لوازم دوچرخه کوهستان + هر آنچه که نیاز دارید

مهم ترین لوازم دوچرخه کوهستان

لوازم دوچرخه کوهستان + هر آنچه که نیاز دارید

صنعت دوچرخه کوهستان شاهد تغییرات شدیدی در استانداردهای تکنولوژیکی و تغییرات طراحی بوده است که همگی به بازار رو به رشد لوازم جانبی دوچرخه کوهستان کمک کرده است. از پیچ‌های پایه آب تیتانیوم، تایرهای بدون تیوب گرفته تا لباس‌های روکش دار. تعداد لوازم جانبی در دسترس ما می‌تواند بسیار زیاد باشد. در حالی که دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است از هر تعداد تجهیزات کوچک در دسترس خودتان استفاده کنید. برخی لوازم جانبی وجود دارند که به اندازه کافی کاربردی هستند تا دیگران را کنار بزنند و با “ضرورت” مرز چندانی ندارند. اگر اکسسوری مورد علاقه خود را در لیست نمی بینید، ناامید نشوید. این مقاله برای معرفی مواردی است که اکثر دوچرخه سواران می توانند از آنها بهره مند شوند.

 

اول ایمنی

شاید مهم ترین گزینه لوازم جانبی دوچرخه های کوهستان، لوازم حفاظتی، هم برای دوچرخه سوار و هم برای دوچرخه باشد. من فرض می‌کنم که همه ما ضرورت و مزایای استفاده از کلاه ایمنی را درک می‌کنیم، بنابراین سخنرانی در مورد اینکه چرا کلاه ایمنی ضروری است را برای شما نگه می‌دارم و در عوض به برخی از مزایای اضافی موجود برای کلاه‌های ایمنی خاص اشاره می‌کنم. علاوه بر ارتقاء کلاه ایمنی، ما قصد داریم در مورد دسته لوازم جانبی صحبت کنیم.

 

مهم‌ترین لوازم جانبی دوچرخه های کوهستان

فناوری‌های کلاه ایمنی

طی چند سال گذشته، دنیای دوچرخه ‌سواری شاهد تسلط MIPS بر کلاه های دوچرخه سواری بوده است که اولین طراحی ایمنی ضد ضربه در نوع خود بود. MIPS سرویس حفاظت از سر در برابر ضربه چند جهته با اجازه دادن به چرخش داخلی کلاه برای پخش ضربه در سراسر جمجمه به جای یک منطقه، است و از دوچرخه سواران در برابر ضربه مغزی محافظت می کند. در حالی که فن آوری های دیگری برای کلاه ایمنی وجود دارد که مزایای مشابهی را ارائه می دهند، MIPS به مطرح ترین آن ها می باشد.

 

تجهیزات محافظ بدن

اگرچه بیشتر لباس‌های محافظی که دوچرخه سواران استفاده می‌کردند برای سال‌های متمادی مختص رشته دانهیل بودند، اخیراً این صنعت شاهد افزایش بیشتر و بیشتر رکاب زنان از همه‌ی رشته‌ها بوده است که از لباس‌های محافظ استفاده می‌کنند. شاید رایج ترین شکل محافظت که برای چندین سبک مختلف اعمال می شود، آرنج بند و زانوبند باشد. همچنین آستین آرنج یا زانو وجود دارد که از دوچرخه‌ سواران محافظت می‌کند و در عین حال تناسب تنفسی و راحت را هم حفظ می‌کند که نیازی به تنظیم در اواسط سواری ندارد.

