چگونه امنیتمان را هنگام استفاده از دوچرخه های برقی حفظ کنیم؟ (6 نکته ضروری)

چگونه امنیتمان را هنگام استفاده از دوچرخه های برقی افزایش دهیم؟ - آیبایک

چگونه امنیتمان را هنگام استفاده از دوچرخه های برقی حفظ کنیم؟ (6 نکته ضروری)

دوچرخه‌ های برقی یا دوچرخه‌ های الکترونیکی در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند و حتی بیشترین تقاضا را در بین افراد مسن دارند. دوچرخه های برقی راهی برای استفاده راحت و بدون دغدغه از دوچرخه برای افراد مختلف از جمله افراد مسن و معلولین است. همچنین افرادی که نمی خواهند با ماشین در محیط های شهری تردد کنند و یا توانایی استفاده از دوچرخه های معمولی را ندارند، دوچرخه برقی را انتخاب می کنند.

با این حال، همانطور که افراد بیشتری از این دوچرخه ها استفاده می کنند، نگرانی های جدیدی هم در رابطه با ایمنی آن مطرح می شود. یک آمار نگران کننده از هلند از زمان ورود دوچرخه های برقی زنگ خطرهایی را به صدا درآورد. مرگ و میر ناشی از دوچرخه برقی در این کشور دوچرخه دوست بین سال های 2016 تا 2017 تقریباً دو برابر شد. حدود 75 درصد از قربانیان مردان 65 ساله و بالاتر بودند. بسیاری از حوادث مربوط به این است که دوچرخه‌ سواران به‌ طور صحیح پیاده یا سوار دوچرخه ها نمی شوند. همچنین در سال 2019، ده‌ ها نفر از دوچرخه‌ سواران هنگام رکاب زدن با دوچرخه های برقی در شهر نیویورک صدماتی را گزارش کردند. این گزارشات که در رابطه با خرابی این دوچرخه ها بود و صدمات جبران ناپذیری را وارد می کرد باعث شد تا شرکت های تولیدکننده به طور موقت 1000 دوچرخه برقی را از سطح شهر خارج کنند. البته این موضوع در کشور ما ایران زمانی نگران کننده می شود که بدانیم دوچرخه های برقی با کیفیت هنوز مجوز ورود به ایران را دریافت نکرده اند و بسیاری از دوچرخه های برقی موجود ممکن است به دلیل کیفیت پایین باعث خرابی در حین رکاب زدن یا مشکلات جدی تری بشوند.

دوچرخه سوارانی که علاقه مند به استفاده از دوچرخه های برقی هستند باید یاد بگیرند که چگونه با این نوع جدید دوچرخه کار کنند تا ایمنی خود را تضمین کنند. دوچرخه های برقی اغلب بسیار سنگین تر از دوچرخه های معمولی هستند، به حداکثر سرعت بالاتری می رسند و معمولاً پیچ ها و موانع را خطرناک تر طی می کنند. ما در ادامه برای شما 6 نکته را بازگو کردیم که باعث می شود ایمنی شما در زمان رکاب زدن با دوچرخه های برقی تا حدودی تضمین شود.

 

دوچرخه برقی - آیبایک

 

1. بیشتر به ترافیک توجه کنید

هر دوچرخه سواری باید به جریان ترافیک توجه کند اما توجه به این موضوع در زمان رکاب زدن با دوچرخه های برقی بسیار مهم تر است. رانندگان ممکن است انتظار نداشته باشند یک دوچرخه سوار در خیابان با سرعت 30 کیلومتر در ساعت از کنارشان عبور کند و این طرز تفکر باعث می شود اتفاقات جدی تری رخ بدهد.

با محبوبیت روز افزون دوچرخه ‌های برقی، راننده های مختلف ماشین باید انتظارات و طرز تفکر خودشان در رابطه با دوچرخه ها را تغییر بدهند. این بدان معناست که نه تنها باید به این فکر کنید که در هنگام رکاب زدن باید چه کاری انجام دهید بلکه باید بفهمید که رانندگان چگونه فکر می کنند و آیا شما را می بینند یا خیر (مخصوصا در خیابان های تهران)!

 

مهم ترین بخش هایی که باید هنگام خرید دوچرخه های برقی بررسی کرد!

