9 دلیل برای دوچرخه سواری کردن تا محل کار!

9 دلیل برای اینکه با دوچرخه به محل کار خود بروید! - آیبایک

9 دلیل برای دوچرخه سواری کردن تا محل کار!

علیرغم پیشرفت ‌های گسترده در زمینه دوچرخه و دوچرخه سواری در بسیاری از شهرهای سراسر ایران، اکثریت مردم ایران هنوز عادت نکرده اند که با دوچرخه به محل کار خود بروند. دوچرخه سواری کردن تا محل کار مزایای بسیار زیادی دارد اما در این مقاله 9 تا از آن ها را گلچین کرده ایم تا با شما در میان بگذاریم. پس در ادامه 9 دلیل برای دوچرخه سواری تا محل کار را مشاهده خواهید کرد!

 

1. سرگرمی فوق العاده

دوچرخه سواری تا محل کار ساده و سرگرم کننده است. بسیاری از مردم با حسرت به خاطرات دوست داشتنی دوران کودکی خود و دوچرخه سواری نگاه می کنند و آرزو می کنند که ای کاش هنوز می توانستند در میان سختی های زندگی بی خیال باشند و کمی از زندگی لذت ببرند. دوچرخه ‌سواری تا محل کار به شما این امکان را می‌ دهد تا آن احساس ساده شادی را در کارهای روزمره خود ادغام کنید. محیط اطراف خود را مشاهده کنید، به صدای پرندگان گوش دهید و هنگام سوار شدن به دوچرخه سواران دیگر دست تکان دهید. به زودی آنقدر به این کار علاقه مند می شوید که آرزو می کنید ای کاش مسیر طولانی تری را با دوچرخه رکاب می زدید.

 

2. تناسب اندام

کالری که در هر سواری می سوزانید، نسبت به سرعت و توپوگرافی هر فرد متفاوت است اما به طور متوسط به اندازه دویدن آهسته کالری می سوزاند و اثرات منفی بسیار کمتری بر روی مفاصل دارد. دوچرخه سواری تناسب اندام قلبی عروقی و هوازی را بهبود می بخشد، فشار خون را کاهش می دهد، انرژی را افزایش می دهد، سرعت عضله سازی را افزایش می دهد و هماهنگی بین اندام ها را بهبود می بخشد. دوچرخه سواری روزمره آنقدر مزایای زیادی دارد که مانند یک تقلب در زندگی واقعی است.

 

دوچرخه سواری یک فرد تا محل کار - آیبایک

 

3. احساس خوشبختی

دوچرخه سواری تا محل کار روحیه شما را شادتر می کند. در حالی که اکثر مردم پشت ترافیک های روزمره قرار می گیرند، فکرش را هم نمی کنند که استفاده از دوچرخه در یک شهر شلوغ یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می تواند روحیه آن ها را آرام تر و شادتر کند. دوچرخه‌ سواری تا محل کار واقعاً می ‌تواند رفت ‌و آمد روزانه شما را به یک آرامش روحی تبدیل کند. مطالعات متعدد نشان داده اند که ورزش روزانه می تواند استرس را کاهش دهد، علائم افسردگی را کاهش دهد، الگوهای خواب افراد مبتلا به بی خوابی را بهبود بخشد و اضطراب را هم کاهش دهد. علاوه بر این ثابت شده است که ورزش در فضای باز، چه در بافت شهری و چه در مناطق روستایی، باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود خلق و خوی کلی می شود.

 

4. قدرت مغز

دوچرخه سواری تا محل کار شما را باهوش تر می کند. اگرچه ممکن است یک شبه شما را به یک فیزیکدان نابغه تبدیل نکند اما تحقیقات ثابت کرده است که ورزش متوسط ​​و روزانه می تواند از زوال شناختی جلوگیری کند، حافظه و یادگیری را تقویت کند و عملکرد کلی مغز را بهبود بخشد. بنابراین حتی اگر دوچرخه ‌سواری تا محل کار شما را به یک محقق نابغه تبدیل نکند، حداقل باعث می‌شود در شغلتان پیشرفت کنید.

 

6 نکته برای شروع دوچرخه سواری

 

5. پول

دوچرخه سواری تا محل کار باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود. در حال حاضر با افزایش قیمت بنزین و اصطلاک ماشین، رانندگی روزانه تا محل کار هزینه های شما را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهد. برعکس، یک دوچرخه تاشو یا شهری کاملاً جدید با قیمتی بین 5 تا 15 میلیون بسته به برند، هزینه های سالانه شما را تا 30 میلیون و بیشتر کاهش می دهد. تازه نگهداری از دوچرخه تان همیشه رایگان است! خرید قفل دوچرخه و چراغ بسته به کیفیت، حدود 100 تا 800 هزار توامن هزینه خواهد داشت. بنابراین حتی اگر در هر مورد به سراغ گران ‌ترین گزینه ‌ها رفته‌اید، همچنان می توانید مقدار بسیار زیادی را در سال برای خود پس انداز کنید! حتی با وجود خرید دوچرخه برقی که قیمت بالاتری از دوچرخه های معمولی دارد باز هم می توانید پس انداز کنید.