 

محافظت از چشم

شاید فکر کنید این محصول فقط برای افراد حرفه‌ایست اما فقط برای حرفه ای ها و برای کاهش تابش خیره کننده در طول روز نیست. عینک‌ها از چشم دوچرخه سوار در برابر هرگونه گرد و غبار و یا اجسام ریز کوچک محافظت می‌کند. علیرغم اینکه در سبک دانهیل یا کراس کانتری رکاب می‌زنید، عینک می‌تواند یکی از مفیدترین لوازم جانبی دوچرخه سواری کوهستان باشد. در حالی که عینک‌ها معمولاً پوشش بیشتری را ارائه می‌دهند و به نوبه خود می‌توانند دست و پا گیر باشند، برخی از شرکت‌ها عینک‌های سواری را ارائه می‌کنند که با لنزهای بزرگ به سبک سپر پوشش صورت و چشم طراحی شده‌اند. ما به همه توصیه می‌کنیم دوچرخه سواری با عینک را در نظر بگیرند، چراکه آسیب چشمی می‌تواند بیش از دوچرخه سواری شما جلوگیری کند.

 

عینک دوچرخه کوهستان

پوشاک دوچرخه سواری کوهستان

پوشاک، یکی از مهم ترین لوازم دوچرخه های کوهستان هستند. لباس‌های جدید سواری بسته به مواردی که ارتقا می‌دهید، تأثیرات مختلفی بر عملکرد و لذت سواری دارد. وقتی به لباس دوچرخه‌سواری فکر می‌کنید، بیشتر مردم تمایل دارند لباس‌هایی شبیه به لباس های یکسره را تصور کنند که بدن را در آغوش می‌گیرد، که تا حدودی نشان‌دهنده کیت‌های مسابقه دوچرخه‌ سواری کوهستانی است. با این حال، اکثر دوچرخه‌ سواران کوهستان با لباس‌های غیررسمی‌تر و گشادتری که ممکن است شبیه لباس‌های معمولی خیابانی به نظر برسند، سوار دوچرخه می‌شوند، اما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تهویه و راحتی بیشتری نسبت به لباس‌های روزمره به دوچرخه‌ سواران بدهند.

 

کفش

در حالی که کفش ها می توانند با ارائه‌ی بستری مناسب برای رکاب زدن، تأثیر فوری بر راحتی دوچرخه سوار بگذارند،اما مزیت یک جفت کفش خوب، افزایش عملکرد به دست آمده است. یک جفت کفش دوچرخه سواری خوب اغلب چسبندگی بهتری به پدال ها و بهبود سفتی کف کفش های گیره دار یا ترکیبی از این دو را می دهد. شاید به دلیل ندانستن سایز مناسب کفشتان از این موضوع ناامید شوید! اما ست کفش های جدید شما بدون شک باعث می شود که دوچرخه کوهستان خود را با اعتماد به نفس بیشتری کنترل کنید و محدودیت های قدیمی سواری خود را از بین ببرید. دوچرخه سواران حرفه‌ای می‌خواهند روی طراحی و ترکیب آج‌های کفی تمرکز کنند. هر چه کفی چسبناک‌تر باشد، کشش بیشتری دارد اما عمر آن کوتاه‌تر است و برعکس.

 

کفش دوچرخه

شلوارک دوچرخه سواری / آستر بالشتک دار

مقام اول در انتخاب لباس ما، یک جفت شورت (شلوارک) خوب یا آستر کوتاه است. صرف نظر از سبک سواری، معمولاً متوجه خواهید شد که همه شورت های دوچرخه کوهستان دارای یک آستر بالشتک دار هستند. آن ها طوری طراحی شده‌اند که باعث تسکین و راحتی زیادی برای دوچرخه سوار هنگام قرار گرفتن طولانی مدت بر روی زین می شود. این مدل ها بر اساس سبک ممکن است کمی متفاوت باشند، شورت‌های دانهیل با مواد سنگین‌تر برای محافظت در برابر تصادف ساخته می‌شوند، در حالی که شورت‌های کراس کانتری شبیه لباس‌های دوچرخه‌سواری جاده‌ای هستند که تمرکزشان بر قابلیت تنفس سبک است.

