لوازم جانبی دوچرخه چه مزایایی دارد؟

راهنمای خرید لوازم جانبی دوچرخه

لوازم جانبی دوچرخه چه مزایایی دارد؟

 

لوازم جانبی دوچرخه شامل همه ملزوماتی است که لازم است هنگام دوچرخه سواری با خود ‌همراه داشته باشیم. این وسایل باعث ایمنی و رضایت دوچرخه سوار می‌شود و حل مشکلات احتمالی پیش آمده در مسیر را آسان‌تر می‌کند.

بعضی از این وسایل، به‌ظاهر ساده بوده و صاحبان همه نوع دوچرخه معمولا آنها را با خود به‌همراه دارند.

اما حتی این لوازم جانبی نیز، در انواع دوچرخه‌ها یکسان نیست.

در مدل‌های پیشرفته دوچرخه با کاربری‌های تخصصی، لوازم جانبی مهمتری نیز وجود دارد. لوازمی که بدون آنها، هرگز نباید به دوچرخه سواری‌های طولانی یا تخصصی رفت!

این مجموعه شامل مجموعه‌ای از وسایل کمکی است که در کاربرد هدفمند دوچرخه و ایمن‌سازی آن موثر بوده و لذت دوچرخه سواری را از آنچه هست، بیشتر می‌کنند. این وسایل، جدا از دوچرخه بوده و هنگام خرید یا پس از آن، به‌انتخاب مشتری به لیست خرید اضافه می‌شوند.

لیست همه این لوازم، بسیار طولانی بوده و در یک مقاله نمی‌گنجد. در این مطلب شما را با اصلی‌ترین موارد این ملزومات آشنا کرده و مزایای کاربرد آنها را بررسی می‌کنیم.

آیا خرید لوازم جانبی دوچرخه، لازم و مقرون به‌ صرفه است؟

این روزها قیمت وسایل گوناگون نوسان داشته و مرتبا در حال تغییر است.

با مشاهده این نوسانات و بالا بودن قیمت‌ها، این سوال مطرح می‌شود که آیا خرید ملزومات جانبی و کمکی دوچرخه، کاری اقتصادی و به‌صرفه است؟

جهت پاسخ به این پرسش، کافی است تاثیر مهم این ملزومات را در موارد مختلف بررسی کنیم.

پاسخ به پرسش‌های زیر نیز می‌تواند راهنمای خوبی در مورد خرید این لوازم برای دوچرخه سواران باشد:

  • آیا این ملزومات، ارزش دوچرخه را بالا برده و بر کیفیت کاری آن می‌افزایند؟
  • در شرایط خاص، وجود این لوازم کمکی، تا چه حد اهمیت دارد؟
  • لوازم جانبی دوچرخه تا چه حد به ایمنی دوچرخه سواران کمک می‌کنند؟

در ادامه مطلب برای بررسی و پاسخگویی به این پرسش‌ها با شما خواهیم بود.

چرا باید لوازم جانبی دوچرخه را به همراه داشت؟

دوچرخه سواری، چه به‌عنوان یک ورزش مطرح باشد، یا فقط جنبه تفریحی آن مد نظر باشد، و یا برای رسیدن به مقصدی انجام شود، در هرحال مفید و لذت‌بخش است. همین‌قدر که بدانیم برای جابجایی و تردد مجبور نیستیم سوخت مصرف کنیم، احساس بهتری خواهیم داشت.

دوچرخه سواری به معنای آلوده نکردن محیط زیست بوده و بسیار ارزشمند است.

جنبه ورزشی این فعالیت هم در جای خود مفید و سالم است. اما این کار با هر هدفی انجام شود، نیازمند دقت و مراقبت‌هایی است که یک دوچرخه سوار نباید از آنها غفلت کند.

نیاز به ملزومات کمکی و ایمنی دوچرخه، از مواردی است که در موقعیت‌های مختلف پیش بینی نشده به سراغ افراد می‌آید.

بسیاری از این لوازم در شرایط عادی، چندان مهم و ضروری به‌نظر نمی‌رسند. اما هنگامی که همراه با دوچرخه خود در شرایط ویژه‌ای قرار می‌گیریم، نقش مهم و حیاتی آنها بیشتر مشخص می‌شود. به همین دلیل است که هر دوچرخه سوار نه تنها باید این ملزومات را تهیه کند، بلکه لازم است تا هنگام دوچرخه سواری آنها را همراه با خود داشته باشد.

