نحوه درمان زخم‌ ها و خراش‌های ایجاد شده هنگام دوچرخه سواری + از بین بردن جای زخم

نحوه درمان زخم‌ ها و خراش‌های ایجاد شده هنگام دوچرخه سواری + از بین بردن جای زخم

نحوه درمان زخم‌ ها و خراش‌های ایجاد شده هنگام دوچرخه سواری + از بین بردن جای زخم

تصادفات جاده ای بالاخره رخ می دهند و ممکن است باعث ایجاد زخم های هنگام دوچرخه سواری شود، هرچقدر هم تلاش کنید تا از این اتفاقات جلوگیری کنید باز هم امکان رخ دادنشان وجود دارد. اگر صدمه یا آسیب ببینید باید بتوانید به تنهایی از پس زخم هایتان بربیایید. در این مطلب در طی 4 مرحله کلیدی می توانید زخم های خود را بهبود ببخشید.

 

1. زخم را به درستی بشویید

اولین کاری که باید برای آسیب ها و زخم های دوچرخه سواری انجام دهید این است که زخم خود را با آب تمیز کنید، فرقی ندارد که از یک بطری آب استفاده میکنید و یا از یک منبع آب روان! در اسرع وقت زخم های واقعا کثیف را با پاک کننده های زخم یا لوازم شست و شوی زخم بشویید. سعی کنید از پراکسید استفاده نکنید. اگر می توانید زیر پوست زخمی خود را ببینید یا بریدگی عمیقی وجود دارد، احتمالاً باید آن را بخیه بزنید. پس بهتر است سریعا توقف کنید و به اورژانس بروید.

 

زخم های دوچرخه سواری - آیبایک

 

2. زخمتان را بپوشانید

برای درمان زخم های ایجاد شده جزئی هنگام دوچرخه سواری، از یک لایه ضخیم پماد آنتی بیوتیک مانند نئوسپورین استفاده کنید و پس از آن از گاز استریل و باند برای محکم کردن و پوشاندن پانسمان استفاده کنید. سعی کنید هر روز گاز استریل و باند را تعویض و پماد را مجدد استفاده کنید.

برای زخم های با عمق متوسط، از یک لایه نازک پماد آنتی بیوتیک در ناحیه مرکزی زخم استفاده کنید. سپس یک پانسمان شفاف مانند تگادرم بزنید و روی آن را با گاز استریل و باند بپوشانید تا محکم شود. می توانید بانداژ را برای چند روز در جای خود نگه دارید. وقتی آن را عوض کردید، به آرامی زخم را تمیز کنید.

برای زخم‌های عمیق ‌تر، به سادگی یک باند ضد نشتی را مستقیماً روی زخم بمالید و لبه ‌ها را تا جایی که می ‌توانید ببندید و محکم کنید. پانسمان زیر آن به ژل تبدیل می شود و می توان آن را برای یک هفته یا بیشتر در جای خود قرار داد. اگر بعد از چند روز مواد آن بیرون زد، سریعا آن را تعویض کنید.

 

6 راه برای رفع شایع ترین دردهای دوچرخه سواری

 

3. منتظر بهبودی باشید

همانطور که زخم شما بهبود پیدا می کند، باید هر روز از دردتان هم کاسته شود. هر گونه افزایش درد، تورم، قرمزی یا ترشحات بدبو می تواند نشانه عفونت باشد. در این مواقع شما ممکن است به آنتی بیوتیک و تعویض پانسمان نیاز داشته باشید، بنابراین حتما پیش پزشک بروید تا شما را معاینه کند.

 

تصادفات و خراش های اجاد شده هنگام دوچرخه سواری - آیبایک

 

4. جای زخم را از بین ببرید

هر زمان که خراش برمی دارید یا زخمی می شوید، جای آن ممکن است مدت ها و یا تا همیشه بر روی بدنتان بماند. برای به حداقل رساندن این موضوع، پس از بهبودی زخم خود را به طور مرتب با یک مرطوب کننده ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز و هر بار چند دقیقه انجام دهید. ماساژ به تجزیه جای زخم کمک می کند و مرطوب کننده پوست جدید شما را هیدراته می کند. همچنین بهتر است از کرم، ژل یا نوار سیلیکونی برای دو تا چهار ماه پس از آسیب استفاده کنید. استفاده از این کرم ها به ویژه برای جای زخم های تیره، قرمز یا برجسته مؤثر است.

اگر می ‌خواهید جای زخم‌ هایتان کمتر دیده شود، سعی کنید از نور خورشید دوری کنید. اشعه ماوراء بنفش رنگدانه‌ ها را افزایش می‌ دهد و می ‌تواند جای زخم شما را بدتر کند. بهترین حالت این است که بین 12 تا 18 ماه این موضوع را رعایت کنیم اما قطعا برای دوچرخه سواران سخت است که در معرض نور خورشید قرار نگیرند. به همین دلیل است که بسیاری از دوچرخه سواران زخم های دوچرخه سواری ناشی از آسیب ها و تصادفات خود را یک نشان افتخار می دانند.

 

5 توصیه اشتباهی که به دوچرخه سواران می‌شود!

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]