 

دستکش

استفاده از دستکش ها سلیقه‌ایست، سوارکاران زیادی را می بینیم که تماس مستقیم با فرمان های خود را ترجیح می دهند. اما به دلیل توانایی دستکش ها در محافظت از دستان شما در برابر خراشیدگی، ما آن ها را در دومین اکسسوری مهم لباس قرار می دهیم. چه آن‌ها بالشتک‌دار باشند یا محافظت انگشتی کامل و چه دو تکه باشند، داشتن سطحی روی دست‌ها به معنای واقعی کلمه در هنگام تصادف پوست شما را نجات می‌دهد. ما همیشه توصیه می‌کنیم دستکش‌هایی با لایه‌ای روی کف و همچنین با پوشش انگشتی کامل برای اطمینان از حداکثر راحتی و محافظت دست‌هایتان تهیه کنید.

 

 

پیشنهادی برای مطالعه: دوچرخه کوهستان، فایده یا ضرر؟

 

لباس

در حالی که برخی از لباس‌ها ممکن است شبیه یک تی‌شرت ساده به نظر برسند، لباس‌های دوچرخه کوهستان اغلب به گونه‌ای ساخته می‌شوند که بسیار سبک‌ و قابل تنفس باشند و اغلب به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بهتر از لباس‌های نامناسب متفرقه سواری باشند.

 

پک های هیدراتاسیون

بسته های هیدراتاسیون عالی ترین لوازم دوچرخه کوهستان برای آن دسته از سوارانی است که در ذخیره سازی بطری آب خود محدود هستند و گزینه هایی برای حمل آب و سایر وسایل می خواهند. بسته آبرسانی به سبک کوله پشتی یکی از هیدراتاسیون‌های قدیمی بازار است.

 

پک هیدراتاسیون (کوله پشتی آبرسان)

آبرسانی کوله پشتی

قدیمی‌ترین و پرکاربردترین سبک بسته‌های هیدراتاسیون، سبک کوله‌پشتی است که به دوچرخه سواران اجازه می‌دهد تا بازدهی ذخیره تجهیزات خود را به حداکثر برسانند و گاهی اوقات محافظت بیشتری را ارائه می‌دهند. کوله پشتی نه تنها سطح بیشتری را پوشش می‌دهد، بلکه گاهی اوقات با پد ایمنی اضافی طراحی شده برای محافظت از نواحی حیاتی مانند ستون فقرات سوارکار در هنگام تصادف تجهیز می‌شود. با این حال، این افزایش پوشش هزینه دارد، زیرا این سبک از پک در مقایسه با پک هیپ، عایق بیشتری روی سوارکار خواهد داشت.

 

Hip Pack/Fanny Packs

با ورود جدیدتر به صحنه هیدراتاسیون پوشیدنی، پک‌های هیپ و بسته‌های فانی راهی را به رکاب زنان ارائه می‌دهند تا وسایل خود و همچنین آب خود را بدون حجم بزرگی از کوله پشتی حمل کنند. در حالی که به اندازه بسته‌های آبرسانی، ظرفیت بار یا منطقه پوششی را ارائه نمی‌دهند، بسته‌های هیپ همچنان گزینه‌های ذخیره‌سازی و هیدراتاسیون خوبی را برای دوچرخه سواران ارائه می‌دهند که برای هر سوارکاری که به دنبال به حداقل رساندن بار خود روی دوچرخه است، ایده‌آل به حساب می‌آید.

 

ابزار دوچرخه های کوهستان

اگرچه ممکن است آن‌ها سرگرم‌کننده‌ترین کالا برای خرید نباشند یا بیشترین تفاوت را در سواری شما ایجاد کنند، اما ابزارها و تجهیزات نگهداری برای سواری شما ضروری هستند. در حالی که ابزارهای زیادی وجود دارد که ممکن است برای کارکردن دوچرخه شما مورد نیاز باشد، برخی از آن ها بیشتر قابل استفاده هستند و برای آنچه که باید در هر سواری به همراه داشته باشید اولویت دارند.