 

6. هوای پاک و تازه

بخش حمل و نقل تقریباً 70 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای ایران را به خود اختصاص می دهد. در حالی که یک راننده تنها با یک وسیله نقلیه متوسط حدود نیم کیلوگرم  C02 در هر کیلومتر آزاد می کند، یک دوچرخه سوار ​​تنها 0.7 گرم کربن دی اکسید آن هم از طریق تنفس آزاد می کند. در حالی که مصرف انرژی چرخه عمر دوچرخه شامل ساخت و نگهداری در یک دوره 15 ساله 60 کیلوژول به ازای هر کیلومتر است، مصرف انرژی چرخه عمر برای یک خودرو سدان استاندارد به 4027 کیلوژول می رسد. این یک صرفه جویی جدی  و واقعی انرژی آن هم با یک تغییر ساده است.

 

دوچرخه سوار چند فرد برای رفتن به محل کار - آیبایک

 

7. راحتی

یکی از رایج ترین تصورات غلط در مورد دوچرخه سواری به محل کار این است که راحت نیست و ناخوشایند است. اما چه چیزی ناخوشایندتر از این است که هر روز صبح 15 دقیقه به دنبال پارکینگ یا جای پارک بگردید یا در خیابان ها و اتوبان ها در ترافیک گیر کنید؟ وقتی با دوچرخه به محل کار می ‌روید، می توانید هر جایی که دوست داشتید آن را بگذارید و قفل کنید یا داخل هر پارکینگی آن را ببرید. تازه اگر دوچرخه تاشو داشته باشید که خیالتان کاملا راحت است و می توانید آن را با خود به داخل محل کارتان ببرید. دوچرخه‌ سواران در ترافیک گیر نمی ‌کنند و در معرض تأخیرهای معمول حمل ‌و نقل خصوصی یا حمل‌ و نقل عمومی نیستند که باعث می ‌شود در بیشتر رفت‌ و آمدهای شهری، رفت‌ و آمد با دوچرخه سریع ‌تر از رانندگی انجام شود. همچنین کیف‌ ها و کیسه ‌های دوچرخه ‌سواری حمل وسایلتان را آسان تر می‌ کنند.

 

8. ایمنی

هر چه تعداد دوچرخه سواران در جاده ها بیشتر باشد، ایمنی بیشتری خواهند داشت. مطالعه ای از دانشگاه نیو ساوت ولز نشان داد که ایمنی دوچرخه سواری در یک گروه بسیار بالاتر از دوچرخه سواری فردی است. با افزایش تعداد افراد در یک شهر معین، تعداد تصادفات بین رانندگان و افرادی که دوچرخه سواری می کنند به صورت مطلق در آن شهر کاهش می یابد. هنگامی که تعداد دوچرخه سواران و عابران پیاده افزایش می یابد، رفتار راننده در واقع تغییر می کند و شامل شیوه های رانندگی ایمن تر می شود. از آنجایی که درک ایمنی نسبی دوچرخه سواری با کاهش تصادفات بهبود می یابد، باعث می شود تا افراد بیشتری دوچرخه سواری کنند.

 

7 راهکار جلوگیری از سرقت دوچرخه

 

9. آزادی

برای اکثر بچه ‌ها، لحظه‌ای که برای اولین بار چرخ های کمکی را جدا می کنند و با دوچرخه‌شان در جاده‌ ها پرواز می ‌کنند، زمانی است که احساس آزادی می‌ کنند. این لحظه تعیین کننده بسیاری از کودکی های شاد است. سپس سال های نوجوانی می آید ​​و ماشین، حس جدیدی از آزادی را تعریف می کند. اما پس از گذشت چند سال و ساعت‌ های بسیار زیادی که در ترافیک هدر می‌ رود یا زمانی که دور یک خیابان به دنبال پارکینگ می‌ گردید، خودرو برایتان بیشتر شبیه یک زندان می‌ شود. غل و زنجیر را کنار بگذارید و دوباره آن احساس آزادی را پیدا کنید. شهر را با سرعت خود کاوش کنید، مسیر جدیدی را امتحان کنید، در راه رفتن به محل کار برای صرف قهوه توقف کنید و در راه بازگشت به خانه، محله جدیدی را بررسی کنید. دوچرخه سواری راه های جدیدی را به رویتان باز می کند، چه به معنای واقعی و چه مجازی، آن هم برای دیدن شهرتان به شیوه ای کاملاً جدید. این زندگی شماست، پس زمان را تلف نکنید و از آن لذت ببرید!

 

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظر خود را بنویسید