11 مزیت دوچرخه سواری در فصل زمستان!

11 مزیت دوچرخه سواری در فصل زمستان! - آیبایک

11 مزیت دوچرخه سواری در فصل زمستان!

با دیدن اولین نشانه های زمستان، لازم نیست دوچرخه خود را داخل انباری نگهداری کنید و از آن هیچ استفاده‌ای نکنید. دوچرخه سواری در زمستان فواید زیادی دارد، از جمله حفظ تناسب اندام و افزایش کارایی شما! ورزش در طبیعت می تواند سلامت روانی را بهبود بخشد، با افسردگی مبارزه کند و اضطراب را کاهش دهد و همه این موارد می تواند انگیزه ای باشد تا در زمستان هم دوچرخه سواری کنید. به علاوه، دوچرخه سواری در برف می تواند فوق العاده سرگرم کننده باشد.

زمانی که شما تصمیم می گیرید در زمستان امسال دوچرخه سواری کنید می فهمید که کار آسانی نخواهد بود اما به جرات می توان گفت که این تصمیمتان مزایای بسیار زیادی همراه خود دارد. پس دوچرخه ‌تان را آماده کنید و گرم‌ ترین وسایلتان را بیرون بیاورید و منتظر باشید تا 11 اتفاقی که پس از این تصمیمتان رخ خواهد داد را مشاهده کنید.

 

1. قوی تر می‌ شوید.

زمستان زمان تمرین به صورت کلاسیک است. سواری های طولانی و ثابت به مدت چند هفته در طول زمستان، اندازه و تعداد میتوکندری های شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند قبل از رسیدن به حد آستانه، در محدوده هوازی طولانی تر و در نهایت سریع تر رکاب بزنید.

از آنجایی که در زمستان شما لباس‌ های سنگین ‌تری می ‌پوشید، وسایل بیشتری حمل می‌ کنید و اغلب از دوچرخه ‌های سنگین ‌تر (مانند دوچرخه سایکلوکراس، دوچرخه کوهستان یا دوچرخه لاستیک پهن (فت بایک)) استفاده می‌ کنید، باعث می شود تا از نظر جسمانی قوی ‌تر شوید و استقامت عضلانی داشته باشید.

 

دوچرخه سواری در جاده یخ زده - آیبایک

 

2. مقاوم تر می شوید.

کم کم متوجه خواهید شد که در همه جا به این می بالید که چگونه سختی های فصل را تحمل می کنید در حالی که دیگران از مواحه با برف و زمستان مشکل دارند. در این باره احساس بدی نداشته باشید. تمام آن دوچرخه سواری های سخت هوای سرد در بیرون شما را در مواجهه با آب و هوای بد سخت تر و قوی تر می کند. سپس هنگامی که هوا مانند بهار کمی سرد شود، شما کاملاً راحت خواهید بود در حالی که دوستانتان ممکن است به خاطر سرمای بهاری مریض شوند.

 

3. هنگام دوچرخه سواری و استراحت در خانه چربی سوزی دارید.

هنگامی که دما کاهش پیدا می کند، متابولیسم شما افزایش می یابد تا بدن شما را گرم نگه دارد و کالری بیشتری بسوزاند. با این حال، مطالعات نشان می دهد که افزایش کالری سوزی ناشی از سرما پس از گرم شدن از بین می رود.

این موضوع زمانی صدق می کند که در حال دویدن یا انجام تمرینات فول بادی هستید اما گرم کردن زمستانی که قسمت بالاتنه بدن شما آنچنان درگیر نیست و تقریبا بدون فعالیت است، باعث می شود تا اثرات گرم کردن زمستانی بیشتر باشد. بنابراین بدن شما همیشه کمی خنک تر از فصول دیگر سال خواهد بود که این امتیاز دیگری برای شماست. در حالی که سرمای کافی متابولیسم شما را پنج برابر افزایش می دهد، لرزیدن در سرما حس وحشتناکی است و هیچ کس نمی خواهد این حس را تجربه کند. اما سرد بودن خفیف باعث تحریک NST می شود که نه تنها کالری سوزانده شده هنگام دوچرخه سواری را افزایش می دهد، بلکه باعث می شود چربی سوزی شما از نظر متابولیک فعال تر شود، بنابراین در زمان استراحت نیز کالری بیشتری می سوزانید.

 

با انجام این 10 نکته از دوچرخه سواری در زمستان نترسید!

 

4. به دوچرخه سواری با دید جدیدی نگاه می کنید.