 

زنجیر شکن

ممکن است هیچ دردسری در سواری بیشتر از شکستن یک حلقه زنجیر و نداشتن توانایی یا تجهیزات برای تعمیر آن وجود نداشته باشد. بسیاری از زنجیرها را می توان به راحتی با یک آلن همه کاره یدکی که به خودی خود هنگام خرید دوچرخه یا خودرویتان به شما داده می شود و اغلب دارای طراحی آسانی برای اتصال است که نیازی به ابزاری برای نصب ندارد، تعمیر کرد، اما برای خرابی های شدیدتر به یک ابزار زنجیره‌ای کامل نیاز است که با آن به راحتی می توانید حلقه های قدیمی را سوراخ کنید یا یک زنجیره جدید را کوتاه کنید.

 

لوازم جانبی دوچرخه

ست کلید آلن

این شاید در بین تمام ابزارهای شما بیشترین استفاده را داشته باشد، اما شاید کمتر در خود سواری استفاده شود زیرا امیدواریم دوچرخه شما قبل از سواری چک شود. مجموعه کلید آلن (سایزهای 3-8 پیشنهادی) یکی از عالی ترین لوازم دوچرخه کوهستان برای همراه داشتن است زیرا تقریباً هر شرکت دوچرخه سواری از پیچ آلن برای دوچرخه های خود استفاده می کند، چه برای اتصال تعلیق و چه برای اتصال قطعات.

 

کیت تایر تخت

با اختراع و افزایش استفاده از سیستم‌های تایر بدون تیوب، استاندارد کیت‌های تعمیر تایر در تلاش برای برآوردن نیازهای خاص هر سیستم تایر تغییر کرده است. اگر از لاستیک‌های تیوبلس با درزگیر استفاده می‌کنید، بهترین کار شما این است که یک لوله اضافی، اهرم‌های لاستیک و یک پمپ با حجم بالا یا کپسول‌های CO2 برای قرار دادن سریع مهره‌های لاستیک همراه داشته باشید. یک هک عالی دوچرخه برای شما یک لوله کوچک چسب فوق العاده و یک بطری قرص خاک اره یا پودر بتن است. اگر پارگی شدیدی روی دیواره یا آج لاستیک تیوبلستان ایجاد شد که درزگیر نمی توانست آن را برطرف کند، به سادگی مقداری چسب فوق العاده را روی ناحیه پاره شده بمالید و مقداری از خاک اره/بتن را روی چسب بپاشید. پیوند ایجاد شده توسط چسب باید یک وصله هوادار ایجاد کند که به شما امکان می دهد دوباره حرکت کنید.

 

دوچرخه سواری کوهستان

 

دوچرخه‌ سواری کوهستان مانند بسیاری از ورزش‌های دیگر است که می‌توانید ترکیبات بی‌شماری از تجهیزات دنده‌ای را داشته باشید، که به این معنی است که کاتالوگ به‌ظاهر بی‌پایانی از لوازم جانبی در دسترس هر دوچرخه‌سوار است. بسته به سبک سواری و مناطقی که به آن علاقه دارید، لوازم جانبی مانند رایانه دوچرخه سواری، چراغ دوچرخه و قفسه های بار وجود دارد که قطعا برای دوچرخه سواری شما باارزش هستند.

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید به خاطر داشته باشید این است که لوازم جانبی وجود دارند تا کمی سواری ما را بهتر کنند، اما این بدان معنا نیست که لذت سواری ما به این بستگی داشته باشد که آیا جدیدترین و بهترین کیت یا ابزار را داریم یا نه. درست مانند بسیاری از چیزهای زندگی، آماده شدن برای سواری با رویکرد مینیمالیستی بهترین تصمیم است، به طوری که شما فقط از چیزهایی که نیاز دارید استفاده می کنید، بنابراین در ارزیابی خریدهایتان با خودتان صادق باشید و چیزهایی را نخرید که قبلا هرگز نیازی به آن نداشتید. امیدواریم این مقاله به شما بینشی در مورد چیزهای ضروری که می خواهید در کیف خود داشته باشید بدهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات (4)

محمد مهراژی

خیلی مقاله تخصصی بود
سپاس

    Sepehr

    خواهش می‌کنیم.

[…] بهتر است بخوانید: مهم ترین لوازم دوچرخه کوهستان […]

[…] لوازم دوچرخه کوهستان + هر آنچه که نیاز دارید […]