عادت هایی که باعث افزایش طول عمر می شوند!

عادت هایی که باعث افزایش طول عمر می شوند! - آیبایک

عادت هایی که باعث افزایش طول عمر می شوند!

این سوال که چگونه عمر طولانی تری داشته باشیم یا چگونه می توانیم طول عمر خودمان را افزایش دهیم، سوالی است که سال های سال در بین مردم رواج داشته است. در سال های اخیر با گسترش علم و فناوری هم پاسخ های قاطع تری نسبت به این سوالات دریافت می کنیم. پاسخ این سوالات ممکن است کلیشه ای به نظر برسد مانند اینکه غذاهای مغذی مصرف کنید، ورزش کنید، سیگار نکشید، وزن مناسبی داشته باشید و حتما ساعات خواب متعادلی داشته باشید.

تمام این موارد حتما باید رعایت شوند تا بتوانید سال ها زندگی کنید. نکات گفته شده نه تنها برای افرادی که از لحاظ سلامتی در وضعیت خوبی قرار دارند مفید است، بلکه افرادی که بیماری های مزمن و خطرناکی هم دارند با رعایت این موارد می توانند طول عمر خود را افزایش دهند.

مطالعات و تحقیقاتی که در سال های اخیر انجام شد، نزدیک به 50000 نفر را در سراسر ژاپن در طول یک دوره 20 ساله مورد بررسی قرار داد و نشان داد که این پنج عادت، حتی زمانی که در مراحل بعدی زندگی اجرا شوند، با امید به زندگی طولانی ‌تر مرتبط هستند. این نکات حتی در مورد شرکت‌ کنندگانی که بیماری ‌های مزمن مانند سرطان، فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌ های قلبی عروقی داشتند نیز صادق بود.

بزرگترین چالش فقط ایجاد این عادات سالم نیست، بلکه به صورت مکرر انجام دادن آن هاست. خوشبختانه، گاهی اوقات تنها یک تغییر معنادار و کوچک برای به دست آوردن نیروی حرکت لازم است. در ادامه چند تکنیک ساده را بررسی می کنیم که به شما کمک می کند عاداتی سالم بسازید، عمر طولانی تری داشته باشید و یاد بگیرید که چگونه آن ها را روزانه تکرار کنید.

عادات غذایی درستی داشته باشید

تمرکز بر بخش: دریافت فیبر بیشتر

مطالعات و بررسی های زیادی در رابطه با تغذیه انجام شده و همه آن ها به این موضوع اشاره کرده اند که مصرف خوراکی های گیاهی منبع بزرگی برای تامین فیبر بدن شماست. بر اساس مطالعه ای که در کنفرانس آنلاین Nutrition 2021 Live ارائه شد، به طور متوسط ​​تنها 7.4 درصد از بزرگسالان به اندازه کافی از منابع گیاهی استفاده می کنند.

 

 

این اندازه کافی همان مقدار متوسط 14 گرم فیبر به ازای هر 1000 کالری است، به این معنی که رسیدن به این هدف مستلزم مصرف حدود 25 گرم برای یک رژیم غذایی 2000 کالری است. باید بدانید که اگر شروع به مصرف سبزیجات کنید، اثرات آن را در کوتاه ترین مدت مشاهده خواهید کرد.

حتی فقط دو هفته رژیم غذایی با مقدار فیبر مناسب بدست آمده از سبزیجات، میوه‌ ها و غلات کامل می‌ تواند سلامت روده شما را به گونه‌ای تغییر دهد که به جذب بهتر مواد مغذی کمک کند. این موضوع می ‌تواند اثرات بسیار بیشتری از بهبود هضم شما داشته باشد.

سلامت بهتر روده می تواند خطر بیماری مزمن و التهاب را در بدن کاهش دهد و سلامت ایمنی را تقویت کند. همه این نتایج می توانند تأثیر معنی دار و شگفت انگیزی بر روی افزایش طول عمر شما بگذارند!

علائم کمبود آهن و راه های درمان!

 

برنامه متنوعی داشته باشید

تمرکز بر بخش: جذاب کردن تمرینات

چه بخواهید یک عادت جدید برای تناسب اندامتان ایجاد کنید یا به دنبال افزایش فعالیت هایی هستید که قبلاً انجام می دادید، هر روز زمان مشخصی را برای ورزش انتخاب کنید تا آن را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید. اما نکته طلایی اینجاست که باید هر چند وقت یکبار، آن را تغییر دهید.

 

عادت هایی که باعث افزایش طول عمر می شوند! - آیبایک

 

این بدان معناست که ساعت شروع ورزش ۷ صبح خود را با ساعت ۷:۲۳ صبح عوض کنید، سرعت، مسیر یا زمین تمرینی خود را تغییر دهید، تمرین‌ های تازه‌ای را به تمرینات قدرتی خود اضافه کنید یا هر ماه یک تمرین کاملاً جدید مانند دوچرخه سواری با دوچرخه کورسی، دویدن، پیلاتس یا کلاس بوت کمپ امتحان کنید.

