دوچرخه سواری در جنگل و نکاتی که باید بدانید!

دوچرخه سواری در جنگل

دوچرخه سواری در جنگل و نکاتی که باید بدانید!

دوچرخه سواری یکی از ورزش های پر هیجان و عالی برای روحیه انسان است، دوچرخه از گذشته تا به الان مسیر طولانی را طی کرده و تغییرات زیادی را چه از نظر کاربری و چه از نظر منظر کیفی به خود دیده است. بسیاری از ما عاشق فضای باز و طبیعت گردی هستیم با این حال چند وقتی است بیماری کرونا این فرصت را از ما گرفته تا بتوانیم مثل همیشه به فعالیت در فضای باز بپردازیم. در اینجا بهترین انتخاب برای ما می تواند این گزینه باشد : “دوچرخه سواری در جنگل”.

دوچرخه سواری در جنگل از آن تجربه هایی است، که برای شما هیجان بسیار بالایی را ایجاد می‌کند و افرادی که بدنبال ترشح آدرنالین و تجربه فضایی جدید هستند، این پیشنهاد برای آن ها یک پیشنهاد طلایی محسوب می شود.

یکی از دوچرخه سواران کوهستانی می گوید: “دوچرخه سواری معانی بسیار زیادی در خود جای داده است.وقتی 26 ساله بودم اولین باری بود که دوچرخه کوهستانی خود را خریدم و این فضا را تجربه کردم، علاوه بر مقصود اصلی این کار که دوچرخه سواری در کوهستان و جنگل بود می توانستم با دیگران ارتباط بیشتری برقرار کنم، تناسب اندام بهتری داشته باشم، برای مسابقات دوچرخه سواری کوهستانی و یا کراس کانتری آماده شوم و حتی معنای واقعی آزادی را بچشم.در این مرحله، زندگیم به کلی رنگ و بویی دیگر به خود گرفت.”

قبل از این که سفر خود را آغاز کنیم لازم است مواردی را رعایت کنیم که در زیر هر یک را بررسی می کنیم:

1. تحقیق کنید

قبل از این که بخواهیم وارد جنگل شویم بهتر است در اینترنت آخرین اطلاعات را راجع به آن مکان بدست آوریم. بدست آوردن اطلاعات زیر بسیار ضروری می باشد:

  • چه امکاناتی در مسیر وجود دارد؟

در اینجا می توانید با توجه به امکانات مسیر، وسایل مورد نیازی که همراه دارید را بار دیگر بررسی کنید.

  • مسیر های مختلف را روی نقشه بررسی کنید.

آیا در مسیر خود ممکن است کسی باشد که اگر در دردسر افتادیم به ما کمک کند؟

  • مسیر هایی که به هر دلیلی بسته شده اند را پیدا کنیم.

 

 

مسیر دوچرخه سواری جنگل

 

همچنین بخوانید: دوچرخه کوهستان

 

2. آماده باشید

قبل از اینکه ماجراجویی خود را شروع کنید اطمینان حاصل کنید که چند ابزار اساسی و کارآمد همراه خود دارید؟ صرف نظر از نوع دوچرخه سواری که انجام می دهید.

چند ابزار اصلی، پمپ، لوله داخلی اضافی(مناسب اندازه دوچرخه)، آب و تنقلات از مواردی است که حتما باید همراه خود داشته باشید. آب و هوا ممکن است به سرعت تغییر کند پس بهتر است که یک جلیغه ضد آب و یا بارانی همراه خود داشته باشید.

3. مسیر خود را شناسایی کنید

قبل از ورود به مسیر حتما مسیر خود را مشخص کنید و نقشه را همراه خود داشته باشید تا اگر از مسیر منحرف شدید بتوانید راه خود را پیدا کنید.

و یک نکته بسیار مهم!! حتما اگر عکسی از ماجراجوییتان به اشتراک گذاشتید یادتان نرود مارا هم تگ کنید (; . میتوانید آدرس شبکه های اجتماعی ما را در صفحه اصلی سایت پیدا کنید.

4. اشتراک گذاری

حتما یادتان نرود در هر جایی از مسیر که هستید محلی که قرار دارید را برای بقیه دوچرخه سواران و یا دوستان خود به اشتراک بگذارید تا اگر مشکلی برایتان پیش آمد بقیه از آخرین محل و مسیر شما با خبر باشند.

 

در انتها اگر دلتان برای یک تفریح خوب و سالم و به دور از ویروس کرونا تنگ شده است پیشنهاد ما یک تجربه جدید در قالب دوچرخه سواری در جنگل می باشد ولی حتما یادتان نرود تمامی موارد بالا را در سفر خود رعایت کنید.

اگر قصد تجربه کردن این تفریح و ورزش شگفت انگیزرا دارید تیم آیبایک برای شما آرزوی سلامتی دارد.

 

شاید به کارتان بیاید: اصول اولیه دوچرخه سواری

 

همچنین اگر قصد خرید یک دوچرخه مناسب برای کوهستان و یا جنگل را دارید می توانید از فروشگاه ما دیدن فرمائید!! برای مشاهده اینجا کلیک کنید.

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]