ماجراجویان با دوچرخه – راب لوتر

راب لوتر

ماجراجویان با دوچرخه – راب لوتر

قصد داریم تا  شما را با ماجراجویانی که ماجراجویی رو با دوچرخه شروع کردند آشنا کنیم، اولین داستان ما مربوط به  راب لوتر جوان اهل بریتانیاست که برای آشنایی با فرهنگ و سنت کشور های مختلف دنیا تصمیم می‌گیرد از بریتانیا حرکت کرده و دور دنیا را با یک دوچرخه طی کند. او برای تجربه هیجان و عکاسی اقدام به این حرکت بزرگ کرد. او این کار را با بودجه بسیار کم شروع کرد و بعد از گذشتن از نیمه راه با استفاده از شبکه های اجتماعی از دوستان خود درخواست کمک مالی کرد تا راه خود را ادامه دهد و پروژه خود را به سرانجام برساند.

دور دنیا با دوچرخه

البته در این میان نمی‌ایستد و همچنان به راهش ادامه می‌دهد، خودش این‌طور تعریف می‌کند که یک بار وقتی از خانه برادرش با دوچرخه‌اش که حالا همسفرش شده،  برمی‌گشته در باران شدیدی گیر می‌کند و همان لحظه احساس می‌کند باید دل به جاده بزند!

او میگوید: «این اتفاق مانند طوفانی در درون من بود که با پول اندکی که داشتم برای تحقق بخشیدن به رویایی ماجراجویی دست به کار شدم.»

برای مطالعه پیشنهاد می کنیم: چگونه بهترین کلاه را انتخاب کنیم؟

این‌طور می‌شود که با یک چادر و دوربین که روی دوچرخه‌اش جا می‌شدند، خانواده، دوستان و هرچیز دیگری را که در لندن داشته رها می‌کند و راه می‌افتد! او تصمیم می‌گیرد دور دنیا را با دوچرخه‌اش رکاب بزند و دوباره به لندن برگردد. هدف او عکاسی از محیط های مختلف و اشتراک گذاری با بقیه در شبکه های اجتماعی می باشد.

دوچرخه در چین

راب نام پروژه‌اش را «چرخه عمر» گذاشته، چون در این سفر همه چیزهایی که لازم داشته را دارد، از تصاویر زیبا برای عکسبرداری تا حضور میان فرهنگ‌های مختلف و آشنا شدن با آن‌ها.

دور دنیا با دوچرخه

سفر راب چند سالی به طول خواهد انجامید و او در مسیر کمک های خیرخواهانه‌ ای هم جمع کرده و گاهی هم برای درآوردن خرج سفرش کار هم کرده است، مانند هنگ کنگ که چند ماهی را آنجا سپری کرد و به کار طراحی وب سایت مشغول شد برای بدست آوردن خرج سفر. راب می‌گوید برای او «چرخه عمر» تنها یک پروژه نیست، بلکه تبدیل به همه زندگی‌اش شده و در این مسیر توانسته، امید، تغییر، ماجراجویی و شادی را پیدا کند و مطمئن بود که می‌تواند سفرش را به پایان برسد، چون در این راه تاکنون از زندگی در بیابان با دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد و یا سر و کله زدن با سرمای شدید زنده مانده است. او با خوردن تنها نودل و برنج توانسته همچنان مسیرش را ادامه دهد و به همه کسانی‌که می‌خواهند تجربه جدیدی در زندگی‌شان داشته باشند، می‌گوید که قدم در راه بگذارند و سوار دوچرخه‌های‌شان شوند!

دوچرخه سواری در آسیاعکاسی با دوچرخهدوچرخه سواری در شرق آسیا

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات (1)

[…] درباره تاریخ دوچرخهماجراچویان با دوچرخه -راب لوترمعرفی رشته دوچرخه سواری پیست برچسب ها: امنیت دوچرخه […]

نظر خود را بنویسید