مغز ما عاشق نوآوری و تنوع است و یافتن راه‌های کوچکی برای افزودن مقداری تنوع به روال ورزش روزانه شما، مجموعه‌ای از پاسخ‌ ها را ایجاد می‌ کند که می‌ تواند تمرین شما را بهبود بخشد. تازگی و امتحان کردن روش های جدید باعث افزایش ادراک، انگیزه و یادگیری می‌ شود. معرفی حرکات مختلف به بدن، دانش بیشتری به مغز می‌ دهد و آن را جذاب نگه می‌ دارد و باعث می شود تا راحت تر عادت های جدید را بپذیرید و افزایش طول عمر خود را تجربه کنید!

 

سیگار کشیدن را ترک کنید

تمرکز بر بخش: مبارزه با هوس

راه های مختلف و زیادی برای ترک سیگار وجود دارد. از مصرف محصولات جایگزین نیکوتین گرفته تا هیپنوتیزم درمانی! اما در اینجا روشی را معرفی کرده ایم که مزایای بسیار زیادی را برای شما به وجود می آورد و آن این است که برای ورزش کردن بیرون بروید مانند دوچرخه سواری!

 

 

این ورزش نه تنها به پاکسازی سیستم قلبی تنفسی شما کمک می کند، بلکه می تواند به میزان قابل توجهی هوس های شما را هم کاهش دهد. افرادی که هر روز دوچرخه سواری می کنند، در مقایسه با گروهی که کم ‌تحرک هستند، راحت تر و سریع تر توانستند سیگار را ترک کنند.

مطالعات نشان می ‌دهد که حتی دوره ‌های کوتاه تناسب اندام، به‌ ویژه ورزش ‌های هوازی، می‌ تواند میل به سیگار کشیدن را کاهش دهد و اثر آن تا یک ساعت بعد از تمرین باقی بماند.

آیا ورزش فشار خون را کاهش می دهد؟

 

بهتر بخوابید

تمرکز بر بخش: ساعات هفتگی

در حال حاضر، قطعا همه ما می دانیم که باید به صورت استاندارد 7 تا 9 ساعت در شب را به خواب اختصاص دهیم و اگر رعایت نکنیم با خطر کم خوابی مواجه خواهیم شد. اما اگر این نصیحت درست نباشد چی؟

دبلیو کریس وینتر، پزشک متخصص عصب شناسی و پزشکی خواب شارلوتزویل و نویسنده کتاب راه حل خواب می گوید: “در جامعه تحقیقاتی مربوط به خواب، بیش از آنچه فکر می کنید بحث در مورد این موضوع وجود دارد. برخی از محققان پیشنهاد می کنند آنچه اهمیت دارد این است که چقدر در هفته می خوابید نه در شبانه روز! برای اینکه بازده خوبی داشته باشید باید به طور هفتگی بین 50 تا 56 ساعت خواب مفید داشته باشید.”

 

 

او می‌گوید: : “این موضوع باعث می شود تا کار برای افرادی که ممکن است چند شب در هفته تا دیروقت بیدار بمانند و سپس برای جبران کمبود خواب خود شب‌ های دیگر طولانی‌ تر بخوابند یا چرت بزنند، آسان‌تر شود.”

به‌جای تمرکز بر روی هشت ساعت خواب در شب، یک روش بهتر این است که متغیرهایی مانند خواب ‌آلودگی در طول روز، سطوح انرژی، مدت زمانی که طول می‌ کشد تا به خواب بروید و تعداد ساعت ‌هایی که در هفته می خوابید را هم در نظر بگیرید و ببینید آیا کم یا زیاد کردن این متغیرها باعث ایجاد تفاوت می شود یا خیر!

هیچ تضمینی وجود ندارد که رعایت کردن یکی از این موارد باعث افزایش طول عمر شود اما با جمع ‌آوری آن ها و اجرای تک تکشان، شانس بسیار بیشتری برای سالم‌ تر شدن سبک زندگی خواهید داشت و عمر طولانی تری هم تجربه می کنید.

 

به این مطلب از آیبایک امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات (2)

سلام و وقت بخیر
ایا ورزش حرفه ای دوچرخه سواری در ناباروری مردان تاثیر منفی دارد؟ اگر ساعت ها در حالت رکاب زدن برای قهرمانی دوچرخه سواری فعالیت داشته باشم ممکن است که بیضه ها آسیب ببیند؟

ممنون میشم پاسخ دهید.

    iBikeiran

    سلام وقتتون بخیر. خیر در صورتی که به صورت استاندارد و صحیح فعالیت کنید هیچ آسیبی نخواهید دید.

نظر خود را بنویسید