7 نکته که هنگام دوچرخه سواری با سگ خانگیتان باید رعایت کنید!

7 نکته که هنگام دوچرخه سواری با سگ خانگیتان باید رعایت کنید!

دوچرخه سواران و اسطوره های بسیار زیادی در سرتاسر جهان با سگ محبوبشان دوچرخه سواری می کنند و همزمان خود را برای مسابقات جهانی دوچرخه سواری آماده می کنند. قطعا بعد از مشاهده آن ها تصمیم می گیرید تا یک کوله یا تریلر بر روی دوچرخه تان نصب کنید و همراه با سگتان، سفری دل انگیز را شروع کنید اما بهتر است قبل از شروع این سفر چند نکته مهم را به خاطر داشته باشید.

 

1. کوله مناسبی انتخاب کنید.

معمولا اکثر برندها، کیف های حمل سگ را با یک چارت اندازه گیری ارائه می کنند که با توجه به اندازه سگتان بتوانید کوله مورد نظرتان را انتخاب کنید. حتما هم به یاد داشته باشید که اگر سایز کیف متناسب با سگتان نبود بهتر است با استفاده از تسمه ها محل قرارگیری سگ را محکم کنید.

سعی کنید کیف را با توجه به نژاد سگتان انتخاب نکنید و حتما به اندازه او توجه کنید. نکته کلیدی دیگر این است که مطمئن شوید توله سگ شما فضای کافی در قسمت گردن تا دم دارد تا به راحتی در کوله قرار گیرد.

قطعا نمی خواهید که یک سگ فوق سنگین را با کوله حمل کنید چراکه هم حرکت خودتان مختل می شود و هم سگتان اذیت می شود. برای مثال انتظار نداشته باشید تا یک سگ از نژاد ژرمن شپرد را با خود حمل کنید بنابراین اگر قصد حمل اینگونه از سگ ها را دارید بهتر است از روش های دیگر مانند دوچرخه شهری های سبد دارد استفاده کنید.

 

دوچرخه سواری با سگ - آیبایک

 

2. با دقت سگتان را داخل کوله قرار دهید.

صاحبان سگ ها می دانند که متقاعد کردن سگ برای انجام هر کاری چقدر دشوار است، چه برسد به اینکه داخل کوله پشتی بماند و آنقدر ثابت باشد که بتوانید زیپ آن را ببندید. بهتر است برای باز و بسته کردن زیپ کوله را روی زمین بگذارید. سپس با دست راست خود شکم سگ را درست در قسمت زیر پنجه های جلویی نگه دارید و از سمت چپ دم و پاهای پشتی او را در کوله قرار دهید. در انتها پنجه ‌های جلویی را در سوراخ‌ های پنجه کوله قرار دهید و زیپ را ببندید.

اگر نمی خواهید سگتان از کوله بیفتد یا بیرون بیاید بهتر است همه تسمه ها را سفت کنید. ممکن است برای اولین بار نیاز به کمک کسی داشته باشید تا سگتان را داخل کوله قرار دهید. همچنین اولین باری که با سگتان به گردش دوچرخه سواری می روید به خوراکی های بیشتری احتیاج پیدا می کنید.

 

3. از گردش های کوچک شروع کنید.

ابتدا سعی کنید سگتان را داخل ماشین قرار دهید و سفرهای کوتاه بروید تا به بیرون از خانه ماندن عادت کند. سپس زمان گردش هایتان را بیشتر کنید و زمانی که مطمئن شدید آماده است سعی کنید با سفرهای کوتاه دوچرخه سواری او را آماده کنید. پس از آن هم زمان گردش هایتان را بیشتر کنید تا کاملا برایشان راحت و عادی شود. در این مرحله سگ شما تبدیل به یک قهرمان سه گانه دوچرخه سواری می شود. در این زمان می توانید با او به سفرهای بسیار طولانی بروید و مشکلی از این بابت نداشته باشید.

 

4. آب و هوا را در نظر بگیرید.

حتی اگر در روزهای گرم به سگتان آب خنک به اندازه کافی می دهید یا در روزهای سرد داخل کیسه خواب قرار می دهید اما بهتر است در دماهای کمتر از 40 یا بالاتر از 80 دوچرخه سواری نکنید. به عنوان مثال در روزهای سرد سگ ها نمی توانند مانند انسان ها دمای بدنشان را تنظیم کنند و تطبیق بدهند. پس حتما قبل از اینکه برای دوچرخه سواری بیرون بروید آب و هوا را هم در نظر داشته باشید.

 

 

5. به نیازهای سگ خود توجه کنید.

باید حواستان باشد که سگتان نباید در تمام طول سفر داخل کوله باشد. هر زمان که برای استراحت نگه می دارید سگتان را آزاد بگذارید تا او هم کمی استراحت کند و بتواند ادرار کند. زمانی که خودتان نیاز به نوشیدن آب دارید به او هم آب بدهید.

 

6. مراقب خطرات احتمالی باشید.

سقوط و افتادن در هر سواری آسان است و باید افراد از این موضوع آگاه باشند. زمانی که با سگ خود رکاب می زنید باید به همه چیز توجه بیشتری داشته باشید زیرا شما کاملاً مسئول او هستید. او نمی تواند از خود زمانی که درون کوله پشتی قرار دارد محافظت کند.

برای شروع می توانید در مسیرهای آسان مانند مسیرهای راه آهن رکاب بزنید تا به دوچرخه سواری با سگتان عادت کنید و استرس کمتری هم داشته باشید. همچنین باید از واکنش سگتان به سگ های دیگر آگاه باشید، به خصوص اگر در جایی رکاب می زنید که ممکن است سگ های ولگرد پرسه بزنند. اگر سگ شما به سایر حیوانات خانگی پارس می کند باید مراقب باشید زیرا ممکن است توسط سگ دیگری مورد حمله قرار بگیرد.

 

7. هر سواری را برایش سرگرم کننده کنید.

معمولا زمانی که سگتان را داخل کوله قرار می دهید و با خود حمل می کنید سعی می کند تا چانه خود را روی کلاه ایمنی بگذارد تا جریان هوای بهتری به گوش هایش برسد. بعد از مدتی وقتی می بیند که در حال آماده شدن برای رکاب زدن هستید می فهمد که قرار است با شما بیرون بیاید و همین موضوع باعث افزایش شور و شوق او می شود. پست کردن عکس خودتان به همراه سگ بامزه‌تان ممکن است جالب و سرگرم کننده به نظر برسد اما همیشه به یاد داشته باشید که لذت و امنیت او در اولویت بالاتری قرار می گیرد.

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]