شهری ساده هم به شما کمک می کند ولی اگر قرار است در مکان هایی صعب العبور و دوچرخه سواری های متمادی استفاده کنید قطعا بهتر است یک دوچرخه کوهستان بخرید.

دقت کنید که دوچرخه‌ای که انتخاب می کنید تمام لوازم مورد نیاز شما را داشته باشد چراکه ارتقا یا تعویض هر بخش از دوچرخه ممکن است هزینه سنگینی بر روی دوش شما بگذارد.

 

لوازم جانبی دوچرخه چه مزایایی دارد؟

 

از لوازم جانبی دوچرخه غافل نشوید

بسیاری از دوچرخه سواران تازه کار مبلغ مشخصی را به دوچرخه اختصاص می دهند، اما لوازم دوچرخه مورد نیاز خود را کاملا فراموش می کنند. از هر دوچرخه سوار با تجربه‌ای بپرسید قطعا به شما می گوید کلاه ایمنی، قمقمه، قفل و یا چراغ دوچرخه را خریداری نمائید چرا که این لوازم سلامت شما و دوچرخه‌تان را تضمین می کند. برای بهبود دوچرخه سواری می توانید از لباس های مخصوص، عینک، روکش زین، کیلومتر شمار و غیره هم استفاده کنید.

 

فراموش نکنید که در مورد تخفیف ها و پیشنهادات ویژه بپرسید

خرید دوچرخه شباهت زیادی به خرید ماشین دارد: ممکن است آن تویوتای جالبی که می بینید را دوست داشته باشید، اما بدون چانه زنی با یک فروشنده آن را نخرید. چرا باید هنگام دوچرخه هم این موضوع متفاوت باشد؟ ممکن است این کار کارساز باشد یا نباشد چرا که حاشیه سود دوچرخه ها معمولاً نسبتاً کم است اما اغلب می توانید به راحتی در مورد تخفیف روی لوازم جانبی مذاکره کنید و یا حتی برای خرید های بعدی خود بخواهید که کمی تخفیف دریافت کنید.

 

انتخاب دوچرخه

حتما سایز مناسب را انتخاب کنید

از فروشنده بخواهید تا تأیید کند که دوچرخه سایز مناسبی را می‌خرید، سپس با تکنسین و افراد متخصص همان جا بخواهید که این موارد را تایید کنند. شاید این مورد را در ایران زیاد نبینید اما یکسری فروشگاه های استاندارد وجود دارند که این خدمات را به شما ارائه می دهند همچنین علاوه بر این موضوعات خدمات نصب هم ارائه می کنند و سعی می کنند برای شما یک تجربه خوب ثبت کنند چرا که قرار است مشتری آن ها بشوید.

راندن یک دوچرخه نامناسب مانند رانندگی با یک ماشین اسپورت زیبای شاسی بلند اما با چهارچرخ کوچک و یک لاستیک زاپاس است. مدام نگران این هستید که شاید نتوانید به خوبی آن را کنترل کنید چرا که تناسب درستی ندارد و علاوه بر خطرات فیزیکی، خطرات ذهنی مانند استرس مکرر هم دارید.

 

پس از خرید برای همیشه فروشگاه را ترک نکنید

وقتی از فروشگاه دوچرخه می‌خرید، وارد یک رابطه نیز می‌شوید. بسیاری از فروشگاه‌ها سرویس ها، خدمات رایگان و ترفندهای رایگان را برای مشتریان ارائه می دهند و مدت آن از یک ماه تا چند سال ممکن است باشد.

نمی دانید چگونه زنجیره خود را به درستی روغن کاری کنید؟ ببینید آیا فروشگاه کلینیک های تعمیر و نگهداری ارائه می دهد یا خیر یا از مکانیک فروشگاه بخواهید که نحوه انجام آن را به شما نشان دهد. بسیاری از مکانیک ها با کمال میل شما را در مراحل تعمیرات معمولی و تعمیرات اساسی به خصوص در روزهای خلوت راهنمایی می کنند.

 

دوچرخه سفارشی را رد نکنید

اگر دوچرخه سواری با تجربه هستید و نمی توانید دوچرخه ای با کیفیت های دقیقی که می خواهید پیدا کنید، یک دوچرخه سفارشی داشته باشید. پس از دریافت اندازه‌گیری ‌های مشتری، سازنده باید در مورد تجربیات شما با دوچرخه‌های قبلی، از جمله ویژگی‌هایی که دوست داشتید و چه چیزی را دوست نداشتید، بپرسد.

هرکسی که دوچرخه شما را می‌سازد باید هر مرحله از فرآیند را مستند کند، از بریدن لوله‌های فولادی تا قاب برگشتی از نقاش  و عکس‌ها را از طریق ایمیل و رسانه‌های اجتماعی با مشتری به اشتراک بگذارد. در پایان، مشتری یک دوچرخه که مطابق با مشخصات او ساخته شده است دریافت می کند.

البته دقت کنید در ایران به دلایل هزینه های انجام و نبود تکنولوژی ساخت با کیفیت این کار اصلا به صرفه نیست و صرفا برای هموطنانی که خارج از کشور فعالیت می کنند گزینه‌ی خوبی به حساب می‌آید چرا که حتی با انجام این کار یک دوچرخه عالی و حتی ارزان تر از دوچرخه های دیگر دریافت می کند. پس شاید این موضوع را در ایران بشود فاکتور گرفت ?

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 1 میانگین: 5]