یخ، برف و سرمای شدید می ‌توانند شما را از مسیرهای معمول جاده‌ای باز نگه دارند. شما زمان زیادی را در این جاده ها رکاب زده اید و باز هم در آینده می توانید در این مسیرها دوچرخه سواری کنید. زیبایی دوچرخه سواری زمستانی این است که کمی خلاقیت به خرج دهید. مثلا می توانید در مسیرهای صنعتی رکاب بزنید، در اطراف شهر بچرخید یا در مسیرهای ریلی و راه ‌آهنی که در فصول دیگر شلوغ می شوند اما در زمستان کاملا خلوت هستند بچرخید و لذت ببرید.

 

5. آرامش و خلوت پیدا می کنید.

قسمتی که فقط درباره مسیرهای کم استفاده و کم تردد ذکر کردیم را یادتان هست؟ زیبایی خاصی وجود دارد که مجبور نیستید زنگ یا بوق دوچرخه خود را به صدا درآورید، افراد را صدا بزنید یا نگران ترافیک زیاد باشید. یک دفعه متوجه می ‌شوید که رو به رویتان زیباترین نمایش طبیعت از درختان پوشیده از برف و یخ، مزارع مه آلود و نور صبحگاهی پاستلی روی برف ‌های تازه قرار دارید. شاید تعجب آور نباشد اما تحقیقات نشان می دهد که وقتی به طور منظم در خارج از منزل ورزش می کنید، احتمال کمتری دارد که تسلیم افسردگی زمستانی یا اختلال عاطفی فصلی (SAD) شوید.

 

دوچرخه سواری در جاده های برفی - آیبایک

 

6. تبدیل به استاد زمستانی می شوید.

دوچرخه سواری در سرما هم هنر است و هم علم! رکاب زدن در زمستان شما را به یک استاد تبدیل می کند که می‌ تواند بدن و اندام های خود را به خوبی بپوشاند و برای هوایی با رطوبت کم و آفتاب و همچنین ابرهای سنگین و رطوبت بالا آماده باشد.

 

7 یاد می گیرید که یخ زدن چه احساسی دارد.

علی‌ رغم هدفی که دارید، وقتی کیلومترها از خانه دور هستید، انگشتان پایتان به خاطر سرما درد می کند، دست ‌هایتان بی ‌حس می شود، بطری ‌های آبتان یخ می زند و دنیایی از مشکلات و صدمات به شما وارد می شود. اما چیزی که در طول دوچرخه سواری زمستانی یاد خواهید گرفت این است که اندام یخ زده و بی حس آنچنان هم بد نیست.

 

وضعیت بدن هنگام دوچرخه سواری در هوای سرد و زمستانی

 

8. یاد می گرید که چگونه از اجزای دوچرخه‌تان مراقبت کنید.

آب و هوا و جاده های یخ زده زمستانی تایرهای شما را می جود و اگر مراقب نباشید، خودرو، ترمزها و کابل های شما را خراب می کند. مراقبت صحیح از دوچرخه در زمستان می تواند به محافظت از اجزای دوچرخه‌تان هم کمک کند اما احتمالاً نیاز دارید که برای فصل بهار لاستیک های جدید تهیه کنید.

 

9. برای شروع بهار آماده خواهید بود.

وقتی تمام زمستان را دوچرخه سواری می کنید، برای بهار کاملا آماده و راحت هستید. هنگامی که بارانی، ژاکت، چکمه، گرمکن بازو، دستکش زمستانی و لاستیک های 28 میلی متری خود را در می آورید، آن زمان است که آماده تخلیه هیجانات و رقابت هستید.

 

دوچرخه سواری با تجهیزات کامل در برف - آیبایک

 

10. انرژی خود را ذخیره می کنید.

با احتیاط به دوچرخه سواری زمستانی نزدیک شوید. درست است که می توانید تناسب اندام خود را حفظ کنید و حتی اندامی ایده آل تر بسازید اما هیچ کس نمی تواند در تمام طول سال رو فرم باشد. اگر در زمستان دوچرخه سواری بیش از حد سختی دارید، این خطر وجود دارد که بعد از زمستان خسته شوید و نیاز به استراحت داشته باشید. تمرینات زمستانی خود را به پایان برسانید تا برای مسابقه در فصل بهار آماده شوید و انرژی کافی داشته باشید اما یادتان باشد برای آمادگی در این فصل نیازی به تمرینات بسیار شدید ندارید.

 

چگونه دوچرخه خود را برای زمستان آماده کنیم؟

 

11. کمتر مریض می شوید.

تحقیقات نشان می دهد که ورزشکاران معمولی تقریباً نصف همسالان خود که عاشق خانه نشینی هستند، در معرض بیماری قرار می گیرند. همچنین برای بیرون رفتن با دوچرخه و دوری از محیط‌ های سرپوشیده که در این زمان از سال بسیار آلوده به میکروب می‌ شوند، در امان می مانید.

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 1 میانگین: 5]