این ملزومات از موارد ساده‌ای مانند قمقمه و تلمبه شروع شده و تا موارد فنی و مهمی مثل زنجیر چرخ و لوازم یدکی را شامل می‌شوند. بسته به نوع دوچرخه و کاربرد آن، تعداد و نوع این لوازم متفاوت است.

اصلی‌ترین لوازم جانبی دوچرخه کدامند؟

دوچرخه‌ها انواع گوناگونی دارند و بر همین اساس، لوازم یدکی و کمکی آنها هم بایکدیگر فرق دارد. از یک سه چرخه بچگانه تا پیشرفته‌ترین مدل های دوچرخه مسابقه و انواع ویژه کوهستان، به لوازم جانبی دوچرخه نیاز دارند. در مدل‌های کودک این موارد معمولا به بوق، سبد، لامپ های تزئینی و مواردی از این قبیل خلاصه می‌شود.

اما برای انواع بزرگسال و پیشرفته، این تجهیزات جانبی، موارد زیادی شامل لوازم کمکی، یدکی و تزئینی را در بر می‌گیرد. بسیاری از این ملزومات، جنبه ایمنی داشته و وجود آنها در موقعیت‌های مختلف، الزامیست.

از میان این وسایل، بعضی دارای جنبه ایمنی مهم‌تری هستند. چنین لوازمی را باید در سفرهای بین شهری و کوهستانی، مسابقات و شرایط عدم دسترسی به امکانات شهری به همراه داشت.

علاوه بر این جنبه، ملزومات فوق در زیبا سازی دوچرخه هم نقش داشته و در این دسته، اکسسوری‌ها، چراغ‌های تزئینی، قمقمه و پایه آن و مواردی از این دست را شامل می‌شوند.

در ادامه مطلب به توضیح برخی از این لوازم پرداخته و لزوم کاربرد آنها را تشریح می‌کنیم.

تلمبه: لاستیک‌های دوچرخه در انواع مختلف، تفاوت‌های زیادی با هم دارند. اما نیاز به تلمبه، در همه مدل‌های دوچرخه وجود دارد. گرچه از این وسیله برای موارد گوناگون دیگر هم استفاده می‌شود، اما کاربرد اصلی آن در دوچرخه و باد کردن لاستیک‌هاست.  از انواع قدیمی و دستی تا مدل‌های شیک امروزی، هر دوچرخه سوار به یک تلمبه برای باد کردن لاستیک‌ها نیز دارد.

با وجود امکان پنچری در هر مکان و موقعیت، یک دوچرخه سوار آگاه و حرفه‌ای، هرگز تلمبه را از موارد مهم لوازم جانبی دوچرخه حذف نمی‌کند.

قمقمه: قمقمه یکی از اصلی‌ترین این ملزومات است که وجود آن، حتی برای موارد عادی و دوچرخه سواری‌های کوتاه مدت هم ضروری است.

نیاز بدن به آب، خصوصا در زمان فعالیت‌های شدید و ورزشی، مورد مهمی است که به هیچ عنوان، نباید نادیده گرفته شود. کم آبی و تشنگی مفرط می‌تواند مشکلات و آسیب‌های جدی برای بدن به‌همراه داشته باشد. هیچ چیز بدتر از جا ماندن در مسیری دور از دسترس، بدون آب کافی نیست!

به‌ویژه اگر قصد انجام دوچرخه سواری در کوهستان یا شرایط خاص و طولانی را دارید، حتما قمقمه و آب کافی با خود همراه داشته باشید.

روکش زین: روکش زین، به عنوان یکی از لوازم جانبی دوچرخه تاثیر زیادی در راحتی حین راندن دوچرخه دارد.

زین، بخشی از دوچرخه است که طولانی‌ترین مدت و بیشترین سطح تماس با بدن را دارد. در صورت نامناسب بودن زین یا پاره بودن روکش آن، نشستن و راندن دوچرخه حتی برای مدت کوتاهی، آزار دهنده خواهد بود. این مورد خصوصا برای کسانی که بطور مرتب و برای مسافت‌های طولانی از دوچرخه استفاده می‌کنند، کاملا  حیاتی است.

استفاده مداوم و اصطکاکی که بین بدن و زین پدید می‌آید، توسط روکش کنترل شده و کاهش می‌یابد.

چراغ جلو و عقب: چراغ‌ها، جزو لوازم جانبی دوچرخه بوده، هم جنبه تزئینی دارند و هم کاربردی هستند.

زیبایی فوق‌العاده چراغ‌های جلو و عقب دوچرخه، به‌ویژه در هنگام شب بسیار چشمگیر است. اما مهم‌ترین جنبه کاربرد چراغ‌های دوچرخه، بخش ایمنی آنهاست. وجود این تجهیزات، استفاده از دوچرخه را در هنگام شب و جاده‌های پر ترافیک، ایمن می‌کند.