 

2. خودتان را در معرض دید قرار دهید

بخشی از مشکل این است که رانندگان نمی‌ دانند چگونه مراقب دوچرخه‌ هایی باشند که با 200 وات قدرت اضافی حرکت می ‌کنند. برای اطمینان از دیده شدنتان دوچرخه خود را با چراغ و زنگ مجهز کنید. البته این بخش فقط مختص رانندگان نیست، ممکن است برای عابران پیاده یا دوچرخه سواران دیگر که هشدار شما را نمی شوند یا نمی بینند فاجعه آمیز باشد.

 

3. سرعت خود را بررسی کنید

بزرگترین اشتباهی که دوچرخه ‌سواران تازه کار مرتکب می‌ شوند این است که در همان ابتدا برای اینکه بفهمند دوچرخه سواری در سرعت بالا چه حسی دارد، با نهایت سرعت حرکت می کنند. اما این کار اشتباه است و دوچرخه سواران باید قبل از اینکه بفهمند با نهایت سرعت رکاب زدن چه حسی دارد، زمان بگذارند تا بفهمند دوچرخه سواری در سرعت های پایین تر چه حسی دارد.

 

کیلومترشمار دوچرخه برقی - آیبایک

 

4. زودتر ترمز کنید

از آنجایی که دوچرخه شما سرعت و قدرت بسیار بیشتری دارد، ترمزگیری اهمیت بیشتری پیدا می کند. حتی در سبک ‌ترین دنده کمکی، دوچرخه برقی های بسیار قوی حدود 50 وات به حرکت پدال شما اضافه می ‌کند. این بدان معناست که شما باید خیلی زودتر از علائم ایست و گذرگاه ها سرعت خود را کاهش دهید و خیلی زودتر از دوچرخه های معمولی که آهسته تر حرکت می کنند، ترمز بگیرید. قدرت نسبی ترمزهای خود را بشناسید تا بتوانید ایمن ترین زمان برای شروع کاهش سرعت را بهتر تخمین بزنید و بدانید که چه زمانی باید ترمز بگیرید.

 

تمام چیزهایی که صاحبان دوچرخه‌های برقی باید بدانند! (نگهداری و تعمیر دوچرخه‌ برقی)

 

5. هنگام سوار شدن یا پیاده شدن مراقب باشید

برای برخی از دوچرخه‌ سواران مسن‌ تر یا دوچرخه ‌سواران جوان ‌تر که مشکلات حرکتی دارند، سوار شدن و پیاده ‌شدن بخش حساسی است و افراد ممکن است آسیب ببینند. این موضوع تا حدی به دلیل سنگینی دوچرخه است. قطعا 10 کیلوگرم وزن بیشتری که دوچرخه های برقی نسبت به دوچرخه های معمولی دارند می تواند منجر به واژگونی دوچرخه و آسیب رسیدن به آن شود. مطمئن شوید اگر قصد خرید دوچرخه دارید حتما اندازه تنه یا فریم مناسب خودتان را انتخاب کنید. بنابرین ممکن است اگر مشکل پیاده یا سوار شدن دارید در این مرحله دوچرخه ای را انتخاب کنید که تنه کوتاه تری دارد (این تنه ها فقط مخصوص دوچرخه زنانه نیست!).

 

دوچرخه برقی تنه کوتاه - آیبایک

 

6. دوچرخه های برقی هنوز هم دوچرخه هستند

تصادف با هر دوچرخه ای ممکن است اتفاق بیفتد اما دوچرخه های برقی به دلیل سرعت بالاتری که دارند آسیب های جدی تری وارد می کنند. با این حال باید زمانی که از دوچرخه های برقی استفاده می کنید، حواستان بیشتر به محیط اطرافتان باشد.

یک نظرسنجی در سال 2018 نشان داد که تنها 20 درصد از دوچرخه‌ سوارانی که از دوچرخه برقی استفاده می کنند گفته اند که تصادفی را تجربه کرده‌اند. از این تعداد 19 درصد گزارش دادند که دوچرخه برقی به هر شکل منحصر به فردی در تصادفات نقش داشته است. بنابراین هنگامی که در حال رکاب زدن در اطراف شهر هستید، مطمئن شوید که ایمنی استاندارد دوچرخه را رعایت می کنید.

 

8 مورد از معایب دوچرخه برقی

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظر خود را بنویسید