توصیه می‌شود در نگهداری این چراغ‌ها، توجه کافی صورت گرفته و در صورت خرابی یا بروز قطعی در اتصالات آنها، فورا تعویض یا تعمیر گردند. یک دوچرخه، بدون داشتن چراغ‌های سالم عقب و جلو، هرگز کامل و ایده‌آل نخواهد بود.

کلاه ایمنی: اگر اهل دوچرخه سواری هستید، داشتن کلاه مخصوص این کار به‌عنوان یکی از لوازم جانبی دوچرخه،  برای شما یک ضرورت است. این نوع کلاه، از نظر شکل ظاهری به گونه‌ای طراحی شده که با حالت آیرودینامیک خاص، دوچرخه سواری را آسان و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

حفاظت انجام شده از سر توسط کلاه مخصوص، باعث می‌شود تا حین دوچرخه سواری، اطمینان کافی داشته و بابت سلامتی خود نگران نباشید. به این ترتیب کار خود را با آرامش بیشتر و بدون استرس انجام داده و قطعا از انجام آن لذت بیشتری نیز می‌برید.

این نوع کلاه کاملا محکم و ضد ضربه است. اما در عین حال پوشش آن طوری طراحی شده که ضمن حفاظت در برابر سرما، گر و اشعه خورشید، اکسیژن کافی نیز به سر برساند.

قفل دوچرخه: رفتن به مکان‌های مختلف، باعث می‌شود تا گاهی مجبور به ترک دوچرخه خود باشیم. آن هم در شرایطی که با محیط نا آشنا و بابت ایمنی آن، مطمئن نیستیم. به‌همراه داشتن لوازم جانبی دوچرخه از جمله قفل مخصوص این کار، نگرانی‌ها را از بین برده و به ما، هنگام ترک دوچرخه اطمینان می‌بخشد.

خرید اینترنتی لوازم جانبی دوچرخه

اگر تصمیم به تهیه این ملزومات گرفته‌اید، خرید اینترنتی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. از این طریق، با مجموعه کاملی از این ملزومات آشنا شده و می توانید از میان آنها، موارد مناسب را انتخاب و ثبت سفارش نمایید. از مزیت های این خرید، ارسال تا محل دلخواه، تضمین صحت و سلامت کالا و بهره‌مندی از خدمات پس از فروش می باشد.

فروشگاه اینترنتی دوچرخه آیباک نیز، در همین راستا و برای تامین هرچه بهتر نیازهای مشتریان، مجموعه کاملی از این ملزومات را در لیست فروش خود قرار داده است.

کیفیت تضمینی و ارائه قیمت، همراه با امکان دریافت راهنمایی از کارشناس فروش هم، از جمله امتیازاتی است که  در خرید اینترنتی به مشتریان تعلق می‌گیرد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی آیبایک، به آدرس https://ibikeiran.com/ نسبت به ثبت سفارش لوازم جانبی دوچرخه خود اقدام نمایید.

در این سایت هم‌چنین، مشخصات این ملزومات و انواع دوچرخه نیز برای مشاهده شما ثبت شده است.

کلام پایانی…

با شناخت ملزومات کاربردی و لوازم جانبی دوچرخه دوچرخه، به اهمیت تهیه و به‌همراه داشتن آنها پی می‌بریم. لوازمی که گاه بسیار ساده و ابتدایی به‌نظر می‌رسند، اما در شرایط خاص، جنبه حیاتی پیدا می‌کنند.

توصیه می‌شود اگر به ورزش دوچرخه سواری علاقمندید، یا به هر دلیل از این وسیله استفاده می‌کنید، این مجموعه مفید و کاربردی را تهیه نموده و در مواقع ضروری با خود داشته باشید.

شما می‌توانید از امتیاز مشاهده و مقایسه همزمان قیمت‌ها و تنوع بالای ملزومات برخوردار شوید. به‌شرط آنکه این کار را از طریق خرید اینترنتی انجام دهید.

 

  در ادامه میتوانید مطالب مرتبط را مشاهده نمایید:

چگونه بهترین کلاه را انتخاب کنید؟

اصول اولیه دوچرخه سواری

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات (4)

[…] مزایای لوازم جانبی دوچرخه را بخوانید. […]

[…] لوازم جانبی دوچرخه چه مزایایی دارد؟ […]

[…] حتما بخوانید: لوازم جانبی دوچرخه چه مزایایی دارد؟ […]

نظر خود را بنویسید